na aardig wat kilometers in modder begint men ketting over te slaan tijd voor een nieuwe ketting + cassette lijkt me .
ik dacht aan de volgende dingen te kopen
- http://www.bike-discount.de/shop/a32020 ... r=pdbasket" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.bike-discount.de/shop/a33581 ... r=pdbasket" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.bike-discount.de/shop/a10861 ... r=pdbasket" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.bike-discount.de/shop/a517/c ... r=pdbasket" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.bike-discount.de/shop/a2069/ ... r=pdbasket" onclick="window.open(this.href);return false;
zie ik iets over het hoofd ?
is het misschien handig om de sram 10 speed ketting http://www.bike-discount.de/shop/a37873 ... r=pdbasket" onclick="window.open(this.href);return false; te kopen met powerlock ?
of is deze kwalitatief minder met de slx ketting en is deze wel compatibel met de slx cassette
mvg
nieuwe ketting + cassette plaatsen
-
- Extreme Biker
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
- Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon
Vraag , wat heb je nu voor aandrijf lijn ?
Hoe ga je de nieuwe ketting schoonmaken / smeren ?
Persoonlijk vind ik de powerlink , het ding heeft meerdere namen, afhankelijk van producent, heb zelf voorkeur voor die van KMC, zeer makkelijk en voorkomt het gebruik van een ketting pons, handig is wel een tang om die makkelijk los te halen uit ervaring
Hoe ga je de nieuwe ketting schoonmaken / smeren ?
Persoonlijk vind ik de powerlink , het ding heeft meerdere namen, afhankelijk van producent, heb zelf voorkeur voor die van KMC, zeer makkelijk en voorkomt het gebruik van een ketting pons, handig is wel een tang om die makkelijk los te halen uit ervaring
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
Kettingpons heb je wel nodig om de ketting op maat te maken, dus wel handig om mee te bestellen.
Mijn ervaring is trouwens dat de powerlinks van SRAM zeer gemakkelijk zonder tang los kunnen. Hoe dat bij KMC zit weet ik niet. Als je zo'n ding bestelt is een reserve altijd handig, en voor die anderhalve euro hoef je het niet te laten.
Mijn ervaring is trouwens dat de powerlinks van SRAM zeer gemakkelijk zonder tang los kunnen. Hoe dat bij KMC zit weet ik niet. Als je zo'n ding bestelt is een reserve altijd handig, en voor die anderhalve euro hoef je het niet te laten.
Belangrijkste om naar te kijken is naar mijn mening de anti-roest-'coating' (verchroomd ofzo). Een echt slechte ketting heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk. Handig om te weten is dat op shimano kettingen ook gewoon een powerlinkje past.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
- Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon
Voor wat betreft anti roest coating, goede ervaringen met de een hier niet genoemde KMC ketting, een stukje hiervan vorig jaar buiten gehangen, en op de fiets in gebruik, en niet of nauwelijks roest in meer dan een jaar, in weer wind, ijzel en sneeuw gebruikt, dit in tegenstelling tot de yumeya xtr ketting die nu wel iets begint te vertonen en veel jonger is
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
-
- All rounder
- Berichten: 149
- Lid geworden op: za 21 februari 2009, 14:07
- Mijn mountainbike: s-works stumpy FSR '09 & s-works ht M5 '09
ketting en cassette kunnen gemixt worden, sram en shimano (en kmc-ketting). combi van merk maakt niet uit.
de derri hoeft normaal gesproken niet op nieuw afgesteld te worden na vervangen van cassette en derri.
de ketting is altijd te lang, dus inkorten (daarom handig om een kettingpons te hebben).
ook voor onderweg bij breuk, dan is een powerlink of "missing link" ook handig voor de reparatie.
de derri hoeft normaal gesproken niet op nieuw afgesteld te worden na vervangen van cassette en derri.
de ketting is altijd te lang, dus inkorten (daarom handig om een kettingpons te hebben).
ook voor onderweg bij breuk, dan is een powerlink of "missing link" ook handig voor de reparatie.
gisteren alles bij hopmans gaan halen .
gisteren ook alles gemonteerd , alles lijkt goed gemonteerd schakelt terug supper
maar nu zit er een zoem in de ketting percies , ze trilt en dit op alle voorbladen
is dit omdat ze nog nieuw is ? en zo nog min of meer ingereden moet worden?
gisteren ook alles gemonteerd , alles lijkt goed gemonteerd schakelt terug supper
maar nu zit er een zoem in de ketting percies , ze trilt en dit op alle voorbladen
is dit omdat ze nog nieuw is ? en zo nog min of meer ingereden moet worden?
Wat heb je precies allemaal gemonteerd? Zit de cassette bijvoorbeeld goed vast? Loopt de ketting op de juiste manier over de achterderailleur? Draaien die wieltjes ook soepel?
En trillen, kan nog iets bedenken: heb je je achterwiel goed teruggezet? Staat dat echt recht en zit het stevig vast?
En trillen, kan nog iets bedenken: heb je je achterwiel goed teruggezet? Staat dat echt recht en zit het stevig vast?