Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Prima toch, doe jij het gewoon op jouw manier.

Succes en veel plezier!

dussssssss©
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Mijn voorwiel komt alleen los tijdens de beklimming van de nok al ik hem op wheelie :D
Zo stijl is dat ding toch niet? zelfs met een 160mm vork en balhoofdhoek van 66 graden heb ik hier geen last van.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

+1 Boss
Met klimmen op het puntje van je zadel zitten, kin boven het stuur en armen gebogen. En juiste cadans houden met
trappen dan kom je boven op de nok.......

Ps Boss is geen jonge, maar iemand met ervaring en ouder.....
Base
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 5 januari 2007, 20:32
Mijn mountainbike: BMC Teamelite TE02 XT- SLX
Contacteer:

Nog een + voor Boss. In een steile klim je gewicht naar voren verplaatsen en zo veel mogelijk op souplesse naar boven. Maar dat zal hij op de clinic wel leren. Hopelijk luisterd hij beter dan hij leest. Anders kan hij beter op de racefiets gaan rijden op de weg. Dan heb je geen actieve houding nodig en kan je lekker lang in de zelfde houding blijven zitten.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Wat is het toch mooi fietsen met dit soort weer. Gewoon omdat het kan factor 30 opgesmeerd en er 5 minuten langer over gedaan. Viel mee met de drukte. Wel weer een aantal zonder helm en 1 persoon die een lelijke schuiver had gemaakt in dat scherpe bochtje naar rechts net voor de geitenwei. Gelukkig wel met helm en zonder breuken.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

Ik reed vandaag met me handen los van het stuur de nok op...mijn wiel kwam ook niet los :wink: :-q

Iedere MTB'r weet dat als je je gewicht meer naar voren brengt op klimmen je veel meer controle over je fiets hebt en daar heeft een fietsfit geen r**t mee te maken, die zijn voor je basis positie op de fiets.

Maarja, dat zijn mijn 2ct's....
alexander1976
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 18 mei 2011, 16:52
Mijn mountainbike: juli 2006 trek 6.0 ex fuel oktober 2011 Storm Conmarant

als je een goeie zithouding hebt hoef je in nedeland nooit naar voren te schuiven op je zadel
dit komt van een prof die wedstrijden rijd over de hele wereld
dus het zal wel degelijk een combinatie zijn van zit houding en techniek en beheersing en conditie
The STORM racing through Schoorl it's The CONMARANT
MOUNTAIN BIKING ISN'T A SPORT IT'S AN ADDICTION
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

Je hebt gelijk man....
Gebruikersavatar
Dennis1974
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: di 12 april 2011, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Spark 910 '15, Cannondale F-si, Scott Scale 930 '15 & Ghost HTX 29

alexander1976 schreef:als je een goeie zithouding hebt hoef je in nedeland nooit naar voren te schuiven op je zadel
dit komt van een prof die wedstrijden rijd over de hele wereld
dus het zal wel degelijk een combinatie zijn van zit houding en techniek en beheersing en conditie


Jongens, laat die gast lekker gaan, heb nu al medelijden met diegene die die clinic aan m gaat geven....
Fun is not a straight line....
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Dennis1974 schreef:
alexander1976 schreef:als je een goeie zithouding hebt hoef je in nedeland nooit naar voren te schuiven op je zadel
dit komt van een prof die wedstrijden rijd over de hele wereld
dus het zal wel degelijk een combinatie zijn van zit houding en techniek en beheersing en conditie


Jongens, laat die gast lekker gaan, heb nu al medelijden met diegene die die clinic aan m gaat geven....
Ja je hebt soms eigenwijze bikers er tussen zitten :wink: De techniek bij klimmen leer in idd het beste door het zelf te
doen maar een clinic vooraf gaant is wel het beste. Alhoewel ik best wel benieuwd ben hoe hij klimt op de nok als ik hem tegen komt....

Ik ben van mening wat andere bikers ook zeggen, op het manier van klimmen het beste is op de manier van:
punt van de zadel gewicht verdelen tussen de wielen kin boven het stuur en armen gebogen, dat is wat ik heb geleerd
bij een clinic met onyva en andere clinics. In de afgelopen jaren dat ik op de fiets zit... :wink:
jump2limits
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 9 februari 2011, 23:41

Ik heb pas bij echt hele steile klimmen die ik op veel te lichte versnelling doe hier last van.


maar ik moet zeggen dat ik al snel geneigd ben om bij zware klimmen met mijn bovenlichaam bijna op mn stuur te liggen en ellebogen teggen mn lichaam aan.

kan helaas geen foto vinden als voorbeeld..


Maar even in het voordeel van Alexander: op internet is het heel lastig om een juiste lichaamshouding aan te geven en heel moeilijk zien wat alexander fout doet.

Degene bij de clinic zal er ongetwijveld meer verstand van hebben. en kan met eigen ogen zien wat er aan scheelt..
DaBuzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM 4.0 Pro

De nok is toch wel een pittige klimmetje? en de Bink anders ook. Ik moet echt op de Granny naar boven, maar ben conditioneel niet de sterkste. Wielspin en opgerichte voorkant heb ik pas bij de klim bij de skibaan Spaarnwoude, die is pas steil! ik haal hem ook nooit helemaal. Naar voren je gewicht (romp boven je stuur brengen) en rond trappen, niet op en neer stampen is alles wat je hoeft te doen.

Doe je te wild of heb je de kracht niet dan ligt het echt aan jou. Ik rij met een Cube stereo een echt AM fiets met Enduro aspiraties (lees flink achterover geometrie) maar ik draai rustig omhoog zonder te steigeren of ik nu lock out of niet met 140mm vering, als je beheerst omhoog gaat in welke versnelling dan ook dan is het gewoon de techniek toepassen en je komt boven. Ook zonder clinic.
http://www.ghalia.nl Filigrain Lampen | Twitter @GhaliaNL | Egyptische lampen | Oosterse lampen
Ghalia Home Accessories
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

Die kan toch niet fietsen man! whahaha........ :tong
team funride
YETICYCLES.NL
alexander1976
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 18 mei 2011, 16:52
Mijn mountainbike: juli 2006 trek 6.0 ex fuel oktober 2011 Storm Conmarant

jump2limits schreef:Ik heb pas bij echt hele steile klimmen die ik op veel te lichte versnelling doe hier last van.


maar ik moet zeggen dat ik al snel geneigd ben om bij zware klimmen met mijn bovenlichaam bijna op mn stuur te liggen en ellebogen teggen mn lichaam aan.

kan helaas geen foto vinden als voorbeeld..


Maar even in het voordeel van Alexander: op internet is het heel lastig om een juiste lichaamshouding aan te geven en heel moeilijk zien wat alexander fout doet.

Degene bij de clinic zal er ongetwijveld meer verstand van hebben. en kan met eigen ogen zien wat er aan scheelt..

ik moet wel iets fout doen anders komt me voorwiel niet omhoog hetzij het pushpull techniek niet kan beheersen hetzij de houding
ik wacht de clinic wel af tot die tijd ff rustig aan doen ik raak behoorlijk gefrustreerd omdat ik de oorzaak niet kan vinden
thanks voor het begrip jump2limit
The STORM racing through Schoorl it's The CONMARANT
MOUNTAIN BIKING ISN'T A SPORT IT'S AN ADDICTION
Plaats reactie