Lx shifters 2005 met deore derailleur

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Error
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: di 16 november 2004, 19:18
Mijn mountainbike: 't Noorden

Ik heb een LX 2005 set schijfremmen goedkoop op de kop kunnen tikken, maar nou zitten er van die intergrated shifterscq brakelevers op. Nu heb ik nog gewone 2004 deore derailleurs.

Mijn vraag: gaat dat wel werken en passen? Of moet ik dan ook een 2005 lx derailleurs kopen? Hoop toch van niet.
We chew and spit you out
We laugh, you scream and shout
All flee, with fear you run
You'll know just where we come from
Jurrien Hufkens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 29 maart 2003, 20:28
Mijn mountainbike: 2013 Cube LTD SL 29
Contacteer:

Error schreef:
Mijn vraag: gaat dat wel werken en passen? Of moet ik dan ook een 2005 lx derailleurs kopen? Hoop toch van niet.
Tuurlijk past dat, geen enkel probleem. Maar, waarom koop je toch geen LX2005 derailleurs, voor 75 eurojes ben je bij B2B helemaal het heertje, en dan schakelt je fiets nog beter als hij nu al doet.
Ben ik nou zo snel, of zijn jullie nou zo langzaam!
Speedy1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 6 juli 2004, 22:07
Mijn mountainbike: ene die serieus oud en verroest : type aldi bike

.......
Laatst gewijzigd door Speedy1 op do 5 juli 2012, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurrien Hufkens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 29 maart 2003, 20:28
Mijn mountainbike: 2013 Cube LTD SL 29
Contacteer:

speedy1 schreef:het enigste probleem dat je zult ondervinden is dat uwe shifter omgekeerd zal werken tov hoe hij bedoled is te werken met de nieuwere rapid rise technologie
verder zal dat allemaal wel goed werken
Ja dat is waar ik had eerst LX 2003, nu heb ik XT 2004 en ik moest in het begin wel wennen aan dat omgekeerde werken van de rapid riser. Maar nu ik er aan gewend ben werkt het veel fijner omdat beide shifters nu het zelfde werken.
Ben ik nou zo snel, of zijn jullie nou zo langzaam!
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

ik weet niet of het past, ik weet alleen dat die avatar van die 747-400 niet past
binnen de marge van 100 x 100 pixels...

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Dat is het mooie als je zowel overstapt van een "normaal" schakelende derailleur op een rapid rise en tegelijk ook op Dual Control.

Je moet dat toch even wennen aan het andere schakelen, dat dat omgekeerd schakelen niet eens echt opvalt.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Jurrien Hufkens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 29 maart 2003, 20:28
Mijn mountainbike: 2013 Cube LTD SL 29
Contacteer:

shiverer schreef:ik weet niet of het past, ik weet alleen dat die avatar van die 747-400 niet past
binnen de marge van 100 x 100 pixels...
/--------------------------------------------------------------------------------------^
He een kenner, op mijn website staat hij als 100 * 80 om de een of andere reden gaat het niet goed, ik haal hem even weg. Hoe vindt je mijn nieuwe..... o sorry maar weer on topic.
Ben ik nou zo snel, of zijn jullie nou zo langzaam!
Plaats reactie