Hoe Fox DPS demper instellen? Nu te 'hard'.

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Je kunt idd gewoon de lucht eruit laten lopen en dan het opspannen van het wieltje. Hoeft verder niet uit elkaar. Het is al even geleden maar kan me geen gekke dingen herinneren.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

hanjovdberg schreef: di 26 juli 2022, 18:21 Je kunt idd gewoon de lucht eruit laten lopen en dan het opspannen van het wieltje. Hoeft verder niet uit elkaar. Het is al even geleden maar kan me geen gekke dingen herinneren.
Ik heb net even een test gedaan. Ik heb de kabel naar de shock ‘opgespannen’. Hiermee draait het lock-out wieltje dus verder door. Als ik dan de demper in de lock-out stand zet, dus nog verder rechtsom en met 280 psi is de demper dan zoals ik me het herinner. Als ik de lock-out eraf zet verhard de demper nadrukkelijk. Precies verkeerd om dus… Ik kwam hier achter door de demper op 150 psi te zetten. Ook dan bleef ie heel weinig sag geven. Toen ik begon te fiegelieren met de kabel, deze opspande en weer op lock out zette was de demper zacht. Vervolgens dus op 280 psi en hetzelfde.

Hieruit concludeer ik dat het niet goed in elkaar is gezet. Ik ga morgen naar de fietsenmaker en laat hem dit zien, ik ben benieuwd wat hij daar van vindt.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Goed idee. Want ook die FM moet snappen dat hij het nu verkeerd in elkaar heeft gezet. :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie