Snap ff niet wat mijn daadwerkelijke veerweg is
rockshox sid ultimate 120mm
Maar als ik de poten meet kom ik op 95mm
105 totaal 95 t/m het maxstreepje ??
Goede Vork service in de buurt van Groesbeek gezocht
Laatst gewijzigd door HB_Eagle op ma 8 augustus 2022, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ik denk dat er overdruk is onderin de vorkpoten. Dan veert je vork niet meer helemaal uit en heb je dus maar een deel van veerweg tot je beschikking.
Is pas nog een topic over geweest.
viewtopic.php?f=9&t=154621
Fox heeft daar ventieltjes voor het ontluchten voor gemaakt
RS wilde dat ook toepassen en nu is er een rechtzaak...
Is pas nog een topic over geweest.
viewtopic.php?f=9&t=154621
Fox heeft daar ventieltjes voor het ontluchten voor gemaakt
RS wilde dat ook toepassen en nu is er een rechtzaak...
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Of de druk in je negatieve luchtkamer is te hoog ten opzichte van je positieve, wat doorgaans ook het gevolg is van het 'blokken' van de dimple.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, wilde ik nog toevoegen, maar Cheeta was me voor.
De SID is al lang Single Air.
Dan zou er een bijv. een fout optreden bij het oppompen.
Om dat te voorkomen geeft RS advies hoe de vork op te pompen. Staat in de handleiding.
Daar is ook al eens een topic over geweest
De SID is al lang Single Air.
Dan zou er een bijv. een fout optreden bij het oppompen.
Om dat te voorkomen geeft RS advies hoe de vork op te pompen. Staat in de handleiding.
Daar is ook al eens een topic over geweest
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kunnen ze dit bij een lbs oplossen
Of is helemaal leeg laten lopen en opnieuw volgens beschrijving oppompen een oplossing
Ik zeg maar wat
Of is helemaal leeg laten lopen en opnieuw volgens beschrijving oppompen een oplossing
Ik zeg maar wat
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Normaal moet je in het geval dat ik beschreef de vork voorbij de dimple trekken in de hoop dat de druk in beide kamers gelijk wordt getrokken. Wanneer dat gebeurt, is meestal hoorbaar (en voelbaar). Aangezien de positieve kamer de vork wil uitdrukken en jij die wilt uittrekken, heeft laten leeglopen niet veel zin.
Makkelijkste is imho op een bankje of iets dergelijks gaan zitten. Schoenen op het voorwiel aan beide kanten van de vorkbrug zodat die nergens heen gaat en heel hard aan het stuur trekken c.q. het stuur vasthouden en het voorwiel wegduwen met je benen... Soms doet het zich niet direct weer voor en soms wel. In het laatste geval zou ik als eerste stap de vorkpoten eraf trekken en de luchtveer eruit halen en alles schoonmaken. Er wil nog wel eens een hoeveelheid vet inzitten die niet alleen goed smeert maar ook goed verstopt.
Druk in je vorkpoten: std "fix" is kleinste formaat kabelbinder te pakken en die voorzichtig langs de vorkpoten en seals naar binnen duwen. Of die druk ook daadwerkelijk je vorkpoten naar beneden trekt..?
Makkelijkste is imho op een bankje of iets dergelijks gaan zitten. Schoenen op het voorwiel aan beide kanten van de vorkbrug zodat die nergens heen gaat en heel hard aan het stuur trekken c.q. het stuur vasthouden en het voorwiel wegduwen met je benen... Soms doet het zich niet direct weer voor en soms wel. In het laatste geval zou ik als eerste stap de vorkpoten eraf trekken en de luchtveer eruit halen en alles schoonmaken. Er wil nog wel eens een hoeveelheid vet inzitten die niet alleen goed smeert maar ook goed verstopt.
Druk in je vorkpoten: std "fix" is kleinste formaat kabelbinder te pakken en die voorzichtig langs de vorkpoten en seals naar binnen duwen. Of die druk ook daadwerkelijk je vorkpoten naar beneden trekt..?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Oke ik kon m idd weer terug omhoog trekken
Maar naar een keer bouncen bleef hij wel weer 5mm achter is dat nog normaal of is het tijd voor onderhoud
Ps in het andere topic werd beschreven: inbus 2 slagen los onder linker poot
Rechts zit bij mij de rebound en links dus niks ?
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Beetje afhankelijk van de exacte Debonair generatie zakt hij altijd een paar mm.
Linker vorkpoot zit de air spring assembly welke in de stanchion zelf zit maar de zuigerstang zit onderaan de lowers vast met de inbus bout. Wanneer er zich druk in de onderpoten opbouwt, kun je ook de zuigerstang een stukje losmaken om de druk te laten ontsnappen. Wanneer het probleem door een overdruk in de negatieve luchtkamer komt, dan zie ik niet wat je met het losmaken van de zuigerstang van je lowers opschiet...
Rechter vorkpoot zit de (Charger) demper, met de rebound onder en compressie boven.
Linker vorkpoot zit de air spring assembly welke in de stanchion zelf zit maar de zuigerstang zit onderaan de lowers vast met de inbus bout. Wanneer er zich druk in de onderpoten opbouwt, kun je ook de zuigerstang een stukje losmaken om de druk te laten ontsnappen. Wanneer het probleem door een overdruk in de negatieve luchtkamer komt, dan zie ik niet wat je met het losmaken van de zuigerstang van je lowers opschiet...
Rechter vorkpoot zit de (Charger) demper, met de rebound onder en compressie boven.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
als ik het zo hoor denk ik.....Afblijven en naar service bedrijf sturencheeta schreef: ↑ma 8 augustus 2022, 18:25 Beetje afhankelijk van de exacte Debonair generatie zakt hij altijd een paar mm.
Linker vorkpoot zit de air spring assembly welke in de stanchion zelf zit maar de zuigerstang zit onderaan de lowers vast met de inbus bout. Wanneer er zich druk in de onderpoten opbouwt, kun je ook de zuigerstang een stukje losmaken om de druk te laten ontsnappen. Wanneer het probleem door een overdruk in de negatieve luchtkamer komt, dan zie ik niet wat je met het losmaken van de zuigerstang van je lowers opschiet...
Rechter vorkpoot zit de (Charger) demper, met de rebound onder en compressie boven.
Iemand ervaring met https://www.dialedin-mtb.nl/ die zit nog redelijk in de buurt van groesbeek
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Het gaat om de linker onderpoot en je schiet er wel iets mee op.
Daarom heeft Fox ook die ventieltjes en wilde RS ze ook gaan toepassen in de na modellen.
Er kan bij montage ook onderdruk zijn ontstaan, dichtgeschroefd in ingeveerde toestand.
Maar het lijkt mij verstandiger dat TS naar een vorken specialist gaat.
Daarom heeft Fox ook die ventieltjes en wilde RS ze ook gaan toepassen in de na modellen.
Er kan bij montage ook onderdruk zijn ontstaan, dichtgeschroefd in ingeveerde toestand.
Maar het lijkt mij verstandiger dat TS naar een vorken specialist gaat.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heb je helemaal gelijk in, rest me nu de vraag weet iemand een goede die beetje in de buurt van Groesbeek isThaSingleTrackMastah schreef: ↑ma 8 augustus 2022, 18:46 Het gaat om de linker onderpoot en je schiet er wel iets mee op.
Daarom heeft Fox ook die ventieltjes en wilde RS ze ook gaan toepassen in de na modellen.
Er kan bij montage ook onderdruk zijn ontstaan, dichtgeschroefd in ingeveerde toestand.
Maar het lijkt mij verstandiger dat TS naar een vorken specialist gaat.
de dichtstbijzijnde die ik kon vinden is https://www.dialedin-mtb.nl/ en https://www.chickenlinebike.com/ (die is lekker dichtbij) maar heb daar nog nooit eerder van gehoord
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Geen idee, ben al te lang weg uit NL.
Ik kom niet verder dan Bikesuspension in Oirschot.
Ik kom niet verder dan Bikesuspension in Oirschot.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Topic krijgt een andere wending dus heb ik de titel maar aangepast
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2816
- Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06
Prima kerel, weet goed waar hij mee bezig is.HB_Eagle schreef: ↑ma 8 augustus 2022, 18:35als ik het zo hoor denk ik.....Afblijven en naar service bedrijf sturencheeta schreef: ↑ma 8 augustus 2022, 18:25 Beetje afhankelijk van de exacte Debonair generatie zakt hij altijd een paar mm.
Linker vorkpoot zit de air spring assembly welke in de stanchion zelf zit maar de zuigerstang zit onderaan de lowers vast met de inbus bout. Wanneer er zich druk in de onderpoten opbouwt, kun je ook de zuigerstang een stukje losmaken om de druk te laten ontsnappen. Wanneer het probleem door een overdruk in de negatieve luchtkamer komt, dan zie ik niet wat je met het losmaken van de zuigerstang van je lowers opschiet...
Rechter vorkpoot zit de (Charger) demper, met de rebound onder en compressie boven.
Iemand ervaring met https://www.dialedin-mtb.nl/ die zit nog redelijk in de buurt van groesbeek
Doet ook veel met Hope en Garbaruk.
Anders 'themtbrepairshop' in Eindhoven.
Maar bikesuspension zijn de autisten bij voorkeur
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'