garantie frame..

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

kun je als je een fiets 2dehands hebt gekocht nog aanspraak maken op de garantie van de fabrikant ( in dit geval giant)??
Eigenlijk hoort het frame in zijn garantie periode gewoon goed te zijn ook als je de 2de eigenaar bent ( de fiets krijgt de garantie en niet degene die erop rijdt....)

bedankt
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

yves schreef:kun je als je een fiets 2dehands hebt gekocht nog aanspraak maken op de garantie van de fabrikant ( in dit geval giant)??
Eigenlijk hoort het frame in zijn garantie periode gewoon goed te zijn ook als je de 2de eigenaar bent ( de fiets krijgt de garantie en niet degene die erop rijdt....)

bedankt
Wettelijk gezien helaas niet. De koper krijgt garantie van de verkoper. Fabrieksgarantie geld daarom niet zomaar voor een tweede koper, het recht op garantie geld namelijk tussen twee personen en niet op een product.

De fabrikant heb je eigenlijk weinig mee te maken. Fabrieksgarantie is wel leuk, maar eigenlijk een beetje een hol begrip. Veel belangrijker is de garantie die jij krijgt bij de winkel krijgt waar je iets koopt.
Maui
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 29 juli 2004, 09:57
Mijn mountainbike: Giant NRS3 ('05), Marzocchi MX Comp+ETA, Deore LX 2004
Contacteer:

Ik had een Giant ATX950...2dehands gekocht een jaar of 3 a 4 geleden..LBS ontdekte breuk in frame en heeft hierover met Giant contact gehad..Geen van beiden weet overigens dat 't een 2dehands was, maar er is me ook nooit om een bon ofzo gevraagd...

Ik kreeg 700 euro korting op een nieuwe bike...! :-q

Misschien dat 't lastiger gaat als je zelf rechtsstreeks met Giant iets wilt regelen..?

Succes!
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Buiten mijn opmerking, je moet het natuurlijk altijd wel proberen :wink:
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

het is ook nog niet nodig alleen ik heb een plekje ontdekt waar ik over twijfel, niet echt een breuklijn alleen een zwart plekje ( wellicht een diepe kras en hij zit niet inde buurt van een lasnaad ofzo ). Maar toch alvast even wat info van jullie, weet ik een beetje waar ik aan toe ben.

maar goed bedankt voor de reacties , eens kijken wat ik kan regelen..
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

zowel ik als een vriend van mij hebben beide een Giant frame gebroken die we 2dehands gekocht hadden. gewoon naar een goede dealer gaan(waar je natuurlijk veel komt), en even uitleggen hoe of wat.

bij ons werkte dit zeer goed en we hebben beide een nieuw frame gehad. weet alleen niet hoe ze dit bij GT doen. waar is die precies gebroken? op een lasnaad?
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

ATX 830 bestuurder schreef:weet alleen niet hoe ze dit bij GT doen.
Het ging hier om een Giant. Jou ervaring daarmee geeft goede hoop voor de topicstarter.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

jf schreef:
ATX 830 bestuurder schreef:weet alleen niet hoe ze dit bij GT doen.
Het ging hier om een Giant. Jou ervaring daarmee geeft goede hoop voor de topicstarter.
je hebt gelijk ook, ik heb helemaal verkeerd gekeken, foutje.
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

hij is niet gebroken of gescheurd, alleen een klein plekje ( meer een diepe kras denk ik ) op de chain stay. Dus niet bij een lasnaad of iets dergelijks. ik maak mij er ook geen zorgen over alleen ik hou het wel in de gaten en als het niet goed gaat dan weet ik nu dat je bij giant nog wel een kansje maakt met een 2dehands fiets ( mits ze dit niet weten wellicht)

thx
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

yves schreef:hij is niet gebroken of gescheurd, alleen een klein plekje ( meer een diepe kras denk ik ) op de chain stay. Dus niet bij een lasnaad of iets dergelijks. ik maak mij er ook geen zorgen over alleen ik hou het wel in de gaten en als het niet goed gaat dan weet ik nu dat je bij giant nog wel een kansje maakt met een 2dehands fiets ( mits ze dit niet weten wellicht)

thx
inderdaad gewoon even goed in de gaten houden, maar giant is volgens mij wel een van de soepelste met de garantie, ze hoeven het frame niet eens eerst te zien. wordt gewoon geregeld door de Giant-dealer.
Goldrolly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 13 december 2004, 16:26

als je de bon ook hebt van de eerste aankoop dan moet het geen probleem zijn......
Plaats reactie