is dit een dual pull voorderailleur

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Danny73
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 juli 2021, 17:45

Hallo iedereen,

Ik ben net begonnen met mountainbiken en heb een fiets gekocht waaraan ik ook wat kon sleutelen (Cannondale Flash F29 uit 2012). Nu wilde ik graag de voorderailleur vervangen en had daarvoor een sram XO voorderailleur gekocht, die volgens de advertentie zowel vanuit onder als boven zou moeten kunnen schakelen (type 007615132060, 11A FD XO 2x 10 LO DM).

Nu is het voor mij onduidelijk hoe ik een low pull voor elkaar kan krijgen, kan iemand mij hier bij helpen?
Of is het misschien toch alleen geschikt voor een top pull?



Afbeelding
Afbeelding

Met vriendelijke groeten,
Danny
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Op foto's is dit lastig te zien, over het algemeen is de aansluiting van bovenaf vrij duidelijk. Voor de aansluiting van onder leidt je meestal de kabel van onderen langs de andere zijde omhoog zodat hij ook vanuit die positie aan de derailleur trekt. Je moet dus even kijken of daar iets van kabelgeleiding voor aanwezig is. Zat er geen handleiding bij? Anders is die wel te vinden bij Sram.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Winkel/webshop of MP?
Want ik zou de vraag stellen aan de verkoper.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Danny73
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 juli 2021, 17:45

heb hem om amazon.nl gekocht, denk dat die niet veel support geven op dit product. ga hem helaas retourneren, zie geen enkele optie om die kabel vanuit onder naar boven te krijgen.
Gebruikersavatar
rebyte
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 418
Lid geworden op: di 25 november 2014, 09:43
Mijn mountainbike: Alkmaar

Kan zowel voor top als bottom pull gebruikt worden. Geen bijzondere kabelrouting door de derailleur. Gewoon van boven of onder door het gootje bij de zilveren inbusbout plaatsen.

Zie voor meer info de techdocs op de site van Sram.
Santa Cruz! What else? Alu racebakkie van Canyon en YT gravelbike :bier:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat lijkt mij wel de aangewezen informatiebron inderdaad, de manual van de fabrikant ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie