Lagers vervangen Isospeed

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:roll: :oops:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Mario070 schreef: do 28 april 2022, 14:12 En als je nu goed kijkt naar het door Trek zelf aanbevolen/samengestelde gereedschap dan zie je een 10mm t/m 12mm bushing.
Dus er even van jou 10mm uitgaande, is de binnen maat ook echt 10mm en zou je dus de 10 t/m 12 bushing nodig hebben :-q
En ook als ik dit topic goed gevolgd heb, heb je tussen de 2 lagers ook een afstand binnenbus zitten als dat zo is....dan is het een erg precisie werkje met al van huis uit een gevoelig gereedschap instrument :-q
Super bedankt Mario! Ik heb zojuist de boel besteld en zal als het binnenkomt jullie op de hoogte houden. Zodoende kan dit topic ook andere mensen met een Isospeed systeem helpen!
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Afbeelding

Heb de boel binnen hoor! Alles voelt erg sterk en degelijk aan voor die prijs. Het staal lijkt zelfs vrij hard te zijn.

Nu maar even even kijken hoe ik de huls (grote metalen buis) op het frame loodrecht naast het lager positioneer zonder het frame te beschadigen. Normaal zijn dit soort sets voor een situatie waarin in het lager in een gat zit (bv in een motorblok) en alles naast dit gat vlak is.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ziet er inderdaad degelijk uit :-q maar ik mis toch voor dit systeem lagertrekker de slag trekker :-{
Maargoed zo moet het hoogstwaarschijnlijk ook lukken :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Mario070 schreef: vr 13 mei 2022, 09:36 Ziet er inderdaad degelijk uit :-q maar ik mis toch voor dit systeem lagertrekker de slag trekker :-{
Maargoed zo moet het hoogstwaarschijnlijk ook lukken :-q
Als het goed is kan je het hele systeem (lager + die uitzettende module/flens + de lange bout) uit het frame bewegen door de moer aan te draaien (de huls en die grote ring blijft dan op het frame 'plakken').

Wat is precies de functie van de slagtrekker?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29961
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

https://www.bol.com/nl/nl/p/binnenlager ... 102987602/

Dan steunt er niets op je frame.
Je klemt m in je lager en knalt het gewicht naar buiten. Het lager komt dan mee.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie