Welke fotocamera/fototoestel hebben jullie ?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
retep52
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 10:28
Mijn mountainbike: Niner Air9 2012
Contacteer:

Een Panasonic DMC-FZ8, heerlijk licht cameraatje dat voor mij superplaatjes schiet...

https://lh5.googleusercontent.com/_t35n ... 8_1527.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Max. resolutie : 3072 x 2304
Objectief : 6 - 72 mm.
Optische zoom : 12x
Digitale zoom : 4x
Videoresolutie : 848x480 (30 bps)
Opslag intern : 27 mb
Opslag extern : SDHC/MMC
Opslagformaat : JPG, RAW
De benen willen soms wat anders dan de baas.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik gebruik tijdens het fietsen als ik een foto wil maken de camera van mijn telefoon(nokia 2330 en kost maar €50,00).
Het is maar zelden dat ik foto's maak tijdens het fietsen.
Laatst gewijzigd door zwaantje op di 10 mei 2011, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
dtmn
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 14:36
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2016

Heb een Canon 300D en een x-aantal lenzen maar zie me nog niet op de mtb klimmen met dat spul op m'n rug. Ben vnl van de landschapsfotografie en watnatuurfotografie zie: http://www.flickr.com/dtmn1980" onclick="window.open(this.href);return false; Weegt veel te veel en m'n ruggegraat ben ik ook zuinig op. M'n iPhone maakt btw ook redelijke foto's dus gebruikik die maar...
V118505I
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 6 mei 2011, 23:02

dtmn schreef:Heb een Canon 300D en een x-aantal lenzen maar zie me nog niet op de mtb klimmen met dat spul op m'n rug. Ben vnl van de landschapsfotografie en watnatuurfotografie zie: http://www.flickr.com/dtmn1980" onclick="window.open(this.href);return false; Weegt veel te veel en m'n ruggegraat ben ik ook zuinig op. M'n iPhone maakt btw ook redelijke foto's dus gebruikik die maar...
Er zitten echt hele gav foto's tussen!! Vooral die ree of hert op dat weggetje WOW!!!!!
joers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 23 februari 2011, 19:59
Mijn mountainbike: Cube Acid Grey 'n Green 2011

Ik WAS een zeer fanatiek amateurfotograaf, met eigen studio en alles...had een Nikon D700 en een D300, een arsenaal aan lenzen, flitsers, filters, statieven, tassen, rugzakken, noem alles maar op....heb 2 maanden geleden ALLES verkocht, in één koop. En heb er nog geen moment spijt van gehad.
Wilde al langer stoppen, want de spullen lagen al enkele weken onaangeroerd, omdat ik er niet veel meer aan deed.... op http://www.joersfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is inmiddels mn werk afgesloten.
Wesvand
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 23 april 2011, 01:24

Komen aardig wat mooie foto's voorbij!

@ RDE: Die panorama van de Salmon Glacier vind ik erg bijzonder en mooi!
@ dtmn: Mooie foto's, vind die 'Scheveningen seascape long exposure' wel erg geslaagd.

Naast m'n spiegelreflexcamera's heb ik als camera 'erbij' de Sony W350. Deze neem ik ook mee tijdens het biken. Fijne kleine camera die prima foto's schiet. Als helmcamera bezit ik de Tachyon XC Micro. Erg fijne camera, die ik tijdens het snowboarden en paintballen ook regelmatig gebruik. Prima beelden!

Ik gebruik als fotorugzak de Lowepro Flipside 300. Erg fijne tas, waar ik m'n spiegelreflex, lenzen, flitser, kabels en wat andere troep makkelijk in kwijt kan. Wat ik ook wel prettig vind aan die tas is dat de sluiting op de rugzijde zit, zodat anderen niet zomaar bij je spullen kunnen.
V118505I
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 6 mei 2011, 23:02

joers schreef:Ik WAS een zeer fanatiek amateurfotograaf, met eigen studio en alles...had een Nikon D700 en een D300, een arsenaal aan lenzen, flitsers, filters, statieven, tassen, rugzakken, noem alles maar op....heb 2 maanden geleden ALLES verkocht, in één koop. En heb er nog geen moment spijt van gehad.
Wilde al langer stoppen, want de spullen lagen al enkele weken onaangeroerd, omdat ik er niet veel meer aan deed.... op http://www.joersfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is inmiddels mn werk afgesloten.
Een paar weken is toch niet zo lang? Ik fotografeer met regelmaat maanden niet op het moment door drukte.. Vind het wel dapper! Ik denk dat ik het heel erg zou missen!!!
joers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 23 februari 2011, 19:59
Mijn mountainbike: Cube Acid Grey 'n Green 2011

V118505I schreef:
joers schreef:Ik WAS een zeer fanatiek amateurfotograaf, met eigen studio en alles...had een Nikon D700 en een D300, een arsenaal aan lenzen, flitsers, filters, statieven, tassen, rugzakken, noem alles maar op....heb 2 maanden geleden ALLES verkocht, in één koop. En heb er nog geen moment spijt van gehad.
Wilde al langer stoppen, want de spullen lagen al enkele weken onaangeroerd, omdat ik er niet veel meer aan deed.... op http://www.joersfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is inmiddels mn werk afgesloten.
Een paar weken is toch niet zo lang? Ik fotografeer met regelmaat maanden niet op het moment door drukte.. Vind het wel dapper! Ik denk dat ik het heel erg zou missen!!!
Paar weken is ook niet lang....maar dan verzwijg ik voor het gemak dat ik in een jaar tijd mijn lidmaatschap van 2 fotoclubs al had opgezegd, al heel wat (studio-)opdrachten heb geweigerd, en dus echt gewoon totaal geen zin meer had. Ik vond er niet veel meer aan....na zo'n 5 jaar fanatisme en werkelijk ALLES opzij zetten voor de fotografie, ging er een andere wereld voor me open (met name na mijn operatie, die mijn leven totaal heeft doen veranderen). En vanaf dat moment werd fotografie voor mij....ja...wat zal ik zeggen....een plezierloze put
En nogmaals...ik heb er totaal geen spijt van. Gebruik nu alleen nog een compactje...prima ding.
V118505I
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 6 mei 2011, 23:02

Dan heb je echt de juiste beslissing gemaakt! Als je zo fanatiek was, waarom ben je het niet beroeps gaan doen? (ik denk dat ik het antwoord wel weet aangezien ik op dezelfde kruising heb gestaan maar ben benieuwd naar jouw mening!)
joers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 23 februari 2011, 19:59
Mijn mountainbike: Cube Acid Grey 'n Green 2011

V118505I schreef:Dan heb je echt de juiste beslissing gemaakt! Als je zo fanatiek was, waarom ben je het niet beroeps gaan doen? (ik denk dat ik het antwoord wel weet aangezien ik op dezelfde kruising heb gestaan maar ben benieuwd naar jouw mening!)
Haha ik durfde niet...ik verdiende best wat centen met de fotografie. Studiowerk, maar ook opdrachten van bedrijven voor reclamefoto's/folders, opdrachten van Natuurmonumenten, fotografie voor medische tijdschriften etc. Maar de daadwerkelijke stap? Nooit het lef gehad....dat is simpel gezegd het hele eieren eten.
Mijn werk in het onderwijs is lekker "veilig"...en dat heb ik altijd ook zo gezien. Fotografie was leuke financiele aanvulling/extra's.
Ik heb in 2009 een maagverkleining ondergaan...(ik woog toen bijna 150 kilo!!) en daarmee veranderde mijn hele leven...mijn gezin kreeg een andere papa/man....een papa die NIET moe werd als ie de trap op liep, een papa die ging hardlopen 9en later wielrennen/biken). Een papa die niet alleen in de auto zat, op weg van-naar fotowerk etc.
Die maagverkleining heeft mijn leven compleet doen omslaan....en denk dat daar een deel van mijn fotohobby is gestorven...hoe vreemd dat misschien mag klinken. Ik weeg nu 89-91 (varieert een beetje) en ben een compleet ander mens (van buiten én van binnen!!)
Er staan hier op het forum ergens een voor-mnafoto...als je interesse hebt zoek ik m voor je op ;)
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Hé, wat een leuk topic dit! :-q Kan ik nog ff over mijn andere hobby praten! En ik zie dat er hier ook mensen actief zijn van één van de andere fora die ik standaard open heb staan, eosdigitaal.nl. Grappig!

In mijn rugzak is momenteel de volgende apparatuur te vinden (en dan beperk ik me maar even tot de camera en objectieven):

- Canon EOS 550D;
- Canon EF-S 18-55 mm F/3.5-5.6 IS
- Canon EF-S 55-250 mm F/4.5-5.6 IS
- Canon EF-S 60 mm F/2.8 Macro USM
- Canon EF-S 10-22 mm F3.5-4.5 USM
- Canon EF 50 mm F1.4 USM
- Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM (vanaf vandaag, blij mee!!!) :D

En af en toe gaat ook mijn compactcamera nog mee. Dat is een Sony Cybershot DSC WX-1. Blijft een leuke hobby, fotografie!

Alleen moet ik soms kiezen: spendeer ik geld aan mountainbiken of aan fotografie? Gelukkig hoef ik niet altijd te kiezen, zodat ik én een nieuwe fiets én een nieuwe telezoomobjectief kon kopen. En van beide ga ik genieten! :D

Een kleine impressie van mijn favoriete foto's is hier te vinden.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Carlos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 28 januari 2009, 17:14
Mijn mountainbike: Haibike Attack RC 2011
Contacteer:

Afbeelding

Ghehe. Gehuurd voor de Superbikes op Assen, wat een beest van een lens!!
Camera is een Nikon D90, en mijn lensjes zijn:
Nikkor 20mm F2.8
Nikkor 18-105
Sigma 120-400
.n00b.
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

Carlos schreef:Afbeelding

Ghehe. Gehuurd voor de Superbikes op Assen, wat een beest van een lens!!
Camera is een Nikon D90, en mijn lensjes zijn:
Nikkor 20mm F2.8
Nikkor 18-105
Sigma 120-400
Zow , is dat een 600 mm ?
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Da's een beste! Teleconverter ertussen en je kunt de Big Ben zien!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Carlos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 28 januari 2009, 17:14
Mijn mountainbike: Haibike Attack RC 2011
Contacteer:

Dat is een 300-800mm f5.6 :D Hieronder een foto die ik met deze lens heb gemaakt, daaronder een plaatje dat je goed kan zien hoever dat eigenlijk is..

Afbeelding
Haga by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
hahaha
Marcobiker schreef:Da's een beste! Teleconverter ertussen en je kunt de Big Ben zien!
:lol: Of de buurvrouw aan de overkant :lol:

Hier wat foto's die ik verder nog gemaakt heb die er voor mij beetje uitspringen.

Afbeelding
Take off by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
Honda Civic Type-R by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
Erasmusbrug by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
Aprilia RSV4 by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
Aprilia RSV Mille R by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
Untitled by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
Spijkenisse by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
Honda Civic Type-R by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
My cat, Jordy by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
Gumball 3000 by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
Untitled by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
Untitled by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
Kever by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
Kever by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
Ferrari Dino by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
My cat by Carlos van Wijk, on Flickr

Afbeelding
... by Carlos van Wijk, on Flickr
.n00b.
Plaats reactie