Je loslopende boutje tast je frame aan, niet het borgmiddel.
Gewoon een rookgordijn van Trek.
CYA smoes om achteraf iemand (jou) de schuld te kunnen geven.
2 losse boutjes in je frame is geen slim idee, 1 doorlopende bout van L naar R is altijd beter.
Loctite voor loslopende bout swingarm fully?
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 370
- Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30
Helemaal geen smoes om een ander de schuld te geven.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 21 september 2021, 19:48 Je loslopende boutje tast je frame aan, niet het borgmiddel.
Gewoon een rookgordijn van Trek.
CYA smoes om achteraf iemand (jou) de schuld te kunnen geven.
2 losse boutjes in je frame is geen slim idee, 1 doorlopende bout van L naar R is altijd beter.
Ze hebben zelf toegegeven een fout gemaakt te hebben, vandaar het nieuwe frame.
Wat dat betreft is Trek hier in NL super behulpzaam en zeker geen gezeik. Alleen de kwaliteit van Trek/Bontrager is belabberd.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Dan is het een smoes om een dom ontwerp goed te praten.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ik had de reacties op de kwaliteit van Trek al een beetje verwacht/aan zien komen, aangezien ik het forum al langer ken. Tot nu toe lees ik ook dat Trek het qua garantie meer dan goed afhandeld. Dus daar maak ik me weinig zorgen over. Ook de dealer liet al weten als dit aanhoud de fiets bij Trek aan te melden als het nodig zou zijn.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Doel je op mijn opmerking?
Trek liegt in een technische verklaring. Praat onzin.
Een ontwerp waar de boutjes regelmatig loslopen, en daar vreemde uitspraken over doen, dat geeft te denken.
Gelukkig is de garantie goed.
Trek liegt in een technische verklaring. Praat onzin.
Een ontwerp waar de boutjes regelmatig loslopen, en daar vreemde uitspraken over doen, dat geeft te denken.
Gelukkig is de garantie goed.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Er zijn op dit forum al wat berichten voorbij gekomen over problemen met Trek frame, jammer aangezien ik het frame toen al in mijn bezit had. Lijkt mij dat andere merken ook hun problemen hebben , bijvoorbeeld de Orbea oiz met pivot axle issues. Is niet anders. Ik vraag hier om hulp met mijn loslopende bout. En werkt het niet dan ga ik de garantie van Trek aanspreken.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ik zou het andersom doen, eerst de garantie aanspreken, dan pas zelf iets doen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gewoon loctite gebruiken op de schroefdraad en zorgen dat je het niet morst op de lager of andere plekken waar je juist geen wrijving wil, daar eerder een beetje vet.
En een stipje met een verfstift, de helft van de stip op de bout, de andere helft op het frame.
Dan kan je makkelijk zien of de bout verdraaid is, voordat hij echt loskomt.
En een stipje met een verfstift, de helft van de stip op de bout, de andere helft op het frame.
Dan kan je makkelijk zien of de bout verdraaid is, voordat hij echt loskomt.
Is een losse bout al meteen een garantiegeval? Beetje loctite en de bout weer aandraaien op moment is niks geks? Of zie ik dit verkeerd? Als je lagers van je pivot wil vervangen dan moet je boutje er toch ook uit?ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 21 september 2021, 21:18 Ik zou het andersom doen, eerst de garantie aanspreken, dan pas zelf iets doen.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Thanks voor de tip!sik schreef: ↑di 21 september 2021, 21:22 Gewoon loctite gebruiken op de schroefdraad en zorgen dat je het niet morst op de lager of andere plekken waar je juist geen wrijving wil, daar eerder een beetje vet.
En een stipje met een verfstift, de helft van de stip op de bout, de andere helft op het frame.
Dan kan je makkelijk zien of de bout verdraaid is, voordat hij echt loskomt.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Als ik de verhalen van Snelle Buffer en Ghostbiker lees zou ik het aan de dealer overlaten.Torsten schreef: ↑di 21 september 2021, 21:23Is een losse bout al meteen een garantiegeval? Beetje loctite en de bout weer aandraaien op moment is niks geks? Of zie ik dit verkeerd? Als je lagers van je pivot wil vervangen dan moet je boutje er toch ook uit?ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 21 september 2021, 21:18 Ik zou het andersom doen, eerst de garantie aanspreken, dan pas zelf iets doen.
Als die m strakker aandraait of Loctite er aan smeert is dat later geen punt van discussie.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Op zich goed punt. Maar de trek dealer raadde aan om loctide te gebruiken. Als ik de boutjes via de trek dealer nieuw zou bestellen, dan zie ik op de foto al dat er loctide op is aangebracht. Maar ik waardeer je input, en twijfel nu wel of ik hem dan toch moet brengen naar de dealer.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 21 september 2021, 21:40Als ik de verhalen van Snelle Buffer en Ghostbiker lees zou ik het aan de dealer overlaten.
Als die m strakker aandraait of Loctite er aan smeert is dat later geen punt van discussie.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ik zou het ook zelf oplossen, maar met de wetenschap dat het een probleem is bij deze fiets zou ik het aan de dealer en importeur overlaten
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 370
- Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30
Nogmaals: het blijkt geen locktite te zijn, maar een ander borgmiddel.Torsten schreef: ↑di 21 september 2021, 22:00Op zich goed punt. Maar de trek dealer raadde aan om loctide te gebruiken. Als ik de boutjes via de trek dealer nieuw zou bestellen, dan zie ik op de foto al dat er loctide op is aangebracht. Maar ik waardeer je input, en twijfel nu wel of ik hem dan toch moet brengen naar de dealer.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 21 september 2021, 21:40
Als ik de verhalen van Snelle Buffer en Ghostbiker lees zou ik het aan de dealer overlaten.
Als die m strakker aandraait of Loctite er aan smeert is dat later geen punt van discussie.
Nooit zelf ergens aan gaan prutsen waar nog garantie op zit. Altijd terug naar de dealer, die moet het oplossen. En geloof mij, ik heb er ervaring mee. Trek NL doet goed zijn best om de problemen op te lossen. Heb hier een paar Treks staan die al heel vaak (in delen) terug zijn geweest. De TF is overigens de winnaar.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC
Als de dealer het advies geeft om Loctite te gebruiken dan nemen zij het risico over en doet dit niks af aan je garantie. Alleen wanneer dit niet zwart op wit staat en het gaat mis dan kan dit een vervelend welles-nietes spelletje worden.Ghost-biker schreef: ↑wo 22 september 2021, 15:48Nogmaals: het blijkt geen locktite te zijn, maar een ander borgmiddel.Torsten schreef: ↑di 21 september 2021, 22:00
Op zich goed punt. Maar de trek dealer raadde aan om loctide te gebruiken. Als ik de boutjes via de trek dealer nieuw zou bestellen, dan zie ik op de foto al dat er loctide op is aangebracht. Maar ik waardeer je input, en twijfel nu wel of ik hem dan toch moet brengen naar de dealer.
Nooit zelf ergens aan gaan prutsen waar nog garantie op zit. Altijd terug naar de dealer, die moet het oplossen. En geloof mij, ik heb er ervaring mee. Trek NL doet goed zijn best om de problemen op te lossen. Heb hier een paar Treks staan die al heel vaak (in delen) terug zijn geweest. De TF is overigens de winnaar.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-