Hollowtech II crank verschuift

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

[JTC]Bij mij was het ook SLX :~ [/JTC]
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
tiggermac
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 19:22

ThaSingleTrackMastah schreef: za 24 juli 2021, 17:10 Als er eenmaal ruimte op zit, omdat je met losse boutjes hebt gereden, is er niets meer aan te doen.
Op het oog lijkt het misschien nog prima, maar de passing is te ruim en je kan de boutjes aandraaien wat je wilt, het blijft wiebelen.
Plasticplaatje weglaten helpt ook niet.
Op het laatst draai je het alu op elkaar, maar de crank blijft wiebelen op de as.
Done that, 'been there.
Een nieuwe linker crankarm helpt waarschijnlijk wel. De stalen as is harder dan het alu en zal waarschijnlijk niet gesleten zijn.
Net als de andere dezelfde ervaring met een XTR9000 crank. NDS gaf speling en uiteindelijk helemaal niet meer vast te zetten, te veel aluminium van de splines verwoest. Losse crank XTR meer dan 2x zo duur dan een compleet XT8100 crankstel met bladen :(( . De NDS van de xt past netjes op het xtr crankstel zodat ik nog wel ketting en tandwielen op kan rijden.

Kan het zo gauw niet terug vinden maar in de installatiemanual staat dat je elke zoveel ritten de torqueprocedure moet herhalen. Mooie disclaimer!

Patrick
Proberen lukt altijd
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

In de dealer manual staat daar niets over.
Ik zou dan niet elke keer alleen maar die bouten aandraaien. Eerst los en dan weer netjes op moment vast.
Aluminium onderdelen alleen maar aandraaien wil nog wel eens minder aflopen
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als ze vast zitten, dan zitten ze vast. :wink:
Je moet ze niet telkens een kwart slag verder draaien :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie