Amerongenroute gefixed

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Toen ik zondag op de Amerongenroute reed waren ten eerste de gaten op de parkeerplaats aan de bergweg opgevult. En de welbekende uitremribbels aan het einde van de lange downhill zijn ook met nieuw zand bewerkt. Dit moet nog wel even uitgereden worden, het ligt nu als een soort drempel daar. Wel leuk om te springen jammer alleen dat je dan op het kruisende fietspad land :-{
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

liquid schreef:En de welbekende uitremribbels aan het einde van de lange downhill zijn ook met nieuw zand bewerkt.
Downhill in Amerongen?!?!?!?!?
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Eeeeeh ja das mss wel wat sterk uitgedrukt ja :wink: Afdalinkje dan? Ik had voor t eerst een tellertje erop en die kreeg ik op 50,5 gister op dat eeeuh afdalinkje ik d8 altijd dat ik wel harder haalde valt weer tegen :((
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
GAB-STAR
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2097
Lid geworden op: wo 5 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Liteville 601L; Transition TR450
Contacteer:

tja..... :tong
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Ja, ik kwam er vrijdag achter dat de route beter geworden is. Ik had de week ervoor gefietst met te harde banden op een rigid bike, dus ik stuiterde zowat van m'n fiets. Deze week zachtere banden, minder hobbels, dus dat was wel prettig!!

Ook waren ze met een grote bladblazer achter een tracktor de grotere paden aan het schoonblazen. Wat een service he!

Hoevaak rijden jullie dat rondje (per keer) en doen jullie die 7.6 route er ook bij?
Laatst gewijzigd door Zaskar op wo 26 november 2003, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Zaskar schreef:
Ook waren ze met een grote bladblazer achter een tracktor de grotere padden aan het schoonblazen. Wat een service he!
En wat vonden die padden daar dan van? Bleven ze wel stil zitten?
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Ik rijd em nu nog gewoon 1 keer (ben net 3 weken begonnen ofzo) wil vanaf volgende week de 7 er bij pakken maar dan voor de 16 ik vind de klim aant einde van de 16 km(als je bij de bergweg start natuurlijk lekker om tegenop te scheuren en alles wat je nog hebt er uit te trappen en dan uitpuffen bij de auto met een aa drankje :D heb zelf eerlijk gezegd ook nog nooit padden gezien daar. wel eekhoorns
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
€win H
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 28 juli 2003, 19:37
Mijn mountainbike: S-works...
Contacteer:

T`is idd erg netjes geworden op de route & parkeerplaats.
Houden zo !
En als het niet te druk is kun je er een 1,5 km downhillen...
liquid schreef:wil vanaf volgende week de 7 er bij pakken maar dan voor de 16 ik vind de klim aant einde van de 16 km(als je bij de bergweg start natuurlijk lekker om tegenop te scheuren en alles wat je nog hebt er uit te trappen en dan uitpuffen...
Vergis je niet in dat `kleine` 7 km rondje...
-MTB Team Putten-
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Ben er wel es opgeweest is net iets steiler allemaal vorige keer ws ik er verdwaalt. kwam denk ik door de vallei rijders toertocht maar ik was plots op de 16 km uitgekomen ik hoop dat dit niet aan de bewegwijzering ligt want dan gebeurt t weer. Als je bij de bergweg die technische afdaling neemt kan je daar toch de weg oversteken naar de 7 km?
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

liquid schreef:Eeeeeh ja das mss wel wat sterk uitgedrukt ja :wink: Afdalinkje dan? Ik had voor t eerst een tellertje erop en die kreeg ik op 50,5 gister op dat eeeuh afdalinkje ik d8 altijd dat ik wel harder haalde valt weer tegen :((
50,5 beetje matig met een liquid ;)

Die kuilen op de parkeerplaats hebben ze weleens vaker dichtgegooid maar die zijn binnen een paar weken wel weer terug ben ik bang.
Don't just train... train right.
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Ja vond ik ook er zat iemand voor me. Morgen ga ik het proberen te verbeteren. Maar ik zat al aardig dicht op de max dus ik hoop dat ik of in de verkeerde versnelling zat of gewoon sneller kan trappen ik wil wel es de 70 aan tippen maar daar ben ik nog ver van verwijderd nu :roll:Of gewoon een andere helling vinden (tips iemand??)

Dat van die kuilen is jammer maar er gebeurt in ieder geval wat das positief he. :-q en vooral bij die ribbels was iets nodig al vraag ik me af hoelang dit houd
Laatst gewijzigd door liquid op di 25 november 2003, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Ik wist niet dat de route in amerongen gefixed moest worden :~ Meer hobbels en kuilen = meer fun. Was een paar weken geleden ook onaangenaam verrast dat ze bepaalde stukken verbreed hadden door takken weg te zagen; weg singletrack gevoel. En bladeren wegblazen in het bos? Af en toe vraag je je toch wel af wat we Nederland met de 'Natuur' aan het doen zijn....
Dit weekend maar eens checken, misschien dat ze nu stukken geasfalteerd hebben.
Laatst gewijzigd door Dr. Eskimo op di 25 november 2003, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

tja ik vond die ribbels wel jammer aan de andere kant remde ze mooi af voor t fietspad op dat toch wel redelijk gevaarlijke punt. verder wel zeker met je eens.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

liquid schreef:Ja vond ik ook er zat iemand voor me. Morgen ga ik het proberen te verbeteren. Maar ik zat al aardig dicht op de max dus ik hoop dat ik of in de verkeerde versnelling zat of gewoon sneller kan trappen ik wil wel es de 70 aan tippen maar daar ben ik nog ver van verwijderd nu :roll:Of gewoon een andere helling vinden (tips iemand??)

Dat van die kuilen is jammer maar er gebeurt in ieder geval wat das positief he. :-q en vooral bij die ribbels was iets nodig al vraag ik me af hoelang dit houd
70 gaat wel lastig worden in Amerongen. Sowieso boven de 60 wordt al lastig om bij te trappen. Ik heb wel een keer 65,5 gehaald op een afdaling in Amerongen. Een stuk voor die afdaling waar je het over hebt moet je eerst linksaf, stukje rechtdoor, en daarna rechtsaf en dan begint de afdaling zegmaar. Op het punt waar je volgens de route links moet, moet je eens rechtdoor gaan. Je snijt dan wel een stuk af maar daar kan je behoorlijk hard gaan als je wilt. Je komt uiteindelijk ook weer op de route uit (ergens op het fietspad bij het bankje).
Don't just train... train right.
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

tnx ik ga dit zeker proberen :lol:
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gesloten