Rockshox lo

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

ik heb nu een remote lockout op mijn rockshox Judy silver. Is het mogelijk om die te vervangen voor zoiets als op de foto ? Gebruik de lockout zelden en wil mijn stuur een beetje opschonen.
Schriemer schreef: za 30 juli 2022, 16:44 Afbeelding
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Als je hem toch niet gebruikt, kun je eventueel ook of de kabel er af halen, of de lockout met de kabel vastzetten zodat hij blijft veren. Het ligt er even aan of je vork push to lock of push to unlock is. Dat laatste ook een keer gedaan omdat de lock lever van een push to unlock SID me in de weg zat.

Je kunt hem waarschijnlijk wel ombouwen maar waarschijnlijk is het lastig om een "op de vork"' demper te krijgen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je kan de veer intern loshalen en de kabel weglaten.

Of je plaatst een vraag in "Gezocht" om met iemand van demper te ruilen.
Wellicht wil iemand juist wel een remote.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Ook wel eens op zoek geweest voor mijn SID. Maar setje kost €30,- en is meer dan alleen een knop. Zo erg stoorde ik me er ook weer niet aan. Ik heb gelukkig push to lock, dus kabel en remote lock verwijdert en een autoventieldopje in de opening gedrukt om het ergste vuil buiten te houden. Gebruik de lock functie nooit.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

Dat helemaal weghalen is een laatste redmiddel want heel af en toe gebruik ik m wel op een lang stuk asfalt maar dan liever op de crown zodat ik m van m’n stuur weg heb maar wel kan gebruiken :bier:

Die gezocht advertentie is ook nog een optie ja. Ondertussen er maar een mailtje naar rockshox aan gewaagd of t kan en zoja, wat ik dan nodig heb :-D
Plaats reactie