Single Speed hoek

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Met "overkill" doelde ik op mijn uitvoering met 120mm vork , star heb ik er niet mee gereden....toen was ie al verkocht (had ik achteraf misschien moeten doen?)
Ik ben gewoon nog steeds erg blij met mijn oude KM....maar dat zal wel nostagie/ouderdom zijn :winkie:

Wel leuke bike trouwens :-q
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

asphaltdude schreef: wo 25 maart 2020, 15:14 Misschien ga ik nog een setje LSD-regenboog decals bestellen.
Dan ook neon gele Magura's, rode CK naven, gekleurde boutjes, nippels, stuur, zadelpen, handvatten en enzovoort..... :-q
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Neuh, ik wil het wel een beetje subtiel houden.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

MonkeyRider schreef: wo 25 maart 2020, 20:32 Met "overkill" doelde ik op mijn uitvoering met 120mm vork , star heb ik er niet mee gereden....toen was ie al verkocht (had ik achteraf misschien moeten doen?)
Ik ben gewoon nog steeds erg blij met mijn oude KM....maar dat zal wel nostagie/ouderdom zijn :winkie:

Wel leuke bike trouwens :-q
Ah dat verklaart. Nee met starre vork stuurt ie echt wel prima op een NL rondje. Oude KM blijft een klassieker. Mijn Ogre gaat ook niet weg dus, desnoods maak ik er een fixed commuter met spatborden van.
Everybody bought a new bike!
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Ben helemaal klaar met versnellingen , ga weer singlespeed bouwen , binnenkort meer info , heb al eno crank white industries en vierkante as besteld 😀😀
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

That's the spirit!
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

asphaltdude schreef: wo 25 maart 2020, 15:14 Giant XCT 29" Boost wieltjes, overgenomen van een mede forumlid (velg 25mm inwendig). Misschien ga ik hier ooit nog upgraden, weet alleen nog niet wat, en of ik dan 27.5+ wil of richting 29x2.6. Frame en vork hebben ruimte zat.
Ennnn... Zojuist een setje Ibis 938 wieltjes overgenomen van een forumlid!
38mm uitwendig, 34mm inwendig, en met een Hope achternaaf om langzamere rijders te intimideren! :lol:
Zitten ook nog eens Maxxis Ardents in 2.4 omheen. Nog even kijken of ik daarmee aan de gang ga op de Heuvelrug, of toch een setje Vittoria Barzo/Mezcal in 29 x 2.6 ga scoren.
Everybody bought a new bike!
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Dat klinkt goed van die ibis wielen, zelf lang met ardent 2:4 gereden, vrijwel onverwoestbaar en erg comfortabel als je star rijdt, zelf maar vast een paar paul naven besteld en white industries freewheel 19 tandjes, 34 x19 moet lukken toch
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

34x19 rij ik bijna alles mee. Ooit eens een poging tot Heuvelrug 100 gedaan met een aantal singelspeeders (allen star en staal als ik het goed herinner) en met dit verzet kwam ik overal boven
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dat was een leuk ritje maar na 75km waren we wel genoeg door elkaar gerammeld :lol:
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Dat, en volgens mij ook iets met daglicht dat minder werd....en dat kwam door iemand die nog ergens een MTB-vignet moest scoren :oops:
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Freekenstein schreef: vr 27 maart 2020, 11:34 34x19 rij ik bijna alles mee. Ooit eens een poging tot Heuvelrug 100 gedaan met een aantal singelspeeders (allen star en staal als ik het goed herinner) en met dit verzet kwam ik overal boven
In die tijd kwam ik op mijn Krampus ook nog met 34x18 boven. Zucht....dat waren nog eens tijden....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Misschien een idee om als dit corona-gedoe voorbij is het nog eens een keer te doen??
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ik vraag me alleen af of die Ardents geen overkill zijn op de Heuvelrug in de zomer.
Everybody bought a new bike!
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Misschien beetje over kill, als je achter een ardent race erop legt is het rijgenot optimaal , en laat ik die nou net nog 1 nieuwe ongebruikte hebben liggen voor de verkoop en als je het helemaal goed wil doen leg je voor een high roller 2 op en geluksvogel die je bent ook die heb ik ook nog splinternieuw voor de verkoop liggen en weet je wat is ook nog de tubeless ready versie , hoeveel geluk kan je hebben asphalt dude samen voor de prijs van 50 euros 😀😀
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Plaats reactie