Zwolle - Westerveldse bos

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
DCvanRijn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 juni 2005, 14:53
Mijn mountainbike: Koga X-CONTROLPRO MKII
Contacteer:

Hallo iedereen,
Ik ben van het weekend een paar keer op de route geweest en heb er erg van genoten, vooral hoe het er nu bij ligt.
Ik sprak iemand die het had over de snelste tijden ergens op een forum. Zodoende kom ik hier terecht.
Wat ik begreep was de snelste tijd 7:45, dit heb ik wel gehaald na enige oefening. (zonder secondes op m'n horloge echter niet nauwkeurig...zat tussen de 7 en 8 in)
Ik heb een beetje zitten spelen op de afdalingen om het juiste gevoel bij een aantal afdalingen te vinden, weet zeker dat iedereen hierdoor sneller de ronde kan rijden.
Dus wie wil er afspreken om wat om te knoeien en op die manier ook aan de rondetijden te werken?
Ik zou het liefst vandaag nog afspreken of anders komende zaterdag!
[edit jf: niet handig om telefoonnumers online te vermelden, doe dat even per PB]
ChrisDude
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 16 februari 2009, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized RH comp: Reba, Juicy'7

Ik ben er vanavond ook wel (bijna alles in 't zwart, Specialized). Zal rond een uur of 19u00 zijn. Geef maar een gil als je me herkent (zat zelf onder de 8 mins vorig jaar, dit jaar met 1 poging net iets boven de 8 mins).

Grtz Chris
DCvanRijn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 juni 2005, 14:53
Mijn mountainbike: Koga X-CONTROLPRO MKII
Contacteer:

Hé Chris,

Bedankt voor je snelle reactie,
Ik zie je vanavond rond 19:00 (dat geldt ook voor de rest ;)
dosenboden
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: za 12 maart 2005, 10:08
Mijn mountainbike: TREK superfly
Contacteer:

Leuk: ff knallen op westerveld! (binnenkort ook maar eens een maai-sessie afspreken om de boel weer een beetje open te gooien!)

Ga even mijn voorrem fixen en wie weet ben ik er ook om 19:00 :-)
's Winters VET biken waar het altijd warm is? Vanaf augustus 2014 runnen wij op La Palma een comfortabel landhuis met appartementen (17 pers.) en gids ik biketrails! finca La Cruz
DCvanRijn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 juni 2005, 14:53
Mijn mountainbike: Koga X-CONTROLPRO MKII
Contacteer:

Hallo (o.a. Chris en Peter)
Heb me wel vermaakt afgelopen woensdag,
ik durf wel in te zetten op een ronde tijd van minder dan 7min als we zo door oefenen ;)
wie wil nog meer (persoonlijke) records zetten? ik mis nog een goede stopwatch...
Misschien tot komende woensdagavond...en heel misschien morgen..
Willman!
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:02

DCvanRijn schreef:ik durf wel in te zetten op een ronde tijd van minder dan 7min
:o
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

DCvanRijn schreef:ik durf wel in te zetten op een ronde tijd van minder dan 7min als we zo door oefenen ;)
7:30 is al een hele snelle tijd, vind ik.
Maargoed, als je denkt zo hard te kunnen gaan kom ik ook even langs. Neem ik de gps wel even mee (heb meerdere) en is er meteen bewijs.
Willman!
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:02

Opperhoofd schreef:als je denkt zo hard te kunnen gaan kom ik ook even langs. Neem ik de gps wel even mee (heb meerdere) en is er meteen bewijs.
Misschien kom ik dan wel even langs met mijn fototoestel om een en ander voor het nageslacht vast te leggen :winkie:
Willman!
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:02

poeh hé!

vandaag tussen 12:00 en 13:00 uur een paar rondjes gedaan, warm!!!! en wat een brandnetels....... parcours ligt er fantastisch bij!! door de netels en distels wordt het behoorlijk technisch rijden, de lijnen die ik normaliter pak zijn bijna niet te doen.....super uitdagend!!!
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Ja cool he?
Ik ben gisteren nog even geweest.

Maar de "normale" lijnen zijn nog wel te doen hoor. Lange broek en lange mouwen aan en gaan met die banaan! :winkie: :wink:
michelkalf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 10 november 2008, 21:52
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA SL

Was na het rondje van afgelopen woensdag, vandaag weer voorbereid op heel wat brandnetels, maar mijn dank voor diegenen die de boel hebben gesnoeid. :-q .
Parcour ligt er echt lekker bij, tijd weer wat kunnen aanscherpen naar 7:43.
Laatst gewijzigd door michelkalf op ma 21 juni 2010, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
dosenboden
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: za 12 maart 2005, 10:08
Mijn mountainbike: TREK superfly
Contacteer:

Thank the people from Swolland......
's Winters VET biken waar het altijd warm is? Vanaf augustus 2014 runnen wij op La Palma een comfortabel landhuis met appartementen (17 pers.) en gids ik biketrails! finca La Cruz
jaccoooo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 30 november 2009, 14:23
Mijn mountainbike: Cannondale trail sl 29er 1

in de afdaling, voor de klim over het sintelpad, zit een diep gat met een geul ernaast,ik ging bijna op mijn plaat daar,met een flinke snelheid.dus opletten daar
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

jaccoooo schreef:in de afdaling, voor de klim over het sintelpad, zit een diep gat met een geul ernaast,ik ging bijna op mijn plaat daar,met een flinke snelheid.dus opletten daar
Heb het gezien. Dit lijkt me geen normale slijtage, er is een stuk uit de grond geschept. Op een erg gevaarlijke plek. Als je daar de controle verliest wordt het nog moeilijk om de bocht te halen en niet tegen de boom / in de bosjes te rijden.

Overigens wordt het de biker wel vaker moeilijk gemaakt. Heb een keer een tak weggehaald, deze was op een meter hoogte tussen de bomen over het pad geplaatst. Verder regelmatig dikke stukken hout op vervelende plekken. Bijvoorbeeld in een bocht in de lengterichting.

Erg triest dat men dit doet.

Dus een advies voor eenieder die er gaat rijden. Rij eerst rustig een rondje en bekijk of er geen obstakels zijn geplaatst.
dosenboden
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: za 12 maart 2005, 10:08
Mijn mountainbike: TREK superfly
Contacteer:

inderdaad vandaag ook weer een tak op een meter hoogte tussen de bomen geklemd... Weggehaald!
's Winters VET biken waar het altijd warm is? Vanaf augustus 2014 runnen wij op La Palma een comfortabel landhuis met appartementen (17 pers.) en gids ik biketrails! finca La Cruz
Plaats reactie