Krakend BB lager: kunststof of aluminium behuizing

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

melf#50 schreef: do 28 juli 2022, 09:39 Alles in de fiets beweegt , meer dan je denkt. Dat kraken stoor ik mij niet aan aangezien ik weet dat het geen kwaad kan en het vaak op den duur toch terug komt. Een beetje kraken gaat je frame echt niet van slijten , het is hoogstens hinderlijk voor jezelf als je je er aan ergert.

Erger is het om steeds je lagers eruit te halen ,daarmee heel je materiaal wel elke keer als je dat doet.
Klopt helemaal "alles in de fiets beweegt" :-q en behoorlijk ook nog :-q
Maar alles moet wel met elkaar Mee bewegen :-q is dat niet het geval dan heb je een kraak/krak/geluid en dat is dus niet goed :(
Het geluid is namelijk speciaal door meneer Kraak uitgevonden :lol: :lol: om je te waarschuwen dat er iets niet goed gaat :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Robi-One schreef: vr 29 juli 2022, 07:10
ThaSingleTrackMastah schreef: do 28 juli 2022, 11:23 Nu herhaal je in feite je startpost.
Omdat er geen antwoord komt op mijn vraag en er alleen weet een zoveelste discussie ontstaat over pressfit BB's. 😉
Ik ben voornamelijk benieuwd of een aluminium behuizing van de BB nog een positief effect heeft op het zand wat er tussen komt.
Lezen is ook een vak.
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 27 juli 2022, 11:10 Van alles geprobeerd in mijn carbon xc fiets.
Kraken was bij mij verholpen bij de montage van Shimano lagers (dus met kunststof cup) en rode Locktite.

Dus Shimano PF92 met rode Locktite in een alu BB-shell.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Ik heb geen zin in een discussie wie er goed moet lezen maar doe het toch maar.

Ik vraag of een pressfit BB met alu behuizing nog positief kan bijdragen op het zand wat er nu, waarschijnlijk, het kraken veroorzaakt. Als antwoord krijg ik dan dat er conversie kits zijn naar bsa of andere problemen met pressfit BB's.

Is het dan raar dat ik dit geen antwoord vind op mijn vraag?
Plaats reactie