dropper verwijderen + nieuwe dropper steken : probleempje (OPGELOST)

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Jo_VdB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 13 december 2020, 19:29

De standaard Orbea dropperpost (op een Oiz M10 TR met squidlock bediening aan het stuur) dient verwijderd, en er komt dan een Fox transfert in de plaats.

De LBS zei me "dat ik de oude dropper er maar gewoon hoefde uit te trekken" en dan de nieuwe met de kabel te verbinden en terug te plaatsen. Bestaande kabel zou zelf niet los moeten volgens LBS.

Maar hoe hard ik probeer, ik krijg precies de laatste paar centimeters niet eruit...
Squidlock al losgehaald en meer naar het balhoofd toegebracht... maar geen verbetering...

Zie ik iets over het hoofd ?
Dient de interne kabel toch losgemaakt ter hoogte van het stuur / de squidlock bediening ?
En zo ja --> daarna gewoon terug de bestaande kabel vastzetten ?
Laatst gewijzigd door Jo_VdB op vr 21 januari 2022, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

De bediening aan je stuur los nemen en dan de kabel doorvoeren zodat je de dropper wel uit frame kan halen. De verbinding kabel/dropper losnemen en overzetten op nw.dropper. Dropper monteren en bediening weer terug zetten op stuur.
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
Jo_VdB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 13 december 2020, 19:29

Inderdaad de te volgen methode, mijn LBS had me op het verkeerde spoor gezet met zijn raad....
Dank je .

Ik heb aan het stuur de kabel losgemaakt in de squidlock bediening, de dropper uit de zadelbuis getrokken, nieuwe kabel getrokken (en eerst het kleine huisje vergeten dat FOX mee met hun dropper bezorgt dus opnieuw kunnen beginnen), alles terug vast gezet met de nodige carbonpasta en op 5 Nm, en alles werkt.

Gezien de dropper nogal langzaam in en uit veerde, de kabelspanning nog wat aangepast via het stalmechanisme, en voilà, het werkt perfect.

Jo VdB
Plaats reactie