Ach, zo hard valt die meneer nu ook weer niet (kan beter ! ) en zo te zien is het een carbon lefty. Van enkele modellen is een recall geweest omdat de lijmverbinding het zou kunnen begeven, met dit als resultaat. Dus of hier sprake was van prutsen is absoluut niet te zeggen.
Ik ben ook niet zo bang om zelf de boel uit elkaar te halen, dat doe ik bij de auto ook en er is heus niets losgekomen, ook al haal je de hele wielophanging, aandrijving en remmen uit elkaar. Als je een beetje inzicht hebt kom je daar prima aan uit. Was met mijn MC50 ook prima gelukt. Bij mij was de onderste ring kapot gegaan, waardoor een lagerplaat hier tussendoor schoof. Ik heb een nieuwe ring gehaald, de vork uit elkaar, alles schoon, ingevet etc. en de hele zooi weer in elkaar. Werkte prima.
De lefty laat ik servicen bij Ten Tusscher. Dit om een paar redenen: ik kan de fiets nu niet lang genoeg missen om het zelf te doen, zij hebben veel meer kennis van deze dingen dan ik (ze onderhouden en tunen de hele zaak voor twee professionele teams) en ik wil het een en ander aangepast hebben (getuned) en daar weten ze ook veel meer van af. Die E 70 is het me dus zeker waard.
Suc6
Headshok zelf onderhouden
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Bedankt voor de antwoorden, ik geloof alleen dat ik net bij een rondje Bergsebos iets beschadigd heb. Na een stevige stuiterpartij ben ik ineens de helft van mijn veerweg kwijt en de vork maakt nu geluid.... Toch maar even doorsparen voor een nieuwe Fatty, of zoeken naar een nette 2ehands.... Ik had dus wel zien aankomen dat er iets aan moest gebeuren maar dit is wel heel snel.
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
OK, ik heb nu via Ebay in Duitsland een goede gebruikte Headshok Ultra gekocht en gemonteerd. Mijn DD60 is er inderdaad niet al te goed aantoe zag ik na demontage. de lagers zitten onder de roestplekken, het onderste balhoofdlager was meer roest dan lager en er was overduidelijk al jaren geen vet meer in de buurt van geweest. Ik ga nu eerst fijn mijn nieuwere nog lichtere en soepelere vork infietsen en als ik dan later nog eens een castlenut tool op de kop kan tikken knap ik die DD60 wel op. Overigens zit ik er wel aan te denken om de zwarte Ultra in dezelfde fraaie metalic blauwe kleur als mijn frame te spuiten. Iemand die hier tips voor heeft? Ik kan natuurlijk wel naar een autospuiter gaan maar ik dacht dat het misschien met een paar goeie spuitbussen ook wel te doen was?
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 337
- Lid geworden op: zo 14 juli 2002, 12:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 900
- Contacteer:
Iemand nog een leuk adresje voor een betaalbare servicebeurt in het noorden van het land?
. .. ... .... ..... ......http://www.get-id.nl...... ..... .... ... .. .