29er wiel in een 27.5 voorvork.

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Waarom kies je voor banden met zulke dikke noppen? Dat is in Nederland toch alsof je met een trekker over de snelweg gaat (al is dat momenteel blijkbaar vrij populair in sommige contreien...). Met een XC bandje "win" je zo 3mm, en het rijdt nog een stuk lichter ook...!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Ik ben in het verleden te vaak op me plaat gegaan / in de bosjes beland / plat gereden / etc als ik terug ging naar XC banden set-up, heb te kort skills voor NL :lol: XC bandjes is het niet voor mij.
Mijn banden stapel bestaat voor 80% uit M Mary`s in div diameters / breedte`s en wat oude Nobby`s in 2.6 + 2 Hans D`s zag ik gisteravond :-q ben nog rijker als ik dacht, 26 inch is Not dead in mijn bike tempel, maar XC bandjes zijn bij mij al jaren begraven / afgevoerd zeg maar :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: di 16 augustus 2022, 23:41 Hans heeft aan de voorkant wat moeite met "loose over hard".
Dat ligt vooral aan of de 'compound-mixer' van Schwalbe een goede of slechte dag heeft :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

marcomtb1972 schreef: wo 17 augustus 2022, 17:33 Ik ben in het verleden te vaak op me plaat gegaan / in de bosjes beland / plat gereden / etc als ik terug ging naar XC banden set-up, heb te kort skills voor NL :lol: XC bandjes is het niet voor mij.
Mijn banden stapel bestaat voor 80% uit M Mary`s in div diameters / breedte`s en wat oude Nobby`s in 2.6 + 2 Hans D`s zag ik gisteravond :-q ben nog rijker als ik dacht, 26 inch is Not dead in mijn bike tempel, maar XC bandjes zijn bij mij al jaren begraven / afgevoerd zeg maar :winkie:
Neem dan een trail light setje ofzo. Rocket Ron, Maxis Rekon, zoiets. Dat zou toch voldoende grip moeten geven? Of die 26" banden om ditto wielen monteren, dat geeft ook zat ruimte natuurlijk ;-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik glij met de Magic Mary op de losse ondergrond veel meer weg dan met een Wolfpack Trail of een Maxxis Rekon o.i.d.
Een Hans Dampf is ook nog behoorlijk overkill voor jouw gebruik.
Maar nu i.i.g. wat meer speling.
Plaats reactie