Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
exocet103
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 24 november 2006, 00:13
Mijn mountainbike: Merida Ninenty Six 2016
Contacteer:

hier verder ?
funlovin biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 22:01
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7
Contacteer:

Gister middag nog even geweest. De route ligt er goed bij. Gezien de weersverwachting zal het de komende week nog sneller worden want de baan kan nog wel wat water hebben.
H_MO
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 25 juni 2011, 13:09
Mijn mountainbike: Gaint XTC1

Ik ben zaterdag nog geweest.

De baan ligt er prima bij. Enkele weke geleden hebben ze nog wat matjes geplaatst en de baan bijgewerkt. :-D

Degene die het onderhoud doet heeft echter een foutje gemaakt en dat is het bochtja bij de Rustende Jager. Als je hier de route op gaat heb je na c.a. 200 mtr een heel scherp bochtje. Eerst lag hier een bocht in een heuveltje, waardoor je hem lekker snel kan pakken, maar nu moet je flink terugschakelen en overhaaks de bocht om. Weg snelheid.

Zaterdag lag er ook nog een heel bos hout op het klimmetje nabij de roestelberg :-{ . Als je uit de bossen komt kan je rechtdoor de heuvel op of rchts naar het fietspad. Waarschijnlijk wat jeugd van de camping die niets anders te doen hadden.
Ff hout sjouwen en weer door. :)
Mud sucs....... Not ;)
Gebruikersavatar
bianchi5555
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 12:16
Mijn mountainbike: 26 inch en 29 inch

Afgezien van een boomstam over de weg heb ik afgelopen zondag 17 juli niet veel hindernissen kunnen ontdekken. was er met (slechts) 2 collega's maar die hebben ook redelijk kunnen fietsen. De rest was ziek zwak en misselijk...

Route was in goede staat verder. Mulle zand blijft vaak lastig, maar ik kom steeds verder (banden moet alleen nog wat zachter). Jammer weer van die vele wandelaars, reed er bijna 1 van de sokken die opeens om een hoek vandaan kwam. Verder ondanks de regen die voorspeld werd, slechts 1 klein buitje en de rest zon. De regen heeft de route niet veel kwaad gedaan.
Regards Luke

Love to drive 26 inch, love to run, love old skool
but now also 29inch :)
Duc748
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: do 7 mei 2009, 09:41
Mijn mountainbike: Cannondale F-si carbon 2

Gisterenavond nog een rondje gereden. Voor het eerst gereden met een nieuw setje RaRa's en latex biba's (Michelin)(bandendruk 1.8 bar). Grip in de bochten was goed en het rolde lekker. Blijkbaar waren mijn oude RaRa's toch behoorlijk op en dragen de latex biba's bij aan een betere rolweerstand. De omstandigheden zijn echt ideaal om het moment (op dat ene omgevallen boompje na dan). Dacht in vergelijking tot afgelopen vrijdag meer plassen aan te treffen, maar daarentegen geen enkel plasje te bekennen. Afgelopen vrijdag nog behoorlijk last van steken in mijn zij en een relatief hoge hardslag, maar gisterenavond ging het wel top.
Speciaal voor "bianchi5555" :tong: Door dit alles een nieuw PR gereden 1:01:10 (slechts een kleine verbetering van mijn oude (1:01:20, 07-04-11)) en geen last gehad van wandelaars. Ze gingen netjes aan de kant :-q (voor mij wel :tong)
marco8
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: wo 4 maart 2009, 21:06
Mijn mountainbike: Trek 8.8 Elite

Duc748 schreef:Gisterenavond nog een rondje gereden. Voor het eerst gereden met een nieuw setje RaRa's en latex biba's (Michelin)(bandendruk 1.8 bar). Grip in de bochten was goed en het rolde lekker. Blijkbaar waren mijn oude RaRa's toch behoorlijk op en dragen de latex biba's bij aan een betere rolweerstand. De omstandigheden zijn echt ideaal om het moment (op dat ene omgevallen boompje na dan). Dacht in vergelijking tot afgelopen vrijdag meer plassen aan te treffen, maar daarentegen geen enkel plasje te bekennen. Afgelopen vrijdag nog behoorlijk last van steken in mijn zij en een relatief hoge hardslag, maar gisterenavond ging het wel top.
Speciaal voor "bianchi5555" :tong: Door dit alles een nieuw PR gereden 1:01:10 (slechts een kleine verbetering van mijn oude (1:01:20, 07-04-11)) en geen last gehad van wandelaars. Ze gingen netjes aan de kant :-q (voor mij wel :tong)
Gefeliciteerd duc 748 met je nieuwe p :-q :-q :-q r. Kan je de volgende keer met koekje en speccube mee.
Gebruikersavatar
bianchi5555
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 12:16
Mijn mountainbike: 26 inch en 29 inch

Nu nog naar de 59:45:11 en ik moet er weer wat vanaf snoepen. Alleen dat was met een snelle lichte ongeveerde cannondale. Ik ben daarna nooit meer sneller geweest :lol:
Maar ik ben nu te oud en versleten om nog over PR's te hebben. Gaat mij nu meer om de fun.. :-q
Regards Luke

Love to drive 26 inch, love to run, love old skool
but now also 29inch :)
ArnoudS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: di 17 juli 2007, 19:54
Mijn mountainbike: Epic S-Works 2010
Contacteer:

Ik ben gisterenavond mijn minipomp verloren, misschien dat iemand van hier hem gevonden heeft.
Het gaat dit model:
Afbeelding
http://www.atbbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; D'n gezelligste club van brabant.
funlovin biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 22:01
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7
Contacteer:

Zal proberen er vanavond op te letten. Heb je een idee waar je het ongeveer bent verloren?
ArnoudS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: di 17 juli 2007, 19:54
Mijn mountainbike: Epic S-Works 2010
Contacteer:

Ik ben hem verloren tussen de Rustende Jager en de Roestelberg. Ik denk niet dat hij er nog steeds ligt hoor, er zijn wel meerdere mountainbiker sop dinsdagavond.
http://www.atbbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; D'n gezelligste club van brabant.
MSB
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 18:21
Mijn mountainbike: Haibike greed rc 29

Vanmiddag een rondje gedaan, het ligt er prima bij met wat kleine plasjes rondom het stuk met het monument maar dat mag geen naam hebben. De track blijft op sommige plaatsen nog klein beetje mul, maar je kunt overal gewoon stevig doorfietsen zonder voetje aan de grond. Een toptijd kun je zeker rijden nu.
Voor het eerst met Furious Freds gereden, wel even wennen en daarom vooral de eerste helft van de route wat teveel in de remmetjes gezeten in de bochtjes maar het vertrouwen is prima nu. In los zand voel je af en toe wat glijden, maar das eigenlijk wel lekker. Ook bij vol gas geven af en toe wat doorslippen, maar gewoon een erg fijn bandje. De geklokte/getrackte tijd 1:04:06.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vandaag voor het eerst daar eens wezen rijden en wat heb nu al een spijt dat ik dat niet eerder gedaan heb.
Gebrek aan serieuze hoogteverschillen wordt meer dan gecompenseerd door de afwisseling in de singletracks. Vrijwel continue draaien en keer, aanzetten, sturen, schakelen etc. Ver boven verwachting en met enorm veel plezier 3 rondes daar gereden.
2e ronde was het "snelst" met 1:07:30u maar was niet fris begonnen (zware trainingsweek) en onbekendheid met het rondje. Zoveel plaatsen waar je achteraf denkt "hier had het sneller gekund".
Vond alleen het zuidelijke deel (langs de provinciale weg?) wat minder en lijkt me ook de plek die in de herfst/winter het meest goor is, maar de rest lijkt me ook in de winter goed te rijden.
Ook opvallend de honinggraat matten in sommige klimmetjes om de heuvel te beschermen, echt over nagedacht en voorbeeld hoe onderhoud zou moeten zijn.
Hoe dan ook: Meer dan uitstekend vermaakt en hoewel een uurtje in de auto zal ik hier vaker rijden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Fred (mtb-sport) schreef: Ook opvallend de honinggraat matten in sommige klimmetjes om de heuvel te beschermen, echt over nagedacht en voorbeeld hoe onderhoud zou moeten zijn.
dat zou de mbc ook eens moeten regelen voor lage vuursche.

heb ze ook gezien op de westerschouwen route ideaal toch?
maar dat hebben we al zo vaak aangegeven bij de mbc maar doen er jammer genoeg niks mee.
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

ik fiets hier al 20 jaar, en bevalt me nog steeds

waar ik me wel aan irriteer zijn die voetgangers, die maar niet willen begrijpen dat ze op een mountainbike pad, en elk ogenblik met hoge snelheid overhoop kunnen worden gereden

laatst liep er zelfs een echtpaar met 2 grote kinderwagens op de route !!
en als je ze dan aanspreekt en netjes verteld dat het gevaarlijk is om daar te lopen, krijg je een antwoord waarvan je haren overeind gaan staan
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@ Bonkie: LV is niet alleen MBC. LV is helaas prototype hoe het niet moet met vaste route etc. (sorry voor OT gehalte).

@ Remmes: Een vaste route is geen exclusief circuit voor de MTB'ers. Het is "slechts" een pad waarop je mag fietsen maar wordt wel geacht rekening te houden met anderen.
En onbegrip heb je helaas overal en als MTB'er altijd in de minderheid.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie