In Case of Emergency Helm ID

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Vandaag kwam ik dit tegen op het internet.

Gezien ik vaak alleen erop uit trek denk ik wel dat dit een goede oplossing is (uitgezonderd die vele plakkertjes op mijn helm :wink: )

http://www.sosarmband.nl/helmid-c-37.html

Hebben jullie ervaring met andere oplossingen ?????

Ik hoor het graag van jullie.
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

Volgens mij rijden er meerdere mensen met dit ding op de helm geplakt.

Een goede is ook om een nummer in je telefoon als 'ICE' te hernoemen. ('In case of emergency') En dat nummer te koppelen aan je vrouw/vriend/vader/etcetc.
RC-Roy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 11 januari 2007, 15:56
Mijn mountainbike: Scott Genius 10

Of jouw ICE gegevens mbv een labelwriter erop plakken...
Gone biking :-q
moretel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 22 mei 2006, 15:10
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp; Woon -Werk fiets : Focus Wasgo
Contacteer:

Ik heb altijd een recent plastic pasje bij me van een of andere club, bv het oude pasje van de ANWB
Daarop staan naam, met stift zet ik er dan telefoonnummers op en medische byzonderheden.
Ik heb er altijd een stuk of 5 slingeren. Telefoon heb ik op korte ritjes niet mee.
Zij die gaan fietsen groeten u
Chall
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 12:34
Mijn mountainbike: Gazelle Instinct

Als motorrijder ben ik geen fan van het opplakken van stickers op je helm. De lijm kan de buitenschaal aantasten en daar een zwak punt creëren.

Via mijn werk weet ik dat er veel alternatieven zijn. Je hebt polsbandjes, maar die zijn meestal meer bedoelt voor eenmalig gebruik. Ook heb je armbandjes of kettinkjes van staal met daaraan een hangertje waar een papiertje in zit.
Maar voor op de fiets vind ik dat onveilig. Zo een kettinkje kan blijven haken ergens achter en de gevolgen daarvan kun je zelf wel bedenken. Er zijn nu ook andere ketting-achtige alternatieven, maar ik wil pertinent niets om mijn hals of armen hebben hangen tijdens het sporten.

Ik denk dat een papiertje in je zak prima kan werken. Zeker als je dat met een fel kleurtje en in korte, duidelijke bewoordingen aangeeft dat het je SOS gegevens zijn. Eventueel plastificeer je het.

Zo een speciale sticker op de helm is uiteraard wel ontzettend duidelijk. Weeg voor jezelf af of je dat wilt doen. Zo een sticker tast de helm niet in 2 dagen aan ;) Daar gaan wel een paar jaar over heen.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

m-joosen schreef:Vandaag kwam ik dit tegen op het internet.

Gezien ik vaak alleen erop uit trek denk ik wel dat dit een goede oplossing is (uitgezonderd die vele plakkertjes op mijn helm :wink: )

http://www.sosarmband.nl/helmid-c-37.html

Hebben jullie ervaring met andere oplossingen ?????

Ik hoor het graag van jullie.
nope... ik heb deze oplossing... 'oplossing?' waarom zou je wat anders willen?
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Chall schreef:Als motorrijder ben ik geen fan van het opplakken van stickers op je helm. De lijm kan de buitenschaal aantasten en daar een zwak punt creëren.

Via mijn werk weet ik dat er veel alternatieven zijn. Je hebt polsbandjes, maar die zijn meestal meer bedoelt voor eenmalig gebruik. Ook heb je armbandjes of kettinkjes van staal met daaraan een hangertje waar een papiertje in zit.
Maar voor op de fiets vind ik dat onveilig. Zo een kettinkje kan blijven haken ergens achter en de gevolgen daarvan kun je zelf wel bedenken. Er zijn nu ook andere ketting-achtige alternatieven, maar ik wil pertinent niets om mijn hals of armen hebben hangen tijdens het sporten.

Ik denk dat een papiertje in je zak prima kan werken. Zeker als je dat met een fel kleurtje en in korte, duidelijke bewoordingen aangeeft dat het je SOS gegevens zijn. Eventueel plastificeer je het.

Zo een speciale sticker op de helm is uiteraard wel ontzettend duidelijk. Weeg voor jezelf af of je dat wilt doen. Zo een sticker tast de helm niet in 2 dagen aan ;) Daar gaan wel een paar jaar over heen.
Allemaal leuk en aardig die papierjes in je zakken/zadeltasje. Maar als je daar op de grond ligt na een aanrijding dan gaan ze echt niet je zakken doorzoeken, daar gaat gewoon heel snel de schaar in en voor je het weet lig je in je blote pens op het wegdek. Het belangrijkste is dan gewoon om je stabiel te krijgen en zo snel mogelijk afleveren bij het ziekenhuis. Nadat ik vorig jaar aangereden was heb ik de road id aangeschaft. http://www.roadid.com/Common/Catalog.aspx?C=RoadID" onclick="window.open(this.href);return false;
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

en je houdt graag je helm op je hoofd. houdt de 'zooi' goed bij elkaar
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Chall schreef:Als motorrijder ben ik geen fan van het opplakken van stickers op je helm. De lijm kan de buitenschaal aantasten en daar een zwak punt creëren.
Dat geldt alleen voor de polycarbonaat helmen die zowiezo al niet lang meegaan. Op helmen met een vezelversterkte buitenschaal kan je rustig een stickertje plakken.
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Chall schreef:Allemaal leuk en aardig die papierjes in je zakken/zadeltasje. Maar als je daar op de grond ligt na een aanrijding dan gaan ze echt niet je zakken doorzoeken, daar gaat gewoon heel snel de schaar in en voor je het weet lig je in je blote pens op het wegdek. Het belangrijkste is dan gewoon om je stabiel te krijgen en zo snel mogelijk afleveren bij het ziekenhuis. Nadat ik vorig jaar aangereden was heb ik de road id aangeschaft. http://www.roadid.com/Common/Catalog.aspx?C=RoadID" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is eigenlijk hetzelfde principe maar alleen duurder. Of zie ik dat verkeerd. Ik zie het ook liever als preventief. Ik hoop nooit iets ernstigs mee te maken al heb je dat niet altijd zelf in de hand.
Tom-s
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 17:00
Mijn mountainbike: is 8kg
Contacteer:

deer_hunter schreef:
Chall schreef:Als motorrijder ben ik geen fan van het opplakken van stickers op je helm. De lijm kan de buitenschaal aantasten en daar een zwak punt creëren.
Dat geldt alleen voor de polycarbonaat helmen die zowiezo al niet lang meegaan. Op helmen met een vezelversterkte buitenschaal kan je rustig een stickertje plakken.
Hoe weet je of je helm met polycarbonaat is versterkt of met vezel? (Wat voor vezels?)
Ik heb helmen met een harde polycarbonaat schaal, maar ook met een zachtere laag. Het lijkt mij niet dat een stickertje deze buitenlaag aantast? De buitenste, hardere laag bij een fietshelm is er niet om de klap mee op te vangen volgens mij, enkel om de stukken schuim bij elkaar te houden tijdens een val.

Meer on-topic: ICE ID op helmschaal lijkt me mij de beste plek. Plak hem wel wat hoger op de helm. Ik heb al eens een helm zo kapot gevallen dat ik de achterkant compleet kwijt was, dan heb je ook niets meer aan een stickertje achterop/laag op de helm.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Chall schreef:Als motorrijder ben ik geen fan van het opplakken van stickers op je helm. De lijm kan de buitenschaal aantasten en daar een zwak punt creëren.
En natuurlijk nooit op pad gaan zonder UV-werende parasol op je helm :o
Het is hier geen ponykamp!
Chall
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 12:34
Mijn mountainbike: Gazelle Instinct

De buitenschaal van een helm heeft als functie het opvangen en verdelen van de klap. Zonder de buitenschaal zou een steen of tak het piepschuim direct in 2 stukken breken of er doorheen prikken en dan mag je schedel de rest doen.

De binnenschaal (het piepschuim) moet de schok absorberen.

De fabrikant heeft met de inwerking van UV straling rekening gehouden. Daarom wordt geadviseerd om een helm iedere 4 of 5 jaar te vervangen én na iedere flinke klap. NB, mensen willen na een klap nog wel eens concluderen dat de buitenschaal intact is, dus de helm is ok. Dit is helemaal fout. De buitenschaal "veert" na een klap namelijk weer terug naar zijn originele positie terwijl het piepschuim aan de binnenkant wel ingedeukt blijft en dit kun je niet zien. Tenzij de klap zodanig hard is geweest dat de buitenschaal ook beschadigd wordt.

De fabrikant houdt er geen rekening mee dat jij een stickertje op je helm plakt.

Gezien de bovenstaande reactie denk ik dat zo een mooi stickertje wel de meest duidelijke, snelle en handige oplossing is voor ICE gegevens. Maar ik wilde eenvoudigweg even waarschuwen voor het feit dat de lijm een polycarbonaat buitenschaal aantast.
Vervang je helm dus tijdig :D
Gebruikersavatar
MARI0
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 4 augustus 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Cannondale F29 4 -2014

Ik heb de zaak aan de binnenkant van mijn helm staan, een ICE tel. nummer en heb mijn ID altijd bij me.

Als je het rubber niet meer beneden kunt houden en je raakt buiten bewustzijn dan neemt men vaak de 'inboedel' mee (in NL).
Op de SEH afdeling in het ziekenhuis gaat men sowieso met je spullen aan de slag.
Chall
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 12:34
Mijn mountainbike: Gazelle Instinct

Inderdaad. Maar als je medicijnen gebruikt, een bepaalde aandoening of allergieën hebt, is het verstandig dat het ambulancepersoneel dat weet vóór ze je gaan behandelen.
Dus dan is het handig als het op een duidelijk zichtbare plaats zit.
Plaats reactie