sm-bb80 of bb-mt800

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Side swipe
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 14:24
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 Race (2013)

Ik moet/wil wat spullen bestellen en gelijk even een rondje langs de fietsen gelopen .

Merkte wat spelling op één van de trappassen (SM-BB70) dus die moet ook vervangen worden.
Wat is de 1 op 1 vervanging (ik heb wel zo'n hollowtech 2 ringsleutel) ?

De sm-bb80 of bb-mt800? De BB80 lijkt het er meest op, alleen goud ipv zilver maar dat is van de saint groep.

Qua prijs zit er €3 verschil tussen.
Gebruikersavatar
Popl
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 3 maart 2021, 22:03
Mijn mountainbike: Radon Jealous AL

Ik heb net de mt800 gemonteerd. Hiervoor moest ik een plastic verloopje kopen om hem met de Hollowtech sleutel te monteren.
Deze krijg je er niet (altijd) bij.

Woon je in de buurt van Zeist?
Dan kun je hem wel lenen.

Anders is die andere een snellere fix.
Bearded Rookie on a:
Cannondale Topstone / Radon Jealous AL / Koga F3.
Gebruikersavatar
Side swipe
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 14:24
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 Race (2013)

Popl schreef: wo 1 september 2021, 19:52 Ik heb net de mt800 gemonteerd. Hiervoor moest ik een plastic verloopje kopen om hem met de Hollowtech sleutel te monteren.
Deze krijg je er niet (altijd) bij.

Woon je in de buurt van Zeist?
Dan kun je hem wel lenen.

Anders is die andere een snellere fix.
Als ik bij de reviews kijk bij Mantel dan zit de adapter er blijkbaar de ene keer wel bij en de andere keer niet :~

Bedankt voor het aanbod iig, ik woon zelf in Vaassen (10km noordelijk van Apeldoorn).
Ik die dat die adapter (tl-fc25) bij Mantel 4,99 en bij Bikster 2,99 kost. Dus ik kan m dan beter meebestellen :-D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Side swipe schreef: wo 1 september 2021, 21:13
Popl schreef: wo 1 september 2021, 19:52 Ik heb net de mt800 gemonteerd. Hiervoor moest ik een plastic verloopje kopen om hem met de Hollowtech sleutel te monteren.
Deze krijg je er niet (altijd) bij.

Woon je in de buurt van Zeist?
Dan kun je hem wel lenen.

Anders is die andere een snellere fix.
Als ik bij de reviews kijk bij Mantel dan zit de adapter er blijkbaar de ene keer wel bij en de andere keer niet :~

Bedankt voor het aanbod iig, ik woon zelf in Vaassen (10km noordelijk van Apeldoorn).
Ik die dat die adapter (tl-fc25) bij Mantel 4,99 en bij Bikster 2,99 kost. Dus ik kan m dan beter meebestellen :-D
Zijn ze er weer? Ik heb vorige week ook de MT800 gemonteerd en daar zat ie niet bij. Ik was een beetje onaangenaam verrast dat de diameter kleiner was (ik heb nl wel de 44mm 16notch dop van Parktool) maar het verloopje was toen uitverkocht dus ik heb nu ook de 41mm dop :roll:
Gebruikersavatar
Popl
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 3 maart 2021, 22:03
Mijn mountainbike: Radon Jealous AL

Ik heb dat verloopje en eentje voor mijn spd trapper bij bikester moeten bestellen.
Ik was ook onaangenaam verrast dat het er niet bijzat.
Dat was eerder namelijk wel zo.
Bearded Rookie on a:
Cannondale Topstone / Radon Jealous AL / Koga F3.
Gebruikersavatar
Side swipe
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 14:24
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 Race (2013)

Popl schreef: wo 1 september 2021, 23:42 Ik heb dat verloopje en eentje voor mijn spd trapper bij bikester moeten bestellen.
Ik was ook onaangenaam verrast dat het er niet bijzat.
Dat was eerder namelijk wel zo.
Ik heb dat verloopje nu ook bij Bikester besteld. Had ook Mantel gemaild over dat het verloopje niet bijzat (wist ik al, maar goed) vertellen hun gewoon dat de as met een Hollowtech2 sleutel past.

Dus daarna een foto gemaild met een HT2 sleutel en de ring van MT800 :-D
Gebruikersavatar
Side swipe
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 14:24
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 Race (2013)

TenZNL schreef: wo 1 september 2021, 22:12
Side swipe schreef: wo 1 september 2021, 21:13

Als ik bij de reviews kijk bij Mantel dan zit de adapter er blijkbaar de ene keer wel bij en de andere keer niet :~

Bedankt voor het aanbod iig, ik woon zelf in Vaassen (10km noordelijk van Apeldoorn).
Ik die dat die adapter (tl-fc25) bij Mantel 4,99 en bij Bikster 2,99 kost. Dus ik kan m dan beter meebestellen :-D
Zijn ze er weer? Ik heb vorige week ook de MT800 gemonteerd en daar zat ie niet bij. Ik was een beetje onaangenaam verrast dat de diameter kleiner was (ik heb nl wel de 44mm 16notch dop van Parktool) maar het verloopje was toen uitverkocht dus ik heb nu ook de 41mm dop :roll:

Bij Bikester wel op voorraad, ik wilde ook een voorvorkpomp hebben dus die heb ik ook bij Bikester meebesteld.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Side swipe schreef: di 14 september 2021, 07:58
TenZNL schreef: wo 1 september 2021, 22:12
Zijn ze er weer? Ik heb vorige week ook de MT800 gemonteerd en daar zat ie niet bij. Ik was een beetje onaangenaam verrast dat de diameter kleiner was (ik heb nl wel de 44mm 16notch dop van Parktool) maar het verloopje was toen uitverkocht dus ik heb nu ook de 41mm dop :roll:

Bij Bikester wel op voorraad, ik wilde ook een voorvorkpomp hebben dus die heb ik ook bij Bikester meebesteld.
Bedankt voor je terugkoppeling maar 3 weken geleden was er nergens voorraad (zelfs in de UK niet), vandaar dat ik de dure Parktool dop maar had aangeschaft.
Gebruikersavatar
Side swipe
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 14:24
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 Race (2013)

TenZNL schreef: di 14 september 2021, 08:34
Side swipe schreef: di 14 september 2021, 07:58


Bij Bikester wel op voorraad, ik wilde ook een voorvorkpomp hebben dus die heb ik ook bij Bikester meebesteld.
Bedankt voor je terugkoppeling maar 3 weken geleden was er nergens voorraad (zelfs in de UK niet), vandaar dat ik de dure Parktool dop maar had aangeschaft.
Voordeel is dat je nu voor de rest van je leven goed gereedschap hebt :lol:
Ik denk dat als je nog een paar keer een trappas moet vervangen in die maat dat je er wel blij mee bent, dat adaptertje is ook maar een simpel plastic ringetje.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Side swipe schreef: di 14 september 2021, 09:40
TenZNL schreef: di 14 september 2021, 08:34
Bedankt voor je terugkoppeling maar 3 weken geleden was er nergens voorraad (zelfs in de UK niet), vandaar dat ik de dure Parktool dop maar had aangeschaft.
Voordeel is dat je nu voor de rest van je leven goed gereedschap hebt :lol:
Ik denk dat als je nog een paar keer een trappas moet vervangen in die maat dat je er wel blij mee bent, dat adaptertje is ook maar een simpel plastic ringetje.
Oh zeker, ik heb 2 fietsen met BSA-BB`s dus die brengt z`n geld wel op. En hij staat mooi in de collectie, de 44mm en de 12t varianten heb ik nl ook. Als oldskool techneut hou ik niet van halve/plastic oplossingen :winkie:
Plaats reactie