Headset cups in frame persen - krijg 'm maar niet recht

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Altijd weer die Brexit :roll: ....feestdagen is begrijpelijk :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Mario070 schreef: do 23 december 2021, 10:32 Altijd weer die Brexit :roll: ....feestdagen is begrijpelijk :wink:
Hele Brexit is één groot feest... :-{
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Update:

Afgelopen vrijdag (14-1) uiteindelijk de twee nieuwe pers "ringen" binnen gekregen. Lekker 7,25 invoerleges aftikken (ondanks de genoteerde waarde van 0 euro.... :roll: ). Was lang wachten dus. Zaterdag aan de slag gegaan. Nieuwe personderdelen passen perfect. Maar na een half uur proberen ging de cup toch nog elke keer scheef het frame in. Uiteindelijk met behulp van een stapeltje houten balken op mijn werkbank, het frame onderste boven in de werkstandaard, leunend op de bovenste cup neergezet. Hamer, blokje hout, en meer kracht dan ik zou willen hebben de cup uiteindelijk voor de helft in het frame gekregen. Voor mijn gevoel zat er een randje oid in het carbon waar die even langs moest. Laatste deel met de pers afgemaakt. Een hoop werk (en tijd)!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jep....feeling/ervaring is mss wel van nog groter belang :roll: dan goed gereedschap :D maar de doorgewinterde sleutelaar wil weer niet zonder goed gereedschap werken :roll: ....pffff....ik weet het niet meer hoor :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Ik ben zeker ook meer van goede gereedschap hoor. En dat dacht ik ook te doen... maar goed. Hamer en hout werkt ook gewoon. Voldoening gehaald uit de laatst paar mm met de pers er in draaien!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En het laatste stukje is naar mijn idee nog wel belangrijkste :-q onderdelen moeten nu eenmaal goed gemonteerd en op de juiste plek aanzitten :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie