dropper post orbea oc2 probleem

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
tomkerrebrouck
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 juni 2021, 11:45

dropper post staat in hoogste positie.
als ik druk uitoefen met de hand of mijn billen dan dropt hij volledig in zonder dat ik de lever beroer.
ik heb de druk op de kabel al wat verminderd door aan de fijne afstelschroef te draaien maar dit helpt niet.

had ervoor het probleem dat de dropper stroef was en niet omhoog kwam en heb hem toen voor onderhoud binnengebracht.
de fietsenhersteller heeft toen nieuwe bekabeling aangebracht en alles werkte naar behoren.
heb sindsdien de mtb niet meer gebruikt maar gisteren het probleem opgemerkt.

is er een eenvoudige fix ?
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Klinkt alsof de dropper standaard 'open' staat, zou die kabel ff losmaken en kijken wat er dan gebeurd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kabel te strak?
Buitenkabel van zn plek waardoor alles onder spanning staat?
Of gewoon een kapotte dropper?

Terug naar die fietsenmaker?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Wellicht knik id kabel in het frame waardoor de spanning te hoog staat... idd terug nd shop
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 20 juni 2021, 21:10 Buitenkabel van zn plek waardoor alles onder spanning staat?
Dit kan het zomaar zijn, dan is de buitenkabel uit de stop onderaan de dropper geschoten maar steunt nog wel op de rand van de stop. Daardoor komt hij duidelijk strakker te staan waardoor de dropper continu "open" staat.

Kun je de remote van het stuur lossen, de zadelpenklem lossen en de dropper uit het frame trekken terwijl je de kabel van voren door het frame duwt? (dus dat je niet met veel kracht aan de zadelpen hoeft te trekken).

Dan kun je het zo zien.
Pas als de kabel niet op een of andere manier te strak staat (of kapot is) ligt de dropper zelf voor de hand.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie