Dropper post assemblage - Mis ik iets? - Beginner - Canyon Neuron

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Trannel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 9 juli 2021, 10:26

Hopelijk kunnen jullie me iets verder helpen. Voor de assemblage van mijn nieuwe, en eerste, mtb moet ik ook de dropper post werkend zien te krijgen. Op voorhand leek me dat niet ingewikkeld, maar het is aardig frustrerend geworden.

Afbeelding

Hierboven zie je de huidige status, heb zelf de kabel iets meer lengte moeten geven om dit zo te krijgen, wat ik al een beetje vreemd vind. Mijn probleem is dat ik geen bewegende onderdelen vind aan de onderkant van de dropper post. Ik zie totaal niet waar de kabel überhaupt aan zou kunnen trekken om het mechanisme in beweging te krijgen. Ik zou me toch voorstellen dat je het mechanisme ook moet kunnen testen zonder kabel.

De handleiding van Canyon geeft geen uitsluitsel: https://www.canyon.com/on/demandware.st ... al_new.pdf
Dat is overduidelijk een andere dropper post, waarvan ik het mechanisme wel begrijp. Zal wel met onderdelen tekorten te maken hebben dat ik die niet gekregen heb. Ook de Neuron quick start guide toont een andere dropper post met een duidelijk mechanisme.

Ik ben echter niet de enige, de volgende twee personen hebben volgens mij ook mijn dropper post:
https://www.mtb-news.de/forum/t/canyon- ... st.930131/
https://www.reddit.com/r/bikewrench/com ... _supposed/

Beide rapporteren problemen en de uiteindelijke oplossing wordt niet echt duidelijk. Ik heb niet het gevoel dat er iets stuk is, maar ook echt geen idee hoe ik dit werkend moet krijgen. Hopelijk heeft iemand een idee, thanks!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Er staat dat je de 2mm inbussleutel moet gebruiken om in het gaatje wat je op de foto ziet te duwen nadat je de onderkant van de post hebt ingedrukt(er staat dat je daar behoorlijk wat kracht voor moet gebruiken) en daardoor het geheel onder spanning op z'n plaats te houden. De binnenkabel inhangen en dan de buitenkabel in de onderste groef klemmen en dan de inbussleutel verwijderen. Op jou foto te zien is de buitenkabel niet gefixeerd in de onderste groef, en krijg je waarschijnlijk de binnenkabel niet ver genoeg aangetrokken om het mechanisme van de dropper in werking te stellen.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Trannel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 9 juli 2021, 10:26

Hmm echt heel erg bedankt, ik krijg het in beweging. Ik heb totaal gemist hoeveel kracht ik daarvoor moest gebruiken. Dit moet nu wel goedkomen!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

:-q graag gedaan.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie