Loctite voor loslopende bout swingarm fully?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je loslopende boutje tast je frame aan, niet het borgmiddel.
Gewoon een rookgordijn van Trek.
CYA smoes om achteraf iemand (jou) de schuld te kunnen geven.
2 losse boutjes in je frame is geen slim idee, 1 doorlopende bout van L naar R is altijd beter.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

ThaSingleTrackMastah schreef: di 21 september 2021, 19:48 Je loslopende boutje tast je frame aan, niet het borgmiddel.
Gewoon een rookgordijn van Trek.
CYA smoes om achteraf iemand (jou) de schuld te kunnen geven.
2 losse boutjes in je frame is geen slim idee, 1 doorlopende bout van L naar R is altijd beter.
Helemaal geen smoes om een ander de schuld te geven.

Ze hebben zelf toegegeven een fout gemaakt te hebben, vandaar het nieuwe frame.

Wat dat betreft is Trek hier in NL super behulpzaam en zeker geen gezeik. Alleen de kwaliteit van Trek/Bontrager is belabberd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan is het een smoes om een dom ontwerp goed te praten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

Ik had de reacties op de kwaliteit van Trek al een beetje verwacht/aan zien komen, aangezien ik het forum al langer ken. Tot nu toe lees ik ook dat Trek het qua garantie meer dan goed afhandeld. Dus daar maak ik me weinig zorgen over. Ook de dealer liet al weten als dit aanhoud de fiets bij Trek aan te melden als het nodig zou zijn.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Doel je op mijn opmerking?

Trek liegt in een technische verklaring. Praat onzin.
Een ontwerp waar de boutjes regelmatig loslopen, en daar vreemde uitspraken over doen, dat geeft te denken.

Gelukkig is de garantie goed.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

Er zijn op dit forum al wat berichten voorbij gekomen over problemen met Trek frame, jammer aangezien ik het frame toen al in mijn bezit had. Lijkt mij dat andere merken ook hun problemen hebben , bijvoorbeeld de Orbea oiz met pivot axle issues. Is niet anders. Ik vraag hier om hulp met mijn loslopende bout. En werkt het niet dan ga ik de garantie van Trek aanspreken.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zou het andersom doen, eerst de garantie aanspreken, dan pas zelf iets doen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Gewoon loctite gebruiken op de schroefdraad en zorgen dat je het niet morst op de lager of andere plekken waar je juist geen wrijving wil, daar eerder een beetje vet.

En een stipje met een verfstift, de helft van de stip op de bout, de andere helft op het frame.
Dan kan je makkelijk zien of de bout verdraaid is, voordat hij echt loskomt.
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

ThaSingleTrackMastah schreef: di 21 september 2021, 21:18 Ik zou het andersom doen, eerst de garantie aanspreken, dan pas zelf iets doen.
Is een losse bout al meteen een garantiegeval? Beetje loctite en de bout weer aandraaien op moment is niks geks? Of zie ik dit verkeerd? Als je lagers van je pivot wil vervangen dan moet je boutje er toch ook uit?
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

sik schreef: di 21 september 2021, 21:22 Gewoon loctite gebruiken op de schroefdraad en zorgen dat je het niet morst op de lager of andere plekken waar je juist geen wrijving wil, daar eerder een beetje vet.

En een stipje met een verfstift, de helft van de stip op de bout, de andere helft op het frame.
Dan kan je makkelijk zien of de bout verdraaid is, voordat hij echt loskomt.
Thanks voor de tip!
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Torsten schreef: di 21 september 2021, 21:23
ThaSingleTrackMastah schreef: di 21 september 2021, 21:18 Ik zou het andersom doen, eerst de garantie aanspreken, dan pas zelf iets doen.
Is een losse bout al meteen een garantiegeval? Beetje loctite en de bout weer aandraaien op moment is niks geks? Of zie ik dit verkeerd? Als je lagers van je pivot wil vervangen dan moet je boutje er toch ook uit?
Als ik de verhalen van Snelle Buffer en Ghostbiker lees zou ik het aan de dealer overlaten.
Als die m strakker aandraait of Loctite er aan smeert is dat later geen punt van discussie.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

ThaSingleTrackMastah schreef: di 21 september 2021, 21:40
Torsten schreef: di 21 september 2021, 21:23

Is een losse bout al meteen een garantiegeval? Beetje loctite en de bout weer aandraaien op moment is niks geks? Of zie ik dit verkeerd? Als je lagers van je pivot wil vervangen dan moet je boutje er toch ook uit?
Als ik de verhalen van Snelle Buffer en Ghostbiker lees zou ik het aan de dealer overlaten.
Als die m strakker aandraait of Loctite er aan smeert is dat later geen punt van discussie.
Op zich goed punt. Maar de trek dealer raadde aan om loctide te gebruiken. Als ik de boutjes via de trek dealer nieuw zou bestellen, dan zie ik op de foto al dat er loctide op is aangebracht. Maar ik waardeer je input, en twijfel nu wel of ik hem dan toch moet brengen naar de dealer.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zou het ook zelf oplossen, maar met de wetenschap dat het een probleem is bij deze fiets zou ik het aan de dealer en importeur overlaten :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Torsten schreef: di 21 september 2021, 22:00
ThaSingleTrackMastah schreef: di 21 september 2021, 21:40

Als ik de verhalen van Snelle Buffer en Ghostbiker lees zou ik het aan de dealer overlaten.
Als die m strakker aandraait of Loctite er aan smeert is dat later geen punt van discussie.
Op zich goed punt. Maar de trek dealer raadde aan om loctide te gebruiken. Als ik de boutjes via de trek dealer nieuw zou bestellen, dan zie ik op de foto al dat er loctide op is aangebracht. Maar ik waardeer je input, en twijfel nu wel of ik hem dan toch moet brengen naar de dealer.
Nogmaals: het blijkt geen locktite te zijn, maar een ander borgmiddel.

Nooit zelf ergens aan gaan prutsen waar nog garantie op zit. Altijd terug naar de dealer, die moet het oplossen. En geloof mij, ik heb er ervaring mee. Trek NL doet goed zijn best om de problemen op te lossen. Heb hier een paar Treks staan die al heel vaak (in delen) terug zijn geweest. De TF is overigens de winnaar.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ghost-biker schreef: wo 22 september 2021, 15:48
Torsten schreef: di 21 september 2021, 22:00

Op zich goed punt. Maar de trek dealer raadde aan om loctide te gebruiken. Als ik de boutjes via de trek dealer nieuw zou bestellen, dan zie ik op de foto al dat er loctide op is aangebracht. Maar ik waardeer je input, en twijfel nu wel of ik hem dan toch moet brengen naar de dealer.
Nogmaals: het blijkt geen locktite te zijn, maar een ander borgmiddel.

Nooit zelf ergens aan gaan prutsen waar nog garantie op zit. Altijd terug naar de dealer, die moet het oplossen. En geloof mij, ik heb er ervaring mee. Trek NL doet goed zijn best om de problemen op te lossen. Heb hier een paar Treks staan die al heel vaak (in delen) terug zijn geweest. De TF is overigens de winnaar.
Als de dealer het advies geeft om Loctite te gebruiken dan nemen zij het risico over en doet dit niks af aan je garantie. Alleen wanneer dit niet zwart op wit staat en het gaat mis dan kan dit een vervelend welles-nietes spelletje worden.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie