Latex komt door de wang van Vittoria Mezcal

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Baordbroezer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 23 augustus 2020, 18:40

Beste allemaal,

Zo’n twee week geleden mijn MTB laten voorzien van een nieuw setje banden. Ik besloot om de Maxxis Ikon’s eens te vervangen voor een echtpaar Mezcal’s. Zag er allemaal stoer uit in skinwall kleuren. Echter, vanmiddag wilde ik de fiets pakken en zag dat er allemaal rode stipjes en vlekjes in de wangen van de banden zaten. Beide wielen, aan beide kanten. Ik rijdt tubeless met tire yoghurt. Wat in de Maxxis goed beviel. Ik hoorde ook van een kenner dat deze skinwalls niet de sterkste wang hebben maar dat je beter de grijze kunt nemen. Die heb ik gelukkig kunnen ruilen zonder bijkomende kosten. Fijne service van de fietsenwinkel.
Zijn er meer mensen met deze ervaring? Groet Ivo
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Ik rij ook met skinwall mezcal geen problemen.
Graphene 2.0 versie. Zowel voor als achter mee gereden.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Baordbroezer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 23 augustus 2020, 18:40

De mijne ook die versie alleen heb nu de antraciet omdat die sterker zou zijn in de wang.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Dat je wangen 'lekken' is niet heel ongebruikelijk hoor. Mijn Schwalbe's hebben daar ook last van. Kwestie van een nachtje plat laten liggen aan beide kanten en dan stopt het.
Baordbroezer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 23 augustus 2020, 18:40

Ok, dank voor je bericht.
Ik vond het maar raar. De bike shop waar ik ze vandaan had en tevens gemonteerd gekregen was ook verbaast en zijn leverancier ook. Beide banden zaten onder de rode stipjes/druppeltjes in de wangen. Mee terug gegaan en zijn opgestuurd naar leverancier en ik kosteloos nieuwe (antraciet) set banden.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Lees t nu pas, maar dit kan als het rubber niet helemaal dicht is. Net dan is bandenmelk ideaal, zorgen dat het er overal inkomt en opgelost.
Lekker fietsen!
Plaats reactie