Speling op achterbrug

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

suravida schreef: zo 24 juli 2022, 11:47
HB_Eagle schreef: zo 24 juli 2022, 11:43

Geapt
Afspraak gemaakt
Gebeld

Nog geen reactie
Op zondag?
nee joh gisteren al
Maar ik vergeet weleens dat sommige weekend hebben
Ik met mijn altijd nacht en weekend diensten leidt beetje een omgekeerd levens ritme 😬
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Ik ben de trotse eigenaar van de Kona Heihei cr(2021) en heb de lagers laatst ook vervangen, is nog best lastig ondanks dat het flinke lagers zijn(in vergelijking met die van de Heihei van 2017)
Je hebt een goede lagertrekker nodig, die goed op de lagers passen, en zodoende niet teveel druk op de randen van het frame drukken.
De onderste bus(deze zit geschroefd in die zwarte ring aan de kant van de ketting, kleine inbus losdraaien aan de nondriveside en met een goed passende inbus draai je dan de verbindindings-as los, goed inspuiten met WD40 of iets anders waarmee je passingcorrosie los krijgt) waarmee de achterbrug vast zit in het frame deze kan flink vastzitten door roest van het lager( die lagers zijn bij jouw heihei overleden)
Voor het vervangen heb ik Endurobearings(de blauweABEC3) de speciale lagers(LLU MAX) voor draaipunten in het frame gaan niet langer mee. is mijn ervaring(wel een keer zo duur). dus dat heb ik niet gedaan, wel alle lagers helemaal volgepropt met Parktool HGP-1 lagervet.
Plaats reactie