Nieuwe route Oirschot

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
The Stig
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 22:35
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 Eagle NX 12, Zanatta Z82 Potenza
Contacteer:

Leuke route, niet echt zwaar. Ik vond het ook niet echt druk, dat was wel fijn. Ook lekker snel, rond gereden in 1:45. Je moet alleen op de bewegwijzering letten op de stukken met twee richtingsverkeer.
Een bel moet je verdienen
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Tja, ieder zijn ding. Maar het was niet mijn ding :-q Ik vond het niets met mountainbiken te maken hebben, maar aangezien jij ook wat veldritbloed in je lichaam hebt kan dat het verschil maken.

:-q
Gos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 22:43
Mijn mountainbike: is mooi!!!!

ik heb de route afgelopen vrijdag weer eens gefietst na het vorig weekend in belgie geweest te zijn. Ik moet zeggen dat de route niet echt uitdagend is maar wel leuk voor erbij. Je kunt lekker snel fietsen en dus een hoge cadans maken, leuke manier om te trainen.

Ik heb hem rondgereden in 1 uur en 45 minuten, volgens mijn KM teller was het 40 km en een gemiddelde van 23. Ik moet zeggen, ik was tevreden. Het kan sneller en ik wil dan ook gaan proberen om het onder de 1 uur en 40 minuten te halen.
Van het kopen van mijn EPIC heb ik spijt, spijt dat ik hem niet eerder heb gekocht!!
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Ik zal dit topic even een klein kickje geven. :winkie:

Ik lees dat dit een drukbezochte route is, dus ik wil deze ook eens proberen :tong Nee, ik zit met schoonfamilie over 2 weken op een km of 4 van de route, dus de mtb gaat mee (net als mijn vriendin en haar mtb). Nu leek het mijn vriendin leuk om haar vader ook een keertje mee te nemen op mtb, hij is een fanatieke reetfietser dus wellicht om hem eens te laten zien dat er ook andere opties zijn :bier: En voor hem (en misschien een zwager) heb ik dus nog een mtb nodig.

Weet iemand een mtb-verhuur in de buurt van Middelbeers??
"Righty tighty, lefty loosey."
pee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 juni 2009, 09:51
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

in Middelbeers zelf zit 1 fietsenmaker, en die verhuurt volgens mij niets.

in Oirschot zit volgens mij niets, maar in Spoordonk, 3km verderop, zit Van Overdijk, die verhuurt sowieso. In http://www.vanoverdijk.nl/verhuur.php" onclick="window.open(this.href);return false;

wat dichterbij Middelbeers ligt Diessen, hier zit Henk Baars. ik denk niet dat die verhuurt, maar je kunt eens informeren. http://www.henkbaars.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Talent is net als juni, het verschil tussen mei en juli
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Pee, Super bedankt voor de vlotte service!! We zitten bij Diessen, dus ik zal Henk Beers eens en mailtje sturen en anders wordt het Spoordonk. Echt geweldige mensen op dit forum!!!
"Righty tighty, lefty loosey."
pee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 juni 2009, 09:51
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

Graag gedaan!
Talent is net als juni, het verschil tussen mei en juli
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Aangezien de meeste inhoudelijke reacties over de route zelf al wat ouder zijn: kan iemand me vertellen wat voor rondje dit is? Zwaarte, ondergrond, technisch gehalte? Kan je het een beetje vergelijken met de Drunense Duinen?
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Nou, dan maar zelf wat ervaringen neerzetten :) Ik heb het eerste stukje vanuit Oirschot gereden, tot op de heide. Daar ben ik weer omgekeerd, ik had helaas te weinig tijd om het rondje af te maken. Jammer, want hier begonnen net de leuke paadjes. Tot hier was het vooral een soort veldrit over brede banen, en een lange slingerende toffe singletrack tussen de bomen. Volgende keer maar afrijden dan.
Haal wel ff voor 50 cent een routekaarje bij de VVV, is niet helemaal overbodig.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
s60on19s
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 23:33

vandaag gereden

begonnen in middelbeers en de rode logo's gevolgd... ik kwam uit op zo een 42km.....

Prachtige natuur. En terwijl je dit aan t waarderen bent en in de verte een auto ziet en je bij jezelf denkt: 'wow dat is de eerste auto die ik tegen ben gekomen na een half uur ofzo' word je 2 maal langs de A58 geleid :S dat vond ik echt een enorm contrast..

Maja wel leuke route, maar niet te vergelijken met bv dorst en de drunense duinen natuurlijk
Gebruikersavatar
Eyeball
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 22 juni 2011, 21:32
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish 29er fully

Wij hebben hem vandaag gefiets, geen andere tegengekomen. Wel 4 motorcrossers die ook over een deel parcours gereden hebben waardoor dat deel erg mul was geworden.

Zijn vanaf de kemmer gestart, totaal was het 40km in 2.05 met z'n 3-en. Vond het parcours niet echt uitdagend, te saai voor mij. Ga toch liever naar dorst en drunense duinen, is ook stuk dichterbij voor ons.
Don't Cry, RUN!!! (or BIKE!!!)
Gebruikersavatar
Mercurieus
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 22:34
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 2 2013 & Trek 6500
Contacteer:

Eyeball schreef:Wij hebben hem vandaag gefiets, geen andere tegengekomen. Wel 4 motorcrossers die ook over een deel parcours gereden hebben waardoor dat deel erg mul was geworden.

Zijn vanaf de kemmer gestart, totaal was het 40km in 2.05 met z'n 3-en. Vond het parcours niet echt uitdagend, te saai voor mij. Ga toch liever naar dorst en drunense duinen, is ook stuk dichterbij voor ons.

Een paar weken eerder ook al die (of andere) crossers voor een deel over het mtb parcour......niet leuk idd. De aanlooproute vanuit de bokkenrijder had wel wat leuke stukjes in zich. Route op zich ook wel leuke stukjes, maar niet zwaar.
Maar ook voor mij geldt Dorst en Drunen leuker en dichterbij...
Als ik net zo kon fietsen als ouwehoeren dan .........

http://www.tcdekleppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

Volgende week zaterdag gaan we deze route weer eens opzoeken. We koppelen dan de 2 lussen en komen dan op zo'n 75 km uit. Ik vind deze route niet zo afwisselend als Drunen of Overloon maar hij leent zich prima voor een wat langere duurtraining die niet al te intensief is.
ruudbosch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 23 november 2013, 20:55
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 29

Vandaag deze route gereden. Vanaf de Kemmer gestart, in totaal 40km. Redelijk druk met andere fietsers en een paar idiote motorcrossers tegengekomen! Best een leuk parcours met een aantal mooie stukjes single track. Route staat ook goed aangegeven. Leuk ritje gemaakt!
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Vanochtend deze route ook weer eens een keer gereden, ik vind het een leuke route.
Een aantal stukken waar je flink door kan rijden afgewisseld met wat meer technische stukjes.
Kwam uit op 42 km.
Zeker een aanrader als je de drukte op zondagochtend in de LDD beu bent.
Plaats reactie