Loszittend handvat, iemand tips?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

1 van m'n 2 handvatten zit los en kan dus verdraaid worden. Ik heb al de haarlaktip geprobeerd. Echter wanneer ik een beetje kracht zet schiet het handvat weer los. Heeft iemand hier wellicht de gouden tip voor me?
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Goofman schreef:Heeft iemand hier wellicht de gouden tip voor me?
Dingen eraf gooien en lock-on grips kopen...

Enige manier waarop normale een beetje bleven zitten was goed schoonmaken, erop blazen met een compressor, en dan dichttrekken aan weerszijde met ijzer-/koperdraad. Blijven ze dan niet zitten: eraf gooien en nieuwe monteren...
Oh, en nimmer achterop een auto vervoeren met regen zonder ze af te dekken.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

binnenkant van handvat en je stuur schoonmaken met amoniak.
NEOS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 358
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 20:14

thinner???
Roboer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 21:48
Contacteer:

Handvat eraf, electrotape om je stuur wikkelen. 1 desnoods 2 of 3 lagen. handvat natmaken van binnen en om de tape weer op je stuur schuiven.
Guust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:19
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8 SL

blanke lak, erinspuiten.

En als je schade hebt aan je fiets (krasjes, schaafplekken) helpt het etegn de roest
(c)
nmolenbeek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: di 16 november 2004, 10:35
Mijn mountainbike: Een hele mooie!

Heren heren,

wat echt werkt en simpel is!! pak de haarlak bus van de vrouw. spuit het in de grip laat een nachtje staan en gegarandeerd vast!

Succes mollie
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Goofman schreef:Ik heb al de haarlaktip geprobeerd. Echter wanneer ik een beetje kracht zet schiet het handvat weer los.
Lezen is soms echt zo'n enorme opgave he....

Maargoed, wat voor een haarlak heb je gebruikt? Want tussen verschillende soorten haarlak zal natuurlijk ook wel verschil zitten...
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

GijsJUH schreef:
Goofman schreef:Maargoed, wat voor een haarlak heb je gebruikt? Want tussen verschillende soorten haarlak zal natuurlijk ook wel verschil zitten...
Heb gisteren met een of andere "extra strong" haarlak met succes een paar handvatten kunnen monteren. De "plakkracht" van dat spul zal zeker van invloed zijn. Misschien net de verkeerde gebruikt ?
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik snap het allemaal niet zo goed: handvatten en stuur goed schoonmaken met een ontvetter (spiritus, tinner, wasbenzine, etc) en dan met een compressor monteren. Dan zijn lockons, ijzerdraadjes en weet-ik-veel-wat gewoon niet nodig.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

daniel1975 schreef:Ik snap het allemaal niet zo goed: handvatten en stuur goed schoonmaken met een ontvetter (spiritus, tinner, wasbenzine, etc) en dan met een compressor monteren. Dan zijn lockons, ijzerdraadjes en weet-ik-veel-wat gewoon niet nodig.
Wanneer je ermee gaat toerfietsen misschien...

Wanneer je iets doet waarbij je er recht boven staat, seconde later erachter hangt, etc... (iets meer interactie met je stuur) zou ik op basis van >15 jaar ervaring (tot de lock-on) toch rustig willen stellen dat je het gewoon echt kan vergeten...

Haarlak heb ik overigens ook nooit op z'n wonderwerking kunnen betrappen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
sjaak de snaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 701
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:13
Mijn mountainbike: RM Vertex/Kona Unit/KonaJake the Snake,Singular Swift

ESI grips monteren
Whining is for soccerplayers, pain is for cyclists
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Bedankt voor alle tips. Ik zat zelf vandaag nog te denken om het handvat over de lengte door te snijden, dubbelzijdige tape op het stuur te plakken en daarna het handvat openbuigen en om het stuur op de dubbelzijdige tape plakken. Maar ik denk dat ik dat met die electrotape eerst ga proberen. Om nu bij het Kruidvat de hele collectie haarlak weg te halen is ook weet zoiets ;-)
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

Met kerastase haarlak blijft mijn haar ook tijdens het biken goed zitten.
Hoe het werkt met grips? Geen flauw idee.
Ik zou er stevig over nadenken on het stuur onder de handvatten op te schuren en een setje nieuw te monteren.
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Blanke lak ;) Gewoon motip blanke lak. Lichtjes op je stuur en in het handvat. Paar uurtjes laten drogen.
Dat zou het moeten doen.
En anders, lock on's zoals al werd aangegeven.
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie