29" -> 27.5" op stanton sherpa frame

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In mijn beleving zijn 29 banden in NL de betere keuze.
Maar 27.5 en plus en mullet kunnen ook leuk zijn, en handig enz.

Ik heb m'n LTHT als mullet opgebouwd, nadat ik m eerst een tijdje als 29" had.
Het 27+ achterwiel was een experiment, maar bleek een blijvertje.
Laatst even m'n 29" achterwiel er weer in, en dat was het toch niet.
Maar ik rij niet in NL.
Ik rij in Spaans middengebergte, droog en veel keien.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

In mijn Trek Stache heb ik de mogelijkheid voor zowel 27.5+ als 29+.

Een poosje gereden met 27.5+ maar ik vond het meer werken dan lekker rollen. Voor kleine technische rondjes prima maar langere tochten (net als Jan hier in Ede .. :winkie: ) heb ik liever grotere wielen.

Dus ik heb de 27.5+ wielsets verkocht. Nu heb ik nog een 29+/- wielset met 2.8 banden en een echte plus wielset met 45mm velgen en 3.0 banden. Rijdt voor mij prima.

Maar zoals al gezegd op MP staan de 27.5+ wielsets vaak voor een prikkie. Heb zelfs een keertje een zgan set voor €100 op de kop getikt. Bevalt het dan doe je een PM naar Jan the Man en die spaakt zo een prachtig carbon setje voor je 8) :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Ik rij ook een Sherpa met 130 mm vork en 29inch wielen (Wolfpack 2,4). 21inch frame met mijn 1,90 m. Ik had hiervoor nog een stalen 26inch en verbaas me nog steeds over hoe speels de Sherpa is. Enige is dat de 26inch (Pipedream) wat makkelijk op het achterwiel te krijgen was (wat ook meteen een nadeel was bij technische klimmen). Gisteren nog de Sint Pieterberg route (Maastricht) gepakt wat een behoorlijke technische trails is met geen enkel recht stuk. Technische klimmen en langste en leukste afdaling die ik ken in Nederland. Ik had nergens het idee dat er qua wendbaarheid nog iets viel te winnen (of ik iets tekort kwam behalve mijn eigen techniek ;)). Springt/bunnyhopt ook erg makkelijk. Voor mij de perfecte speelse fiets. Nu heb ik geen ervaring met 27,5 inch, maar denk niet dat het heel veel verschil zal geven.
Als ik m'n ouders weer eens bezoek zal ik Rijsen nog eens testen met de Sherpa ;)
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Plaats reactie