Ervaring Malmédy en omgeving

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Na de zandgroeve kun je omhoog rijden. Al moet je je wel degelijk afvragen of je dat wilt.
Het is wel een ietsiepietsie stijl en komt nog 2x terug. Denk je er te zijn, bochtje om en hoppa daar gaat hij weer...

Overigens ben ik Walter / Thasingletrackmastah achterna gereden. Dus ik weet het wel een beetje, maar hij kent de weg daar nog wel heel wat beter dan ik.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Rambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: za 6 juni 2009, 13:46
Mijn mountainbike: Voodoo

Suntoro schreef:Leuk dat Sjef zijn track hier geplant heeft. Misschien zelf maar een keertje kijken... :) , leuk rondje zo, lijkt 't.
Rondje is echt een aanrader maar niet om helemaal alleen te gaan verkennen.
Je komt best op afgelegen stukken waar je niet hulpeloos wilt achterblijven mocht je in een erg steile afdaling een verkeerde inschatting maken.... :wink:
Voodoo Dambala 29

"Adopt the pace of nature. Her secret is patience" - Ralph Waldo Emerson
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Rambo schreef:Rondje is echt een aanrader maar niet om helemaal alleen te gaan verkennen.
Je komt best op afgelegen stukken waar je niet hulpeloos wilt achterblijven mocht je in een erg steile afdaling een verkeerde inschatting maken.... :wink:
Jammer dat we aanvankelijk tezeer onder de indruk van jouw duikvlucht waren om meteen cameras tevoorschijn te halen.
Volgende keer zullen we daar wat alerter op moeten zijn :-q

Hier en daar moet je best wat zoeken om het juiste paadje te pakken. En idd, geen rondje om alleen te gaan rijden.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Duikvluchten zijn hier inderdaad snel gemaakt, ik heb de laatste keer ook nog een tiental seconden op mijn voorwiel gebalanceerd voordat ik (godzijdank!) opzij viel, in plaats van de berg af...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Voor je gevoel 10 seconden denk ik. Als je op een randje 10 seconden op je voorwiel balanceert... had je al lang tijd om normaal af te stappen:)!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Goed punt! Het voelde in ieder geval als een eeuwigheid aan...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

suravida schreef:Weet jij trouwens of de stuwdam alweer open is? Ik ben er een paar weken geleden maar over het hek geklommen omdat we anders een flink eind moesten omrijden...
stuwdam is net weer open !
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Afgelopen weekend dus een rondje Malmedy op zaterdag gedaan. Helaas niet de hele route zoals ik hem in gedachten had, maar dit kwam doordat het weer toch wel erg slecht werd, en daarbij de ondergrond zo modderig en glibberig werd dat de lol er toch wel een beetje vanaf ging.
Vanaf de stuwdam terug naar Malmedy nog even gekeken of er een leuk pad langs de watertoren liep.. Het eerste stuk langs de waterleiding was wel leuk, maar om bij de watertoren te komen moesten we spekgladde helling opklauteren, geen aanrader dus! Vanaf daar echter wel weer op een mooi pad terechtgekomen, dus voor de volgende keer weet ik wat me te doen staat.
Zondag vanuit Berismenil nog de blauwe route van La Roche tegen de richting ingereden (geen aanrader als je niet van klimmen houdt met meer dan 30%), en 2 uur compleet verdwaald door de bossen aldaar rondgeploeterd. (inculsief valpartijen in modderpoelen :lol: )
Niettemin wel twee dagen lekker gefietst, was een mooie herfst!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Was idd lekker relaxed in de Ardennen afgelopen weekend met suravida & friends....
Niet te lange tochtjes, toch zaten er wel pittige klimmetjes in. En ik was toch echt wel wat gewend van Tirol waar ik afgelopen maand nog was. Ardennen inderdaad toch heel anders...
Malmedy
La Roche (beetje een rommelig ritje... :winkie: )
Niet alles was goed te fietsen en hebben we ook wel kleine stukjes gelopen.... :)

Op zondag was het af en toe een beetje moeilijk de route te vinden, omdat een aantal de weg wel wisten... :lol: Gelukkig had ik zondag wel wat topo van Belgie op mijn Garmin staan om toch de weg naar La Roche te kunnen vinden voor een bak koffie... Voor mijn eerste keer Ardennen heb ik me prima vermaakt afgelopen weekend....
Nappie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 8 juli 2011, 22:55
Mijn mountainbike: Cube Acid 2011 Black/White

Vorige week heerlijk op Camping Eau Rouge gestaan en 2 dagen heerlijk mijn nieuwe Cube Acid getest. Ik heb eigenlijk nog nooit echt sportief op een mountainbike gereden, dus dit was echt mijn vuurdoop.

En ik moet zeggen, ik ben er wel gelijk helemaal weg van. We hebben alle 3 de routes vanuit Malmedy gedaan en zeker 3 is een pittig ding. Zeker na die stijle klim in het begin. Route 2 is zeker ook leuk, niet onwijs spectaculair. En Route 1 staat niet geweldig aangegeven, maar we hebben zelf een paar leuke weggetjes gevonden.
Maar goed , ik heb de smaak helemaal te pakken. Belgie zit er voorlopig niet in maar Berschenhoek en Zoetemeer zijn bij mij in de buurt.

Bedankt voor alle info tot zover.

Nappie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik ben aanstaande donderdag weer in Malmedy om weer een mooie ronde te rijden, iemand nog zin om mee te gaan?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

ja ik..... ;)...
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

oh.....

Ik had eigenlijk gehoopt dat jij dat bericht niet zou lezen...











;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

shit, nu heb ik al andere banden gemonteerd...
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Veel plezier mannen
I may not be good, but at least I'm slow.
Plaats reactie