lukt 9 speed op shimano mc08 crankstel *antwoord gevonden*

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
biker22051992
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 13 augustus 2007, 09:29
Mijn mountainbike: Merida xc mission comp xc, vork rsh reba, afmontage XT 2008
Contacteer:

Ik heb een vraag is het mogelijk om op een shimano mc08 crankstel een 9 speed ketting te laten draaien. Al mijn onderdelen zijn er verder geschikt voor alleen vraag ik mij af of de lukt bij mijn crank en dit geen problemen oplevert. alles draait nu op 8 speed.

alvast bedankt,

het betreft niet de foto bij mijn profiel dat is mijn fiets ( ik vraag het voor mijn vader).
Laatst gewijzigd door biker22051992 op di 8 juli 2008, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
You only can ride one bike at the time. It's still not a reason to have two or more.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Ja, dat gaat lukken.
biker22051992
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 13 augustus 2007, 09:29
Mijn mountainbike: Merida xc mission comp xc, vork rsh reba, afmontage XT 2008
Contacteer:

oke mooi dan zet ik de cassette van mij nieuwe bike over op die van mijn pa en de ketting en kan ik mooi een nieuw setje kopen hij blij en ik ook.

Het kan niet beter.

bedankt,
You only can ride one bike at the time. It's still not a reason to have two or more.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Bij een 8 speed cass. hoort wel een 8 speed shifter, bij een 9 speed cass een 9 speed shifter.
biker22051992
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 13 augustus 2007, 09:29
Mijn mountainbike: Merida xc mission comp xc, vork rsh reba, afmontage XT 2008
Contacteer:

Walter schreef:Bij een 8 speed cass. hoort wel een 8 speed shifter, bij een 9 speed cass een 9 speed shifter.
Ik heb van mijn fiets een 9 speed cassette, de achterderrie is van mijn vaders fiets al eens ge upgraded naar shimano xt 9 speed net als de shifters dual control lx ook 9 speed dus dat zit allemaal verder wel goed.
You only can ride one bike at the time. It's still not a reason to have two or more.
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Walter schreef:Bij een 8 speed cass. hoort wel een 8 speed shifter, bij een 9 speed cass een 9 speed shifter.
9sp. shifter en 7sp. cassette zal toch ook werken, je houdt alleen een paar klikjes over
Plaats reactie