Remklauw 2 keer gebroken

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
ilianhokke015
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 6 september 2021, 11:12
Mijn mountainbike: BH Spike 2.5

awinkel schreef: vr 10 september 2021, 14:50 Snap ik , maar 203mm schijven?!?!?
Maar goed, ik las ondertussen dat het vooral om de looks ging. :-D
Ik doe het idd vooral om de looks maar meer remkracht is toch een extra pluspunt
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Waarom?, omdat het kan ..., laat hem nu gewoon zijn gang gaanHij vindt het gaaf , dus gewoon doen , zijn centen en zijn Looks .
Vergeet niet dat jullie al tig ervaring hebben en gelijk je mening klaar hebben als er om gevraagd wordt , en dan nog mag de ts'er er zelf weten wat hij er mee doet , denk dat hij pagani niet kent , niet weet hoe hij reageerde hier en niet weet hoe hij met het advies om ging .

Kunnen we nu gewoon even afwachten wat het bezoek bij de LBS oplevert ?
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op vr 10 september 2021, 15:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

awinkel schreef: vr 10 september 2021, 14:34
Azurri schreef: vr 10 september 2021, 14:23 Waarom heeft een vrachtwagen zwaardere remmen dan een personenauto?😉
Dus jij beweer dat stel dat je 100kg weegt je niet voldoende kan remmen met een 180 schijf voor en 160 schijf achter?
Dat lijkt mij wat overdreven…
Het is dan nog verbazingwekkend dat er überhaupt nog fietsers zijn en die niet in de tijd van de velgremmen zich allemaal dood gereden hebben. :D
Met mijn 95 kilo (100kg rijklaar) vind ik 203mm en 4 zuiger klauwen ook best wel fijn. Gewoon wat minder hard knijpen en wat meer reserve. Waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand van 60 en iemand van 100 kilo dezelfde remmen hebben? Een Fiesta heeft toch ook kleinere remmen dan een Mondeo.

En ja er zijn ongetwijfeld de nodige mensen overleden door ondermaatse velgremmen. Maar zeker de oude waren dusdanig zwak en onbetrouwbaar dat je je rijstijl daarop aan moest passen, soms tot in het extreme. Met v-brakes onder droge condities werd het wel beter.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

awinkel schreef: vr 10 september 2021, 14:34
Azurri schreef: vr 10 september 2021, 14:23 Waarom heeft een vrachtwagen zwaardere remmen dan een personenauto?😉
Dus jij beweer dat stel dat je 100kg weegt je niet voldoende kan remmen met een 180 schijf voor en 160 schijf achter?
Dat lijkt mij wat overdreven…
Het is dan nog verbazingwekkend dat er überhaupt nog fietsers zijn en die niet in de tijd van de velgremmen zich allemaal dood gereden hebben. :D
Nee, dat beweerde ik niet, het was alleen mijn antwoord op de vraag waarom wij (het forum) wilden weten hoeveel hij woog en of dat belangrijk was.
Maar Jurgen Benneke (Duitse downhiller) zei ooit; Wer Bremst verliert!! Moet ik dat voor je/jullie vertalen?😜
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Is niet nodig. :-D
Valt in de categorie "remmen is verloren energie". ;-)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Azurri schreef: vr 10 september 2021, 15:43
awinkel schreef: vr 10 september 2021, 14:34

Dus jij beweer dat stel dat je 100kg weegt je niet voldoende kan remmen met een 180 schijf voor en 160 schijf achter?
Dat lijkt mij wat overdreven…
Het is dan nog verbazingwekkend dat er überhaupt nog fietsers zijn en die niet in de tijd van de velgremmen zich allemaal dood gereden hebben. :D
Nee, dat beweerde ik niet, het was alleen mijn antwoord op de vraag waarom wij (het forum) wilden weten hoeveel hij woog en of dat belangrijk was.
Maar Jurgen Benneke (Duitse downhiller) zei ooit; Wer Bremst verliert!! Moet ik dat voor je/jullie vertalen?😜
Als je niet hoeft te remmen ga je niet hard genoeg :kiss: :bier:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

awinkel schreef: vr 10 september 2021, 15:49 Is niet nodig. :-D
Valt in de categorie "remmen is verloren energie". ;-)
:-q
Tenzij je een MGU-K aan boord hebt😆!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gerard4t
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 21:32

awinkel schreef: vr 10 september 2021, 14:50 Snap ik , maar 203mm schijven?!?!?
Maar goed, ik las ondertussen dat het vooral om de looks ging. :-D
Zukkuh groate pedaluh?
Als ik val is het meestal onhandig dat ik een fiets bij me heb.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Scherp! :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mad Wally schreef: vr 10 september 2021, 15:35 Met mijn 95 kilo (100kg rijklaar) vind ik 203mm en 4 zuiger klauwen ook best wel fijn. Gewoon wat minder hard knijpen en wat meer reserve. Waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand van 60 en iemand van 100 kilo dezelfde remmen hebben? Een Fiesta heeft toch ook kleinere remmen dan een Mondeo.

En ja er zijn ongetwijfeld de nodige mensen overleden door ondermaatse velgremmen. Maar zeker de oude waren dusdanig zwak en onbetrouwbaar dat je je rijstijl daarop aan moest passen, soms tot in het extreme. Met v-brakes onder droge condities werd het wel beter.
Ja, wat een gedoe.
De enige manier om die M200 remmen te verbeteren is door grotere schijven te monteren.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

ilianhokke015 schreef: di 7 september 2021, 17:31 Hoi iedereen ik ben dus naar de fm gegaan en alles valt nogsteeds onder garantie er komt een nieuwe klauw op ( de originele ) en een nieuwe adapter en ze gaan checken of mn postmounts
Goed zijn met een speciale tool
Ik mag daarbij zijn
( Komende zaterdag )
Heel erg bedankt voor jullie hulp ik heb er echt super veel aan gehad
Ik hou jullie op de hoogte
en?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie