Buitenbanden vervangen?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

Ik heb op marktplaats voor 80 euro een leuke Van Limpurg mtb gekocht, volledig Deore XT afgemonteerd en in hele nette staat. Ik heb de lekke binnenbanden vervangen maar ik ontdekte daarbij ook wat slechte plekken op de buitenband. Ik vroeg me af of dit onveilig is om nog op te fietsen of dat dit nog prima kan. Er zijn 2 hele slechte plekken, precies tegen over elkaar aan beide kanten van de band:

Band uit velg:

Afbeelding

Met binnenband op spanning:

Afbeelding

En overal op de band zie je deze plekken:

Afbeelding
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De beschadiging op de eerste foto zou voor mij een directe enkele reis naar het plaatselijke recycling station betekenen.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

George schreef: wo 28 juli 2021, 18:55 De beschadiging op de eerste foto zou voor mij een directe enkele reis naar het plaatselijke recycling station betekenen.
Inderdaad!
De laatste foto schrik ik niet van, tweede geeft mij al de doorslag, de eerste is een no-brainer.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

Bedankt voor het meedenken! Ik heb 2 nieuwe Schwalbe Tough Tom buitenbanden besteld.
Plaats reactie