Canyon CF8 stuuruitslag

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Ik heb mijn neuron CF8 binnen gekregen.
Wat een pracht fiets en hij rijd echt nog lekker dan ik had gehoopt. Een Fully is echt net een limo om mee te rijden.

Wat mij alleen opviel (wat ik zelf niet kan plaatsen) is dat het stuur verder naar links kan dan naar rechts.
Er zit zo'n blokje op wat de fiets beschermd tegen een te verre stuur uitslag.
Deze zit dus niet in het midden maar is een beetje naar rechts gedraaid (waardoor die kan eerder stopt.
Geen idee of dit juist en en ook geen idee hoe ik dit recht kan zetten.

Hopelijk geeft dit een beeld:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op di 24 mei 2022, 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst want ook dit was geen nieuws maar een ordinaire technische vraag.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Dit geen groot probleem. Dit is makkelijk zelf recht te zetten Schroefjes los draaien van stem en topcap stuur zo draaien, zodat je blokje op juiste plaatst duwt. Alles weer goed vast draaien en klaar. :-q
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Koban schreef: di 24 mei 2022, 17:50 Dit geen groot probleem. Dit is makkelijk zelf recht te zetten Schroefjes los draaien van stem en topcap stuur zo draaien, zodat je blokje op juiste plaatst duwt. Alles weer goed vast draaien en klaar. :-q
Ik had de schroefjes van de stem al los gedraaid maar dan heb ik alleen een scheef stuur 😂.
Ik kan dat dus recht krijgen door ook de topcap los te draaien? Moet die er dan helemaal af? Ik was bang dat er iets van onder uit zou vallen.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Beetje los is normaal voldoende. Dan is de spanning eraf en moet je die ring kunnen verdraaien/centreren.
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

FranX78 schreef: di 24 mei 2022, 18:08 Beetje los is normaal voldoende. Dan is de spanning eraf en moet je die ring kunnen verdraaien/centreren.
Ik zal het zo eens proberen!
Edit:
Gelukt! Thanks!
TJJ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 2 november 2020, 20:54
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 (2021) / Grizl CF 8 (2022)

Zit er niet gewoon een (klein) inbus boutje in de ring? (dacht ik tenminste zo uit mijn hoofd..)
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

TJJ schreef: di 24 mei 2022, 20:56 Zit er niet gewoon een (klein) inbus boutje in de ring? (dacht ik tenminste zo uit mijn hoofd..)
Bij mij hoeft alleen dat boutje wat je noemt los en niet de stuurpen/topcap.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

oh ja. Ik zie het nu pas.
Bij mijn Lux zit het boutje achter dat blokje op het frame. Dus ik neem aan dat die ring van de Neuron zo'n zelfde boutje heeft.
Als je deze lost draait zou je moeten kunnen draaien.

Mocht het te stroef gaan zou je even pen en topcap een beetje los schroeven om de spanning eraf te halen. Maar zoals ik het hier boven lees hoeft dat niet eens.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Wel de topcap en stuurpen in de juiste volgorde terugschroeven en zorgen dat er geen speling op je balhoofd zit!
Waar woke is, is vuur
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

En bij het afstellen van je balhoofd ook het boutje van de uitslagblokkeringsring losdraaien!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Koban schreef: di 24 mei 2022, 17:50 Dit geen groot probleem. Dit is makkelijk zelf recht te zetten Schroefjes los draaien van stem en topcap stuur zo draaien, zodat je blokje op juiste plaatst duwt. Alles weer goed vast draaien en klaar. :-q
Niet bij elke Canyon bike werkt dit zo , bij de Spectral zit er in de ring met de nokjes , een inbus die moet je losdraaien en kan je de ring in de juiste stand zetten , wel even de boel iets losser zetten , anders draait het stroef .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie