Wat doen we eigenlijk voor werk?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

jopieklep schreef:
Schorem schreef:Fietsenmaker ben je pas als je zelf je frame's last/soldeert en dus echt zelf fietsen maakt.
Zolang je dat niet doet en allen repareert en/of opbouwt is de hoogst haalbare term fietstechnieker of rijwielhersteller.
Maar als ik het zo lees blijft het bij zaterdag/vakantiehulp?
Sorry rijwielreparateurs , het is niet onaardig bedoelt.
HA!! dus eigenlijk ben IK hier de wtb-er die fietsenmaker is. Ik dank u heer schorem :-q
jij ook al ;-)
Heb ook ooit een lowrider frame in elkaar gelast voor een stagaire industriele vormgeving. Was best leuk om te doen.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

Schorem schreef:
P I M schreef:Ghehe, ik ben een van de weinige WTB'ers die zich niet tekort gedaan voelen met de titel fietsenmaker :winkie:. Jij bent ook een 'fietsenmaker', of studeer je wat anders?
Fietsenmaker ben je pas als je zelf je frame's last/soldeert en dus echt zelf fietsen maakt.
Zolang je dat niet doet en allen repareert en/of opbouwt is de hoogst haalbare term fietstechnieker of rijwielhersteller.
Maar als ik het zo lees blijft het bij zaterdag/vakantiehulp?
Sorry rijwielreparateurs , het is niet onaardig bedoelt.
Ik snap je punt, maar fietsenmaker is in deze slechts schertsend studentenjargon voor een werktuigbouwer :wink:.

En inderdaad, ik werk daar alleen op zaterdagen en in vakanties. Na vijf jaar in de tuinbouw rondhuppelen krijg je zin in iets anders!
iceman2005
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 23 februari 2012, 21:52
Mijn mountainbike: Cube reaction 2012

Ben tegelzetter fijn baantje als je fietst veel traplopen met de pakken tegels en aangezien iedereen groot wil tegenwoordig. :wink:
Het ligt allemaal aan je eigen
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Ik studeer nog/alweer.. ik loop nu stage in de maatschappelijke zorg, bij een dagbestedingscentrum voor mensen met een matige tot ernstige verstandelijke beperking.. Elke dag lekker tijdens het fietsen weer even de knop om kunnen zetten, heel belangrijk (voor mij) in dit werk!
Dit ligt trouwens zo'n 7km van de zeddam/montferlandroute.. dus als het 's avonds wat langer licht blijft, misschien maar eens direct door om een rondje te maken daar!
______Honzo ______ Jake______ Unit
Mtbgek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 5 februari 2012, 21:54
Mijn mountainbike: Cube reaction gtc race,

Metaalbewerker ik maak vormen voor de glasindustrie
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

Werkzaam bij PSV Eindhoven waar ik het voedingsbeleid en de implementatie daarvan voor alle jeugdelftallen onder mijn hoede heb. Toch leuk om te doen als afstudeerproject!
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
psykhophix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 27 februari 2012, 12:06
Mijn mountainbike: Haibike Edition RC 2011

Werkzaam in de IT (netwerkbeheer)
Ride it, like you stole it !!
woody83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 334
Lid geworden op: vr 13 november 2009, 14:35
Mijn mountainbike: Cannondale flash met fatty

FracKture schreef:Ik studeer nog/alweer.. ik loop nu stage in de maatschappelijke zorg, bij een dagbestedingscentrum voor mensen met een matige tot ernstige verstandelijke beperking.. Elke dag lekker tijdens het fietsen weer even de knop om kunnen zetten, heel belangrijk (voor mij) in dit werk!
Dit ligt trouwens zo'n 7km van de zeddam/montferlandroute.. dus als het 's avonds wat langer licht blijft, misschien maar eens direct door om een rondje te maken daar!

kun je nog wel een baan vinden in die tak?
Wachten op het juiste moment wordt bijna altijd beloond.

't leven is als een neus,haal eruit wat erin zit.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Zat! (vooral als man zijnde) Het loon en de werkdruk zijn de afgelopen jaren wel allebei de verkeerde kant op geschoten, maar in principe is de (maatschappelijke) zorg iets waar altijd vraag naar zal blijven.
Helaas wel erg afhankelijk van Den Haag, maar ik doe het gelukkig ook niet om rijk van te worden ;-)
Zolang ik maar mensen kan helpen, en af en toe een (onderhoudsbeurt voor mn) bike kan betalen :D
______Honzo ______ Jake______ Unit
woody83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 334
Lid geworden op: vr 13 november 2009, 14:35
Mijn mountainbike: Cannondale flash met fatty

ow oke
ja ik kom wel eens op een zorggroep en hoor altijd de dames/heren klagen
dat ze geen werk kunnen vinden of geen contracten krijgen vandaar
Wachten op het juiste moment wordt bijna altijd beloond.

't leven is als een neus,haal eruit wat erin zit.
Kennytuning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 18:12
Mijn mountainbike: Scott Yecora

Student autotechniek
Pijn is tijdelijk , opgeven is voor altijd.
Scott Yecora
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Kennytuning schreef:Student autotechniek
Zeg gerust ict`er.
Diagnoses worden tegenwoordig vast gesteld door middel van uitlees computers die ecu units doorpluizen.
Laast kon ik aan de ecu aflezen dat de nokkenas positiesensor vervuild was door metaal delen van de distributieketting.

Doordat een een sensor/actuator lage spanning afgeeft komt het wel eens voor dat ze magnetisch worden......
Kennytuning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 18:12
Mijn mountainbike: Scott Yecora

Een van de kl*te eigenschappen van stroom , het ontwikkelt magnetisch veld :|
wij zijn momenteel nog redelijk "basic" aan het sleutelen en we hebben weinig praktijk (10u / week) waarin we oa ook andere dingen fixen (derailleur MTB afstellen , lekke band fixen enz)
Pijn is tijdelijk , opgeven is voor altijd.
Scott Yecora
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Dat jullie basic bezig zijn klopt wel, als je in het begin stadia zit, hier noemen ze het gewoon een opleiding tot
assistent autotechnicus. Ik zelf heb 7 jaar geleden mijn opleiding afgerond tot e.a.t (eerste autotechnicus)...
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Kennytuning schreef:Student autotechniek
Ben ik dan de enige die bij 'student autotechniek' per definitie aan de HTS Apeldoorn Arnhem moet denken, waar je bij mijn weten (edoch geen ervaring mee) niet tot assist autotechnicus wordt opgeleid.

Definitie van student (Van Dale)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie