Stevens Fluent ES 2011

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Goed om dat in de gaten te houden... na hoeveel tijd merkte je dat de achterbrug vast ging zitten?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

We zijn een kleine twee maanden verder, en nog steeds ben ik zeer enthousiast! De fiets is degelijk, hij heeft al wel de eerste gebruiksspoortjes door een keertje vallen en de gebruikelijke steenslag, maar nog geen last van vastzittende achterbruggen of andere ellende. De hele XT-groep bevalt ook uitermate goed, hoewel de remblokken na twee rondjes Zeddam (en een hoop rondjes Noordwijk en Zoetermeer) wel op waren. Discobrakes bevallen goed, tot zover.

Ook heb ik nog helemaal niks hoeven verstellen aan de versnellingen, iets dat ik normaal wel gewend ben... net alsof de kabels al opgerekt waren. Het loopt gewoon allemaal erg soepel.

De Rocket Rons zijn zeer fijne banden, maar in de bochten ken ik door schade en schande de beperkingen: ze verliezen hun grip sneller dan ik gewend ben van Racing Ralphs of Fast Traks. Het kan óók komen doordat ik de bochten sneller neem...

Binnenkort naar Amerongen, gaan we hem daar eens testen. Tot nog toe absoluut een aanrader!

Weet iemand trouwens of er matzwarte beschermstickers bestaan? De enige zwarte die m'n LBS verkoopt zijn glimmend met carbonlook... dat staat net wat minder bij een matzwart geanodiseerd frame... ik kan er altijd nog linnentape op doen, maar wellict bestaat er iets mooiers.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
eefsanders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 21 april 2011, 23:39
Mijn mountainbike: Scott Genius 20
Contacteer:

Je zal het op een matzwart frame denk ik altijd blijven zien.
Zelf heb ik het volgende http://www.stoneshield.nl/contents/nl/d283.html op mijn frame gedaan.
Gewoon een strook besteld en zelf lekker aan het knippen en plakken geslagen. :-D
Ben er erg tevreden over omdat het goed plakt en zeer taai is.
Heb eventueel nog wel een stukje over om te proberen voor je, laat maar weten of je geintreseerd bent.
MTB Johan
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 1 oktober 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Scott Spark 29 Pro
Contacteer:

Hoi, ik rij nu al 3 jaar op de carbon versie en herken inderdaad het verhaal van de achterbrug. Regelmatig even controleren en indien er speling zit even bij je lbs langs. Ik ben er nog steeds zeer tevreden over. Ik heb alleen een nieuwe wielset aangeschaft, tubeless.

Veel plezier er mee.
Johan
http://connect.garmin.com/dashboard?cid=15313311" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mtbtilburg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Eef, Johan, dank voor jullie reacties! We houden de achterbrug in de gaten. Hoe herken ik speling, is dat echt voelbaar en na hoeveel tijd zou ik mogen verwachten dat er wat aan moet gebeuren? Als ik de fiets eenmaal per jaar naar de LBS zou brengen, zou ik daarme uitkomen? Ik gebruik de fiets gemiddeld 5 uur per week denk ik.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

eefsanders schreef:Je zal het op een matzwart frame denk ik altijd blijven zien.
Zelf heb ik het volgende http://www.stoneshield.nl/contents/nl/d283.html op mijn frame gedaan.
Gewoon een strook besteld en zelf lekker aan het knippen en plakken geslagen. :-D
Ben er erg tevreden over omdat het goed plakt en zeer taai is.
Heb eventueel nog wel een stukje over om te proberen voor je, laat maar weten of je geintreseerd bent.
Dat hoeft niet hoor Eef, dat stoneshield lijkt mij ook weer glimmend? Ik kijk het wel even aan op de huidige manier, maar dank voor je aanbod!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
MTB Johan
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 1 oktober 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Scott Spark 29 Pro
Contacteer:

Hoi,

De speling controleer ik altijd aan de linkse zijde van de fiets. Pak met mijn linkerhand de staande buis vast, net achter de demper, en met de andere hand de liggende buis en dan proberen te bewegen in tegengestelde richting. Op deze manier kon ik voelen of er speling zat.

Geen zorgen over maken maar regelmatig eens voelen en niet in paniek raken als je iets voelt.

Nogmaal. Het is een superfiets en speling kan optreden bij alle fullies. Zoek maar eens op het forum.

groeten,
Johan
http://connect.garmin.com/dashboard?cid=15313311" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mtbtilburg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

De speling tradt als het ware op in lijn met de veerbeweging? Of juist haaks daarop (kon het achterwiel van achteren gezien naar links of rechts bewegen)?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
jwdk96
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 25 januari 2011, 22:22

Mooie fiets :-q
julianb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: do 7 april 2011, 21:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction SLT

bevalt de fiets nog steeds goed? hoe rijdt hij op nederlandse parcourtjes? is het de moeite om een fully te kopen of heb je aan een ht ook wel genoeg in nl?

kan jij je achter + voor demper vast zetten ?
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

julianb schreef:kan jij je achter + voor demper vast zetten ?
ik kan natuurlijk geen antwoord geven voor capt. fishstick, maar het bevalt mij erg goed (het kunnen locken van de voor- en achtervering). Heerlijk als je even de weg op gaat en iets harder en directer wilt fietsen. Daarna op het grove terrein is het overigens dan ook weer een verademing om gedempt te kunnen rijden ;-).
MTB Johan
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 1 oktober 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Scott Spark 29 Pro
Contacteer:

@julianb: ik wil niet anders meer als fully ondanks dat ik meest van de tijd in Nederland rijd. Op hardtail veel pijn in mijn rug en sinds ik op een fully rijd nergens meer last van. Zogenaamd energieverlies compenseer je met het comfort waardoor je langer (althans ik) door kan gaan. nadeel: iets zwaarder maar aangezien de gemiddelde biker toch een aantal kilo te zwaar is :-).......
http://connect.garmin.com/dashboard?cid=15313311" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mtbtilburg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ellongo
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 19 november 2011, 19:38
Mijn mountainbike: cannondale scalpel

He kapitein iglo
ik was even benieuwd hoe de fiets je bevalt nu je hem al even hebt, heb namelijk ook een nieuwe stevens overjaars model 2011 bij cycletrend in eersel gekocht alleen een maatje goedkoper
namelijk de fluent sx.http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9RrqmW2BTg" onclick="window.open(this.href);return false;. nou wou ik graag weten bevalt ie wat je er van verwacht had. ik ben je er al mee in de bergen gewesst enzo
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zo dan, topic-kick van de dag! Na meer dan twee jaar is er nu toch iets van speling voelbaar in de achterbrug. Ik heb geen ervaring met het vervangen van lagers, maar is er misschien iemand die weet welke lagers ik kan gebruiken voor deze fiets (en eventueel waar te bestellen)? De achterbrug is overigens al vervangen onder garantie, maar ik vermoed niet dat de lagers indertijd zijn aangepakt... Mailtje naar prestobikes is reeds gestuurd, nog geen antwoord.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Ja die ervaring heb ik inmiddels wel. Met een beetje geluk kan je op internet vinden welke lagers allemaal in je frame zitten (zal later vandaag ook even zoeken). Anders frame uit elkaar halen en kijken wel nummers er op de lagers staan en deze bestellen.
Plaats reactie