Rock Shox Reverb Service

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Weet iemand waar ik de Rock Shox Reverb zadelpen kan laten servicen? Ik zou me kunnen voorstellen bij een service centre waar ook Rock Shox voorvorken kunnen worden onderhouden. Mijn zadelpen lekt lucht (na circa een half jaar). Sabma doet naar mij weten alleen Fox.

Of is dit zelf te doen? Ik heb wel eens een Reba uit geserviced en dat was niet super ingewikkeld. Dan moet ik waarschijnlijk een spare kit ergens bestellen.
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Rock shox wordt in NL door agu gedaan, iedere agu dealer kan hem voor je opsturen. Of hij zelf te servicen is weet ik niet, google eeens of zoek op youtube
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Ok, dank dan wordt het dus via mijn LBS. Ik had het graag direct ergens laten doen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Is de service volgens voorschrift gebeurd? Zo ja, kan je dan bij de leverancier geen aanspraak maken op garantie? Lek na een half jaar lijkt me hieronder vallen.
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Ja, misschien of waarschijnlijk wel, maar naar CRC terug is ook zo'n gedoe. Is toch een beetje het risico dat je neemt als je geen 40% meer wilt betalen bij je LBS.
eefsanders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 21 april 2011, 23:39
Mijn mountainbike: Scott Genius 20
Contacteer:

...Of is dit zelf te doen? Ik heb wel eens een Reba uit geserviced en dat was niet super ingewikkeld. Dan moet ik waarschijnlijk een spare kit ergens bestellen.
Hey Eiri,

Er staat wel een filmpje op internet hoe een Reverb zelf te reviseren.
http://www.youtube.com/user/SRAMtech#p/u/0/CBAHcrOVps4
Heb zelf wel een technische achtergrond, maar dit lijkt mij voor de meeste geen echt lastige klus.

Oh ja... het servicekitje vind ik wel belachelijk prijzig: http://www.bikesonline.com/rockshox-rev ... ce-kit.htm
Trouwens de kabelloop zoals ik em nu heb is helemaal super :-q , heb er laatst lekker mee kunnen spelen, zou ik ook direct aanpassen als ik jou was.

Groet,
Eef
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Ok, top! dank je wel.
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

eiri schreef:Mijn zadelpen lekt lucht
Heb ik ook gehad: zadel kwam steeds langzamer naar boven.
Luchtdruk gecontroleerd en was vrijwel nihil.
Nu weer op druk gebracht en werkt (tot nu toe) weer a-okee!
Als het wederom zou gebeuren, dan ga ik eerst het schräder-ventiel eens vervangen; lijkt mij de enige logische plek waar de lucht zou kunnen lekken.
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Als ik hem bijpomp hoor ik hem leeglopen en zakt de druk direct langzaam weg. Het lijkt niet van het ventiel vandaan te komen maar dieper van binnen.
Dready
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: za 12 augustus 2006, 16:43

eiri schreef:Als ik hem bijpomp hoor ik hem leeglopen en zakt de druk direct langzaam weg. Het lijkt niet van het ventiel vandaan te komen maar dieper van binnen.
Zelfde probleem bij mijn Reverb.
Is het probleem bij jouw al opgelost?
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

Gewoon naar de LBS gaan die ook zaken doet met AGU, een retour formulier laten invullen (ik of een van m'n collega's zal die mailen naar de LBS), terug mailen, zadelpen achterlaten en wachten tot hij terug is van service.
Pakket wordt aangemeld via DHL, die plannen het afhalen in en binnen een aantal dagen na ophalen zal de pen retour komen.
Dready
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: za 12 augustus 2006, 16:43

SBTElite schreef:Gewoon naar de LBS gaan die ook zaken doet met AGU, een retour formulier laten invullen (ik of een van m'n collega's zal die mailen naar de LBS), terug mailen, zadelpen achterlaten en wachten tot hij terug is van service.
Pakket wordt aangemeld via DHL, die plannen het afhalen in en binnen een aantal dagen na ophalen zal de pen retour komen.

Wat gaat dat ongeveer kosten zo'n service beurt?

Weet iemand ook een shop waar de service kit voor de reverb nog wel op voorraad is?
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

Dready schreef:
Weet iemand ook een shop waar de service kit voor de reverb nog wel op voorraad is?

Als je even googled.. heb je snel een antwoord .


http://translate.googleusercontent.com/ ... dTI20ni7WQ" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bikebling.com/SearchResults. ... Search.y=0" onclick="window.open(this.href);return false;

maar vanaf $45 tot 45 euris
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Even los hiervan:
RockShox heeft erkent dat men in de eerste series Reverb een verkeerde buitenkabel heeft gebruikt, die slecht drukbestendig is, waardoor de pen ook slechter reageert. (info: duurtest RS Reverb, BIKE, juni 2011, blz 129)
Ik heb dit in n mailtje aangegeven bij BC (waar ik de Reverb gekocht had); ik heb (gratis) een compleet nieuwe drukbestendige buitenleiding met alle aansluitnippels etc opgestuurd gekregen.
Afbeeldinglinks oude kabel, rechts de nieuwe drukbestendige kabel.

Omdat de nieuwe kabel dikker is, zijn de oude aansluitingen niet meer bruikbaar.
Afbeeldinglinks de nieuwe aansluitingen.
Afbeelding

Uiteraard heb ik de oude leiding met aansluitingen bewaard, in case of emergency... :-q

:bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Plaats reactie