Fox Grip2 demper clicks

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Net een tweedehandse uit-een-nieuwe-fiets-gedemonteerde Fox 36 met Grip2 demper aangeschaft. Voor zover ik kan zien is hij inderdaad echt nog niet gebruikt dus dat is prima.

Echter de low-speed-compression dial lijkt geen 'clicks' te hebben. Je kan hem wel een aantal keer ronddraaien maar er is geen distinctive 'click' geluid of gevoel zoals dat bij de high-speed dial wel is. Ik heb hem nog niet gemonteerd maar wat ik zo met de hand kan merken is dat het draaien eraan wel invloed heeft op de vork. Van mijn vorige RC2 (hsc/lsc) demper ben ik gewend dat beide dials wel klikken.

Weet iemand of dit bij de grip2 anders is? Wat op youtube naar filmpjes gezocht waar mensen die aan de knoppen draaien maar het komt nergens echt goed in beeld (in geluid :wink: ) of ze spelen er muziek of een voice-over overheen.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Schroef die adjuster eraf. Iets minder vet erop.
tiggermac
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 19:22

De fox 36 rhythm grip 160 heeft volgens endura magazine een stepless low-speed rebound en compressies damping adjustment.

Patrick
Proberen lukt altijd
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

tiggermac schreef: vr 16 juli 2021, 11:20 De fox 36 rhythm grip 160 heeft volgens endura magazine een stepless low-speed rebound en compressies damping adjustment.

Patrick
Hij praat over de grip2 demper, niet de gewone grip of rhytm demper
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Bel met sabma dan weet je het zeker.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Die van mij hoeft voelbare clicks, maar het is lang niet zo duidelijk als de HSC. Je hoort het amper en je draait vrij makkelijk door de klik heen, maar je zou het moeten kunnen voelen.
Het is hier geen ponykamp!
Plaats reactie