Race Face offset

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ik heb een nieuw model Scott Spark met daarin een Race Face next R crank.
Standaard zit er een 32 tandwiel op.
Nu wilde ik met een 34 oval rijden in Nederland en een 30 oval in het buitenland.

Dus, ik heb die 2 ovals besteld, goed erop gelet dat ze compatibel zijn met de 55mm chainline, ( dit is superboost denk ik) blijkt dat ie ook nog Shimano specifiek moet zijn :o, dat werkt dus slecht, de ketting blijft namelijk hangen aan de tandjes.
Vooral bij de quicklink. Voor Shimano moeten de tandjes iets smaller zijn.

Fijn, fijn al die specifieke maten.
De standaard is tegenwoordig dat er geen standaard is...

De vraag is: weet iemand of er een Race Face directmount, Shimano specifieke en 55 mm chainline kettingblad te koop is? Wat moet de offset zijn?

Het origineel gemonteerde blad van Race Face vermeld helaas niet de offset.

Mocht de combinatie niet te vinden zijn, dan wordt het denk ik een Shimano xt 8120-1 crank.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een andere ketting is geen optie?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

ThaSingleTrackMastah schreef: za 15 januari 2022, 16:46 Een andere ketting is geen optie?
Poeh, maar das een goeie, echt niet aan gedacht soms is simpel denken zo moeilijk. :-q
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Wat ik op andere forums gelezen heb(niet specifiek over de spark) is de quick link het grote probleem,o.a. met bv.Sram bladen. Als je een ander merk quick link (Kmc,Sram) zou nemen is het probleem waarschijnlijk verholpen.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

De ketting blijft sowieso erg plakken viel mij op, het blad is ook zichtbaar dikker op de tanden tov het Shimano specifieke blad.
Ik ga dus een kmc ketting oid kopen. Heb toch pas ongeveer 250 km met de cassette gereden, dus dat komt wel goed.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Plaats reactie