Amerongenroute gefixed

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

1,5 km downhill in Amerongen
Hebben ze de Amerongseberg opgehoogd? :~
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Dan moet ik er helemaal heen dit weekend. Dacht dat de bewuste helling maar 500 m was. Dan hebben ze er een behoorlijke lading zand moeten dumpen om hem 1500 m te maken :tong
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

liquid schreef:Als je bij de bergweg die technische afdaling neemt kan je daar toch de weg oversteken naar de 7 km?
Ja, dan moet je een stukje rechtdoor en na de slagboom rechtsaf. Dan zit je op de 7 km route. Ik parkeer meestal bij de startplaats in Leersum, heb je inderdaad dat kleine steile kl*te klimmetje behoorlijk aan het eind. Heb daar wel eens met kramp links en rechts mogen afstappen. :oops: Erg fijn.

Aan de ene kant vind ik het ook jammer als ze zoveel aan het bos knutselen, aan de andere kant vond ik die hobbels voor het fietspad (fietseekhoorn??) erg hard op mijn fiets, kreeg soms zelfs pijn tussen m'n vingerkootjes. Nu niet, dus daar ben ik wel blij mee.
€win H
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 28 juli 2003, 19:37
Mijn mountainbike: S-works...
Contacteer:

Walter schreef:1,5 km downhill in Amerongen
Hebben ze de Amerongseberg opgehoogd? :~
De laatste klim van de 16 km als begin punt nemen,
kan alleen als het er rustig is !

Liquid: jep naar de afdaling rechts,weg oversteken
en dan bij de rood-witte slagboom weer rechts...
-MTB Team Putten-
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Ik bedoel geen kort steil klimmetje want de klim naar parkeerplaats bergweg is juist heeeel lang (± 1 km) maar niet erg steil dat over rustig mis ik even


vandaag geen record ik was mijn tellertje vergeten :oops:
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

liquid schreef:Ik bedoel geen kort steil klimmetje want de klim naar parkeerplaats bergweg is juist heeeel lang (± 1 km) maar niet erg steil dat over rustig mis ik even


vandaag geen record ik was mijn tellertje vergeten :oops:
Ik had het over een klimmetje in de 7km route. Dat is namelijk mijn laatste klim, na de route van 16 km en dat is redelijk steil. En dat over die rustige start: gaat erom dat als je die lange klim andersom rijdt, je een lange afdaling hebt. En dat kan je alleen maar doen wanneer het rustig is. Anders krijg je denk ik ruzie...
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Vandaag een rondje Amerongse bos met de lus van het Zuylensteinse bos gedaan. Lekker moddergehapt al was ik wat minder te spreken over de zanderige afdaling in de Zuylensteinse lus. Het lijkt alsof ze er meer zand hebben gedumpt omdat de houten balken volledig bedekt zijn waardoor een beetje springen er niet meer bij is.
Het zandheuveltje wat ze aan het eind van de 'snelle' afdaling richting fietspad hebben gemaakt is wel weer leuk. Het ligt wat mij betreft perfect en ze zouden hem eigenlijk nog wat hoger moeten maken :P . Ik weet niet hoever je daar springt Liquid maar het ligt ver genoeg van het fietspad vandaan. En met 50 kom je echt niet verder dan deze Eskimo :tong :wink:. Het wasbord erna is nog steeds intact wat wel geinig is tijdens de landing. Ik vermoed echter dat er binnen no-time niks meer van het heuveltje over is gezien de nattigheid. Verder zijn ze behoorlijk aan het kappen maar dat is normaal rond deze tijd. Gelukkig hebben ze geen stukken geasfalteerd :D
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Als je daar bij amerongen oversteekt naar het zandgat (quintelooien) is ook lachen. Dus voor die lange afdaling zegmaar. Alleen moet je bij het zandgat op de route blijven, vandaag hem ook alweer voor de boswachter gesmeert :D. Was wel goede truc. Maar in het zandgat is het bes wel lachen. En die route bij amerongen begint me nu echt te vervelen. Ik woon daar vlakbij en reed die hel veel in het begin. Nu heel vaak ervanaf en de andere groffe paden opzoeken.
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
TBIKER
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 30 september 2002, 10:31

Ik ook al, zolang er geen boswachters lopen :-D
Er wordt steeds gepraat over snelheid naar beneden, maar hoe hard gaat het over het algemeen omhoog? Op de laatste lange klim van de 16km (Bergweg) bijvoorbeeld.......
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

bij mij heel langzaam maar dat komt omdat mijn kameraad niet echt heel snel is in klimmen. heeft er overigens iemand zin om eind van de maand mss een ritje daar te doen maar dan wel op een relaxed tempo!
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

ER is wederom wat verandert in het bos bij amerongen ze hebben stukken afgesloten :o Er lag ergens een leuke kuil om te springen ed maar das omgeploegd en afgezet met prikkeldraad. Omdat ik hier altijd pauseerde deed ik dat alsnog, wel op de route gebleven. Komt er een vitara uit dat bos zetten met zon groene erin. Gelijk een grote mond (let op ik stond gewoon op het bospad waar ik hoorde te staan) Ik zie je wel kijken maar je mag daar niet komen. Ik rustig uitgelegd dat ik dat toch wel jammer vond en dat ik er eerst wel altijd ff heenging. Maar dat het prikkeldraad en dwarsgelegde bomen voor mij toch wel duidelijk genoeg waren. Begon ie een hele preek dat echt alles aan ons lag en dat bij enquetes aan (let op) wandelaars mountainbikers als irritatie nr 1 kwamen samen met loslopende honden. Waarop ik hem vertelde dat dat logisch was en dat als die enquete onder mtbers was gehouden de honden en de wandelaars als irritatie nr 1 uit zouden komen, en dat ik het bijzonder vreemd vond dat alles moest wijken voor de wandelaars aangezien wij ook een hobby beoefenden die toevallig in het bos werd uitgeoefend net als de wandelaars en dat er dus geen verschil was behalve dat zij lopen en wij fietsen. Daar had ie niet van terug begon ie ineens over een stukje bij kwintelooien waar je nu niet meer bovenlangs de afgraving mag en dat er is gewaarschuwd en dat er borden hangen en dat ie er vanochtend 12 op de bon had geslingerd(dit met een wellustige blik in zijn ogen) En dat ze de mtb in het begin van de jaren 90 de kop hadden moeten drukken (het kwijl liep nu al langs zijn mondhoeken) En dat binnenkort als het zo doorging heel het bos werd afgesloten(zijn ogen werden nu rooddoorlopen en zijn hoofd een soort groot rood ballon) Waarop ik weer rustig antwoorde dat dat wildcrossen alleen maar meer in de hand werkte. Waarop hij (nu helemaal over zijn toeren klodders spuug rond slingerend) zei dan nemen we de fietsen in beslag. Toen heb ik ff heel hard gelachen en ben verder gefiets wat een nazi die vent zeg
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
GAB-STAR
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2097
Lid geworden op: wo 5 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Liteville 601L; Transition TR450
Contacteer:

tja, beetje jammer dat zulke mesnen dan toezicht moeten houden....
maarja, misschien krijgt ie er wel een onwijze ... van :lol:
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

is dat die kuil die langs zo'n zandpad aan de rechterkant ligt?
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Ik rijdt af en toe wel eens heel veel rondjes aldaar km of 80 of 100 ;-)
En ik zag hem daar deze week al bezig.
Hij klinkt nou niet echt vriendelijk in jouw verhaal, moet wel zeggen dat buiten de normale toegestane paden in die omgeving en Soest e.d. Veel illegaal wordt gereden ook op echt afgesloten gebieden.
Is het misschien niet zo dat er weer eentje daar hard is gecrashd? Meestal de reden van hun om het af te sluiten.
Dan kan ik hem reactie ergens wel begrijpen.
Gesloten