In Case of Emergency Helm ID

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Ik heb zo'n gevalletje voor op mijn helm waar deze topic over gaat en ik ben er dik tevreden over, wel goede watervaste stift gebruiken en hopen dat je handschrift leesbaar is, voor de rest een prima oplossing.

Overigens altijd je ID meenemen als je gaat fietsen or whatever, is voor iedereen vanaf 14 jaar gewoon verplicht en volgens mij post hier niemand jonger dan 14 jaar :)
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Dutchy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: di 3 augustus 2010, 12:22
Mijn mountainbike: Merida Matts

Paul Dun schreef: volgens mij post hier niemand jonger dan 14 jaar :)
heb zo'n gevoel dat je er wel eens naast kan zitten.. :-q
Het geld groeit me niet op de rug, en daar baal ik van!
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Tom-s schreef:[
Hoe weet je of je helm met polycarbonaat is versterkt of met vezel? (Wat voor vezels?)
Glas, koolstof of aramide vezel icm met bv polyester gevormd tot composiet. Bij motorhelmen zie je de vezelstructuur nog wel op sommige plaatsen aan de binnenzijde. Bij fietshelmen is het iets moeilijker te herkennen maar alles behalve de goedkooptste helmen zullen wel een vezelversterkte schaal hebben. Als de schaal erg dun is maar toch hard aanvoelt is het hoogstwaarschijnlijk een composietmateriaal.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

MARI0 schreef:Ik heb de zaak aan de binnenkant van mijn helm staan, een ICE tel. nummer en heb mijn ID altijd bij me.

Als je het rubber niet meer beneden kunt houden en je raakt buiten bewustzijn dan neemt men vaak de 'inboedel' mee (in NL).
Op de SEH afdeling in het ziekenhuis gaat men sowieso met je spullen aan de slag.
Aan de binnenkant van de helm is niet handig. Ambulance personeel doen niet graag je helm af en weten niet dat het daarin vermeld staat.
Gebruikersavatar
tr1969
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 23 mei 2010, 00:11
Mijn mountainbike: None at the moment

Ik heb zelf altijd een armband van roadid om (http://www.roadid.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
Kun je naar behoefte aanpassen en je eigen relevante gegevens op vermelden.

Prijs viel mij enorm mee.
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Zoals ik nu al de reacties zie kan ik beter een armband (ook op dezelfde site verkrijgbaar) aanschaffen. Gezien ik ook in de zomer op een racefiets zit met een andere helm.
Maar misschien overweeg ik wel beide. Het nadeel is dan alleen extra gewicht :D :D :D
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Ik heb ook meerdere helmen en op (de fullface nog niet) op die helmen het stickertje zitten. een armband lijkt me irritant
Tom-s
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 17:00
Mijn mountainbike: is 8kg
Contacteer:

Bijkomend, wanneer je in de winter valt zullen ze een armband pas veel later vinden tov een helm ID.
Enkel bij letsel aan de armen zullen ze direct je handschoenen uittrekken om de saturatie te checken. En ook dan moet je nog het geluk hebben dat je net de 'goede' arm hebt. Beste blijft mijns inziens een sticker op de bovenbuis (horizontaal/bovenop) van je frame icm helm ID.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

AfbeeldingDit soort dingetjes bestaan al 100 jaar.

Verder heb ik m'n ID bij me en in mijn portemonnaie zit nog een handvol pasjes, w.o. een verzekeringspas van de ziektekostenverzekeraar. Verder heb ik nog een telefoon bij me met een handig telefoonnummer onder de kop Thuis. Vroegâh, je weet wel, toen we nog geen mobi hadden en nog zonder Ausweis over straat mochten, kwamen we ook altijd thuis. In die dagen - ik spreek dan wel van vóór de oorlog - noemde we wat nu ICE heet, gewoon SOS. Wist iedereen gelijk waar hij aan toe was.

M.a.w. wat een Onzin allemaal. Waar is al die extra zooiboel voor nodig?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Chall
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 12:34
Mijn mountainbike: Gazelle Instinct

bert l. schreef:Vroegâh, je weet wel, toen we nog geen mobi hadden en nog zonder Ausweis over straat mochten, kwamen we ook altijd thuis. In die dagen - ik spreek dan wel van vóór de oorlog - noemde we wat nu ICE heet, gewoon SOS. Wist iedereen gelijk waar hij aan toe was.

M.a.w. wat een Onzin allemaal. Waar is al die extra zooiboel voor nodig?
Vroegâh, je weet wel, toen die stickers en sos kettinkjes nog niet veel gebruikt werden, gingen er ook veel mensen dood doordat medicijngebruik of allegieën niet bekend waren bij het ambulancepersoneel. Ook gebeurde het niet zelden dat familieleden pas na overlijden achterhaalt konden worden.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

m-joosen schreef:Vandaag kwam ik dit tegen op het internet.

Gezien ik vaak alleen erop uit trek denk ik wel dat dit een goede oplossing is (uitgezonderd die vele plakkertjes op mijn helm :wink: )

http://www.sosarmband.nl/helmid-c-37.html

Hebben jullie ervaring met andere oplossingen ?????

Ik hoor het graag van jullie.

Op mijn helm zit exact dezelfde ID. Maar die heb ik er pas op geplakt na het laatste ongeluk, vorig jaar. Daarvoor had ik niets bij me dat enige houvast bood, geen ID of adres en geen ICE, Thuis, Vader/moeder/vrouw/werk in de telefoon. Toch ben ik bewusteloos en wel (denk ik toch) naar het (voor mijn woonadres) dichstbijzijnde ziekenhuis gebracht en is mijn vrouw gebeld geworden door de SEH medewerkers. Niemand die me kan vertellen hoe dat gegaan is........zelf weet ik van niks.

Tegenwoordig dus die Helm-ID buiten op de helm, tag van Giro binnenin ingevuld, ICE in gsm en gelamineerde kleurenkopie van ID kaart in camelbak (op de achterkant persoonlijke info geprint met laserprinter).
Nu rij ik dus met een shitload aan maatregelen rond, maar toen ik het niet had lukte het ook. Dus: niet teveel zorgen maken. Overigens: Ik werd vorig jaar gevonden door wandelaars omdat ik alleen reed op een stille weg. Het allerbeste wat je kunt doen is in groepsverband rijden, beter kan niet.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
MarkXIII
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 23:18

Chall schreef:Als motorrijder ben ik geen fan van het opplakken van stickers op je helm. De lijm kan de buitenschaal aantasten en daar een zwak punt creëren.
Toen ik mijn motorhelm kocht was het eerste wat ik deed die stickers van de fabriek van me helm af halen... kan mij het schelen welke techniek er in de helm zit. :-? Dus dat met die stickers zal wel los lopen, fabricant doet het zelf ook!
Another Cube
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 22:00
Mijn mountainbike: Zwarte Cube '10

Stickertjes van ICE ID op beide helmen geplakt.
Waar hebben we het nu over, zo'n setje kost 6,95 euro per setje voor 1 helm.(deze zijn speciaal voor fiets helmen vervaardigt, dus helm veilig materiaal).
Als verpleegkundige weet ik waar ambulance personeel op let terwijl een slachtoffer op de grond ligt.
Signs & symptoms assesment begint bij het hoofd.

punt 1= je kijkt er niet overheen mits je de stickertje op de juiste manier opbrengt, oftewel aan een kant de echte ID en aan de andere kant een waarschuwing dat de ID van de persoon op de helm gemonteerd zit.
punt 2= is inderdaad dat we de helm liever als het mogelijk is op het hoofd te laten zitten om geen onnodige bewegingen in de nek/atlas te maken.
punt 3=Ja, inderdaad is het aan het SEH personeel om door de bezittingen te zoeken naar gegevens van het slachtoffer.
punt 4=Als ambulance personeel deze gegevens al heeft, kunnen ze direct beginnen met behandeling met inbegrip van eventuele allergieen of andere medische aandoeningen, "DUS" levert dit winst in tijd op voor het slachtoffer.
Misschien heeft iemand wel eens van de term "Golden Hour" gehoord, hoe sneller iemand gestabiliseerd is en vervoersklaar is gemaakt om naar het dichtst bijzijnde ziekenhuis te worden gebracht, des te betere kansen maakt het slachtoffer op volledig herstel, hoe langere tijd van het golden hour verstrijkt des te meer kans op complicaties en kans op "geen" volledig herstel. :-q

Zo, nu weer genoeg aan medische kennis gespuid.
Ik zeg, GEWOON DOEN, ICE ID op de helm.
(bracelet kan natuurlijk ook)
Beter laat dan "te laat" te ontdekken wat leuk is
ief
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 20:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux SLX 2021

Ik heb over de Helm ID sticker laatst een stukje geschreven op:
http://www.fietsonderhoud.eu/?p=838" onclick="window.open(this.href);return false;
Another Cube
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 22:00
Mijn mountainbike: Zwarte Cube '10

:-q Klasse Ief

Hoe meer hoe beter.
Als iedereen nou zo'n ICE op de helm zou dragen, dan zou het medisch gezien een voorsprong zijn dat slachtoffers direct geholpen kunnen worden zonder onnodige vertragingen en contra indicaties en complicaties daaruit vloeiend.
Beter laat dan "te laat" te ontdekken wat leuk is
Plaats reactie