Goede Vork service in de buurt van Groesbeek gezocht

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Snap ff niet wat mijn daadwerkelijke veerweg is
rockshox sid ultimate 120mm
Maar als ik de poten meet kom ik op 95mm
105 totaal 95 t/m het maxstreepje ??
Laatst gewijzigd door HB_Eagle op ma 8 augustus 2022, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik denk dat er overdruk is onderin de vorkpoten. Dan veert je vork niet meer helemaal uit en heb je dus maar een deel van veerweg tot je beschikking.
Is pas nog een topic over geweest.
viewtopic.php?f=9&t=154621

Fox heeft daar ventieltjes voor het ontluchten voor gemaakt
RS wilde dat ook toepassen en nu is er een rechtzaak...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Of de druk in je negatieve luchtkamer is te hoog ten opzichte van je positieve, wat doorgaans ook het gevolg is van het 'blokken' van de dimple.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, wilde ik nog toevoegen, maar Cheeta was me voor.
De SID is al lang Single Air.
Dan zou er een bijv. een fout optreden bij het oppompen.
Om dat te voorkomen geeft RS advies hoe de vork op te pompen. Staat in de handleiding.
Daar is ook al eens een topic over geweest
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Kunnen ze dit bij een lbs oplossen 🤔
Of is helemaal leeg laten lopen en opnieuw volgens beschrijving oppompen een oplossing
Ik zeg maar wat
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Normaal moet je in het geval dat ik beschreef de vork voorbij de dimple trekken in de hoop dat de druk in beide kamers gelijk wordt getrokken. Wanneer dat gebeurt, is meestal hoorbaar (en voelbaar). Aangezien de positieve kamer de vork wil uitdrukken en jij die wilt uittrekken, heeft laten leeglopen niet veel zin.

Makkelijkste is imho op een bankje of iets dergelijks gaan zitten. Schoenen op het voorwiel aan beide kanten van de vorkbrug zodat die nergens heen gaat en heel hard aan het stuur trekken c.q. het stuur vasthouden en het voorwiel wegduwen met je benen... Soms doet het zich niet direct weer voor en soms wel. In het laatste geval zou ik als eerste stap de vorkpoten eraf trekken en de luchtveer eruit halen en alles schoonmaken. Er wil nog wel eens een hoeveelheid vet inzitten die niet alleen goed smeert maar ook goed verstopt.


Druk in je vorkpoten: std "fix" is kleinste formaat kabelbinder te pakken en die voorzichtig langs de vorkpoten en seals naar binnen duwen. Of die druk ook daadwerkelijk je vorkpoten naar beneden trekt..?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

cheeta schreef: ↑ma 8 augustus 2022, 14:50 Schoenen op het voorwiel aan beide kanten van de vorkbrug zodat die nergens heen gaat en heel hard aan het stuur trekken c.q. het stuur vasthouden en het voorwiel wegduwen met je benen...
Oke ik kon m idd weer terug omhoog trekken
Maar naar een keer bouncen bleef hij wel weer 5mm achter is dat nog normaal of is het tijd voor onderhoud

Ps in het andere topic werd beschreven: inbus 2 slagen los onder linker poot
Rechts zit bij mij de rebound en links dus niks ?
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Beetje afhankelijk van de exacte Debonair generatie zakt hij altijd een paar mm.

Linker vorkpoot zit de air spring assembly welke in de stanchion zelf zit maar de zuigerstang zit onderaan de lowers vast met de inbus bout. Wanneer er zich druk in de onderpoten opbouwt, kun je ook de zuigerstang een stukje losmaken om de druk te laten ontsnappen. Wanneer het probleem door een overdruk in de negatieve luchtkamer komt, dan zie ik niet wat je met het losmaken van de zuigerstang van je lowers opschiet...

Rechter vorkpoot zit de (Charger) demper, met de rebound onder en compressie boven.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

cheeta schreef: ↑ma 8 augustus 2022, 18:25 Beetje afhankelijk van de exacte Debonair generatie zakt hij altijd een paar mm.

Linker vorkpoot zit de air spring assembly welke in de stanchion zelf zit maar de zuigerstang zit onderaan de lowers vast met de inbus bout. Wanneer er zich druk in de onderpoten opbouwt, kun je ook de zuigerstang een stukje losmaken om de druk te laten ontsnappen. Wanneer het probleem door een overdruk in de negatieve luchtkamer komt, dan zie ik niet wat je met het losmaken van de zuigerstang van je lowers opschiet...

Rechter vorkpoot zit de (Charger) demper, met de rebound onder en compressie boven.
als ik het zo hoor denk ik.....Afblijven en naar service bedrijf sturen
Iemand ervaring met https://www.dialedin-mtb.nl/ die zit nog redelijk in de buurt van groesbeek
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het gaat om de linker onderpoot en je schiet er wel iets mee op.
Daarom heeft Fox ook die ventieltjes en wilde RS ze ook gaan toepassen in de na modellen.
Er kan bij montage ook onderdruk zijn ontstaan, dichtgeschroefd in ingeveerde toestand.

Maar het lijkt mij verstandiger dat TS naar een vorken specialist gaat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

ThaSingleTrackMastah schreef: ↑ma 8 augustus 2022, 18:46 Het gaat om de linker onderpoot en je schiet er wel iets mee op.
Daarom heeft Fox ook die ventieltjes en wilde RS ze ook gaan toepassen in de na modellen.
Er kan bij montage ook onderdruk zijn ontstaan, dichtgeschroefd in ingeveerde toestand.

Maar het lijkt mij verstandiger dat TS naar een vorken specialist gaat.
Heb je helemaal gelijk in, rest me nu de vraag weet iemand een goede die beetje in de buurt van Groesbeek is
de dichtstbijzijnde die ik kon vinden is https://www.dialedin-mtb.nl/ en https://www.chickenlinebike.com/ (die is lekker dichtbij) maar heb daar nog nooit eerder van gehoord
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geen idee, ben al te lang weg uit NL.
Ik kom niet verder dan Bikesuspension in Oirschot.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Topic krijgt een andere wending dus heb ik de titel maar aangepast
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

HB_Eagle schreef: ↑ma 8 augustus 2022, 18:35
cheeta schreef: ↑ma 8 augustus 2022, 18:25 Beetje afhankelijk van de exacte Debonair generatie zakt hij altijd een paar mm.

Linker vorkpoot zit de air spring assembly welke in de stanchion zelf zit maar de zuigerstang zit onderaan de lowers vast met de inbus bout. Wanneer er zich druk in de onderpoten opbouwt, kun je ook de zuigerstang een stukje losmaken om de druk te laten ontsnappen. Wanneer het probleem door een overdruk in de negatieve luchtkamer komt, dan zie ik niet wat je met het losmaken van de zuigerstang van je lowers opschiet...

Rechter vorkpoot zit de (Charger) demper, met de rebound onder en compressie boven.
als ik het zo hoor denk ik.....Afblijven en naar service bedrijf sturen
Iemand ervaring met https://www.dialedin-mtb.nl/ die zit nog redelijk in de buurt van groesbeek
Prima kerel, weet goed waar hij mee bezig is.

Doet ook veel met Hope en Garbaruk.

Anders 'themtbrepairshop' in Eindhoven.

Maar bikesuspension zijn de autisten bij voorkeur :bier:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie