Zeeuwse Kust

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

In grote lijnen ben ik het met je eens BESF (we houden de afkortingen er in!). Maar als we inzoomen op dit trailtje specifiek, WWT dus, zie je dat er een pad voor hardrijders parallel aan ligt. Vanaf Vlissingen gezien eerst aan de duinkant, halverwege kan je de WWTkruisen of rechtdoor over een paardenspoor. Dat is IMO de best of both worlds waar jij het over hebt. Begin en eindpunt zijn hetzelfde maar de stijl van fietsen ligt ver uiteen. Voor ieder wat wils dus!
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

jj speed schreef:Hopelijk dat iedereen er ook met respect mee omgaat, en niet op eigen houtje bomen gaat verschuiven etc.
Lnnrt schreef:Het is natuurlijk niet zo dat wij dat deel van het gebied opeisen. Dat kunnen wij ook niet, want het is voor een ieder toegankelijk, te gebruiken en overigens in beheer van het Waterschap of van de staat.
Zo zijn we in deze discussie begonnen. We hebben dus niet de indruk willen wekken dat we dit stukje bos willen opeisen. Enkel verzocht respectvol met de trail om te gaan. Aub dus wel even alles van het begin van de discussie meenemen in je reacties. Ik geef toe, in sommige reacties van ons lijkt het erop alsof we die trail claimen als van ons en iedereen moet er van afblijven. Er is echter geen "moeten" aan. Het was een verzoek.

@BESF :wink: : een technisch trailtje valt natuurlijk weer voor iedereen verschillend te interpreteren, wat het technische eraan is. Het trailtje is van zichzelf - van nature - al technisch, gezien de omgevallen bomen en grote takken. Mijns inziens is het technische eraan om er proberen doorheen te komen zoals het erbij ligt. Niets aan veranderen dus. Over de echt grote (en clusters van) bomen heen biken was voor ons echt niet te doen, zelfs voor een trialbiker is het bij die obstakels nauwelijks te doen. Bij die obstakels hebben we dus een lusje er omheen gecreëerd, zodat de trail wel in zijn geheel (afgezien van de eerste hoge liggende boom, vanaf dishoek gezien, dan) te biken is, met behoud van het technische karakter.

We hebben de trail aangepast naar eigen inzichten en eigen genot en dachten dat als anderen dit zagen dit misschien ook wel leuk zouden vinden en dit trailtje zouden kunnen nemen ter variatie in de huidige route. Dat is de reden waarom wij het hier op het forum bekendgemaakt hebben. Het was dus eigenlijk meer bedoeld als een gunst, zeker gezien het feit dat de trail bij weinig bikers bekend was en de bikers die 'm wel kende al voor een lange tijd ontzagen, omdat ie nauwelijks meer berijdbaar was. Gezien wat er nu zoal op volgt denk ik dat we het bekendmaken in het vervolg misschien beter niet kunnen doen (om verschillende redenen).

Nou ja, als er iemand echt wat aan wil veranderen, bijv. omdat ie een obstakel niet kan nemen, dan moet ie dat maar doen. Jammer voor ons dan, maar helaas. Diegene kan echter ook gewoon blijven oefenen om het uiteindelijk wel te kunnen. Zoals de trail er nu bij ligt istie toch echt te biken (zelfs met een hardtail, pvdh rijdt 'm ook met een hardtail).

Damn.. ik wou het kort houden. :-{ Ik hoop dat we het nu weer gewoon over plezierig biken aan de schone Zeeuwse kust kunnen hebben. :-D :-q
Laatst gewijzigd door Lnnrt op do 15 maart 2012, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn bike (KLIK)
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Dat laatste is niet per definitie moeilijker Lnnrt! Op een fully wiebelt het pad nog veel meer ;)
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

Hoe weet jij dat nou? :tong

Ik voorzag het overigens niet als moeilijker, iemand (ik dacht BESF) gaf dat als argument voor het weghalen van dikke takken op de WWT.
Mijn bike (KLIK)
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Damn! Wat mis je veel (op t forum)als je n ochtendje gaat biken! :winkie:

Mijn beoogde insteek niet gehaald, om verscheidene redenen.
Heenweg lekker alle spoortjes meegenomen tot aan HDT; ja zelfs de HD2 even geïnspecteerd, maar niet verder af gereden.
Bij de HDT kwam een ander biker achterop gereden. Die was onderweg terug naar DBurg en wist alleen maar de rechtdoorpaadjes. Ik vertelde hem van de HDT (die ik dus op het punt stond te gaan rijden), maar besloot om met hem mee op te rijden en nog wat leuke trailtjes te laten zien in de buurt van ZLande. Dus de trap (met verschillende nivo's en steiltes) naar beneden; paardenpad en via Streefkerk omhoog. Zijspoortjes laten zien naar Streefkerk. De man wist niet wat hij zag. helaas had ie weinig tijd meer, dus zijn we ieders weegs gegaan.
Ik ben toen met n lusje weer terug gereden, via bunker1 omhoog, lusje en om de duinen heen terug naar de lange aanloop naar Streefkerk; naar beneden en weer omhoog.
Toen door via Deep Dean naar HDT; balen!!!!!!! want daar zaten nét 2 Waterschappers hun lunch te verorberen. Heb even met ze gekletst en ze gewezen op de 'thuis' kwekerij! Dit om de aandacht van de HDT af te wenden.
Helaas dus niet gereden, maar wel met overgave de Trap bij Valkenisse (ik noem m nu 'One-Twenty'; vul zelf maar in waarom!!!)en weer de WWT genomen.
Daar telefoontje gekregen van collega, die onderweg ging naar Maurice (Minnaar) voor het proefrijden op n Cube.
Afgesproken dat ik m daar zou ontmoeten.
Dus nog snel (?) 4 x de WWT thv pompstation gereden (lukt steeds beter) en toen via Hofje volaan naar Middelburg.

Nu bij thuiskomst toch weer 50km erop zitten, maar met 'slechts' 418hm.
Toch n lekkere tocht!

Ik hou op met de discussie over de trails; is zinloos, als de standpunten niet begrepen worden.

Ik denk dat ik op Westen Schouwen ook maar eens aan de slag ga met n schep; op t parcours zitten n paar heuvels die ik niet lekker vind lopen.............. :~
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

120 treden?
Mijn bike (KLIK)
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

pvdh schreef:Die datum moet nog geprikt worden anco111. Er zijn zeker plannen! Alleen moet er nog wel worden bekeken waar het meest animo voor is:
a) veel hoogtemeters, techniek en fun (de kustlijn, dus veel duin, bos en trappen)
b) lange afstand, weinig hoogtemeters, flink doorrijden (één van de variaties van rondje Walcheren)
Om de let's ride een beetje leven in te blazen:
Ik stem voor A :bier: ik heb niet voor niets een "berg fiets" :lol:
dirttt
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 16:13
Mijn mountainbike: Focus Redskin 2.0 29er

+1 Voor optie A. :D

Datum? Voor mij komt 30maart idiaaaal uit.
As finishing touch, God created the Dutch
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Ik ga ook voor optie A. Als de opzet van WWT me duidelijk is dan moet ik hier hopelijk mn excuses aanbieden (en aan de locals persoonlijk natuurlijk) :oops:
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Ik heb hiervoor een Let's Ride topic geopend!

Houden we de Zeeuwse Kust (topic) schoon................. :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gilo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: di 4 mei 2010, 17:26
Mijn mountainbike: Scott 29 Pro Carbon xl

Gewoon iedereen lekker gaan biken!!:D

- Voor de mensen die van trails houden. Bouw er nog een zooi en vermeld ze vooral op het forum!!
- Voor de mensen die de trails te heftig vinden, bouw een minder heftige op een andere strook van de 30 km Zeeuwse kust en vermeld hem in het forum!! Of techniektraining inlassen.

Vooral niet bang zijn voor problemen met raadsleden en andere genoemden. Dat is imo echt grote onzin. Natuur is er genoeg. Als je klein beetje logisch nadenkt beschadig je niets schokkends. Als de duinen aan de ene kant duizenden kuubs water tegenhouden inc windkracht 11, dan kan de andere kant wel een aantal mountainbikers dragen!

@ JJ Speed --> Als ik je volg op het forum, ben je imo een ontzettend enthousiaste biker, die zijn ervaringen en plezier graag deelt met mede-genieters. Blijf dat vooral doen en vermeld je mooie plekjes/trailtjes ook gewoon!!:D
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Lnnrt schreef:120 treden?
We hebben een winnaar!!!
U heeft hiermee een mooi uitgestippelde mtb-tocht langs de Zeeuwse Kust gewonnen, onder begeleiding van een lokale biker. Datum/tijd zal in overleg plaatsvinden. GEFELICITEERD! :-q

one-twenty: snelste tijd trap-oplopen-met bike.
one-twenty: hartslag bij afdalen.
one-twenty: prijs van n biertje.....vroegah!
Laatst gewijzigd door jj speed op vr 16 maart 2012, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

jj speed schreef:
Lnnrt schreef:120 treden?
one-twenty: snelste tijd trap-oplopen-met bike.
heb dat dinsdag al gedaan :lol: de trap oprennen, is toch zwaar met 15 kg baggage....... :winkie:
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

terunky schreef:heb dat dinsdag al gedaan :lol: de trap oprennen, is toch zwaar met 15 kg baggage....... :winkie:
En jij dan nog niet eens twenty-one.......

@ Gilo: :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
lorenz666
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 augustus 2009, 23:02
Mijn mountainbike: lapierre spicy 516

hey goedemorgen,

wij gaan volgend weekend naar domburg en nu neem ik mijn bike mee, kunnen jullie mij een paar tips geven waar je goed kan biken bij domburg?
alvast bedankt voor de moeite!!!
Live your dream ride lapierre
Plaats reactie