Kapot lagerhuis main pivot Yeti

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Hallo,
Zoals gezegd had ik ineens wat speling op de achterbrug van mijn carbon fully. Het gaat om een Yeti asr.
Het rechter lager beweegt licht in het carbonnen lagerhuis aan de rechterkant.

Ik heb de hele boel losgehaald, alles schoongemaakt en weer volgens het boekje in elkaar gezet met alle aanhaalmomenten ed exact volgens de instructies. Het lager is er echter met de hand los in te drukken. Op het lager zie je geen slijtagesporen, in het carbon ook niet zo lijkt het. Normaal gesproken moet je zoiets natuurlijk persen.

Maar je raad het al, de hele actie heeft geen effect gehad.
Zoiets is ook niet te repareren of wel?
Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Ik wil sowieso contact opnemen met de Yeti importeur in Nederland, maar op internet kan ik niet goed vinden wie dat is. Ik weet ook niet waar de bike is aangeschaft, ik ben namelijk de tweede eigenaar.

Als iemand tips heeft of meer weet hoor ik het graag! Alvast bedankt voor het meedenken.
Sneeuwmonster
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

De garantie op Yeti frames:
No Fine Print. No BS. All frames 2019 or newer, including the Switch Infinity link, are covered for life against damage due to manufacturing defects for the original purchaser. Paint and finish are covered for 1-year. We will repair or replace, at our discretion, any frame we deem defective. There are a few conditions: you must register it online at YetiCycles.com/registration and you must take it to an authorized Yeti Cycles dealer for processing. Warranty does not cover damage due to ordinary wear and tear, neglect or intentional destruction. Lifetime Warranty applies to all frames (2019 and newer). Model year 2018 and older frames will be covered under our previous warranty (5-year or 2-year based on time of purchase). Simple as that. No fine print.

kan me voorstellen dat ze wel om een aankoopbewijs gaan vragen. Kun je die niet nog opvragen bij de vorige eigenaar?

En ik zou gewoon rechtstreeks met Yeti contact opnemen. Dan heb je het uit eerste hand!
Laatst gewijzigd door mfacey op vr 13 augustus 2021, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ik ben namelijk de tweede eigenaar.
covered for life against damage due to manufacturing defects for the original purchaser.
Dus even naar carbon-repair
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 13 augustus 2021, 18:47
ik ben namelijk de tweede eigenaar.
Ja dus? Tweede eigenaar heeft net zo goed garantie.

Ik weet overigens niet hoe oud het frame is. Kan zijn dat die al buiten de 5 jaar valt....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je kan het altijd proberen.
Als het een bekend zwak punt is en/of ze vinden hun klanten belangrijk, dan kan het wel eens goed aflopen.

Anders carbon reparatie.

En er is altijd nog Loctite (Bearing Retainer Compound)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Is Funride in Steenbergen de Nederlandse importeur? Dat opvragen van de gegevens van de aankoop kan ik inderdaad ook nog even doen dan.
@Tstm, kan dat spul een beetje tegen een stootje?

En carbonrepair, kunnen die zo'n kleine ruimte weer goed krijgen?
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

:-q :-q
Ik heb contact gehad met de vorige eigenaar, dus de juiste winkel heb ik al gevonden. Ik ga ze morgen of maandag maar eens bellen.
Het schijnt overigens dat het een bekend probleem is bij deze frames.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hulp van 1e eigenaar en dealer, en een bekend probleem.
Dan maak je een goede kans :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Gelukkig dat de tandarts mee wilde werken.
Succes met de afhandeling. :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

sama schreef: vr 13 augustus 2021, 18:13 Hallo,
Zoals gezegd had ik ineens wat speling op de achterbrug van mijn carbon fully. Het gaat om een Yeti asr.
Het rechter lager beweegt licht in het carbonnen lagerhuis aan de rechterkant.

Ik heb de hele boel losgehaald, alles schoongemaakt en weer volgens het boekje in elkaar gezet met alle aanhaalmomenten ed exact volgens de instructies. Het lager is er echter met de hand los in te drukken. Op het lager zie je geen slijtagesporen, in het carbon ook niet zo lijkt het. Normaal gesproken moet je zoiets natuurlijk persen.

Maar je raad het al, de hele actie heeft geen effect gehad.
Zoiets is ook niet te repareren of wel?
Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Ik wil sowieso contact opnemen met de Yeti importeur in Nederland, maar op internet kan ik niet goed vinden wie dat is. Ik weet ook niet waar de bike is aangeschaft, ik ben namelijk de tweede eigenaar.

Als iemand tips heeft of meer weet hoor ik het graag! Alvast bedankt voor het meedenken.
Toen ik recent mijn lagers verving van mijn achterbrug had ik ook wat goedkope lagers gekocht via Amazon. Dat bleek niet zo'n goed idee. De passing van de ene was nog losser dan de andere. Sommige drukte ik er zo in en bij een enkele had ik wel een pers nodig. Uiteindelijk maar enduro bearings besteld die wel perfect passen en waar ik de pers voor nodig had.

Mogelijk kan het dus toch aan een lager liggen?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

hanjovdberg schreef: za 14 augustus 2021, 19:08
sama schreef: vr 13 augustus 2021, 18:13 Hallo,
Zoals gezegd had ik ineens wat speling op de achterbrug van mijn carbon fully. Het gaat om een Yeti asr.
Het rechter lager beweegt licht in het carbonnen lagerhuis aan de rechterkant.

Ik heb de hele boel losgehaald, alles schoongemaakt en weer volgens het boekje in elkaar gezet met alle aanhaalmomenten ed exact volgens de instructies. Het lager is er echter met de hand los in te drukken. Op het lager zie je geen slijtagesporen, in het carbon ook niet zo lijkt het. Normaal gesproken moet je zoiets natuurlijk persen.

Maar je raad het al, de hele actie heeft geen effect gehad.
Zoiets is ook niet te repareren of wel?
Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Ik wil sowieso contact opnemen met de Yeti importeur in Nederland, maar op internet kan ik niet goed vinden wie dat is. Ik weet ook niet waar de bike is aangeschaft, ik ben namelijk de tweede eigenaar.

Als iemand tips heeft of meer weet hoor ik het graag! Alvast bedankt voor het meedenken.
Toen ik recent mijn lagers verving van mijn achterbrug had ik ook wat goedkope lagers gekocht via Amazon. Dat bleek niet zo'n goed idee. De passing van de ene was nog losser dan de andere. Sommige drukte ik er zo in en bij een enkele had ik wel een pers nodig. Uiteindelijk maar enduro bearings besteld die wel perfect passen en waar ik de pers voor nodig had.

Mogelijk kan het dus toch aan een lager liggen?
Ik heb ook nieuwe enduro bearings geprobeerd, helaas was dat het niet.

De shop waar het frame vandaan komt zit ook nog op vakantie, dus tot die tijd moet ik het nog even met de top fuel van mijn broertje doen.
Sneeuwmonster
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Zo, even een update, ik werd net gebeld door Funride, de Yeti importeur uit Steenbergen, en ze hebben een mooi nieuw sb115 Turq voor me kunnen regelen! Ze doen echt hun best voor je, ondanks dat het frame niet eens bij hun vandaan komt.
Dat vind ik erg netjes, ik ben er ook echt heel blij mee :-q
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Goed nieuws zeg :-q opgelucht adem halen
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

dat heeft het wachten wel de moeite waard gemaakt dus.
opbouwen die handel en dan zie ik je weer :winkie:
Plaats reactie