Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dekster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 8 februari 2012, 13:17
Mijn mountainbike: Cannondale flash carbon

Het ligt aan de geometrie van je frame en de houding en gedrag op de fiets. Stuurtrekken veroorzaakt snel een steigerend voorwiel.
Trek je rug niet hol maar bol en laat de kracht uit je rug en buikspieren komen, niet trekken aan je stuur en het gewicht midden op het frame.

Of je snelheid aanpassen, als het gas van mijn motor open scheur gebeuren er ook rare dingen :)
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

dekster schreef:
Of je snelheid aanpassen........ :)
huh?
Maw des te sneller je gaat des meer komt je voorwiel omhoog?
De Nok is helemaal niet steil, zo'n 10-13% daar kan je met een DH bak nog zonder problemen opfietsen...
We kunnen hier natuurlijk ellenlang over door blijven bakkelijen maar hij zal toch echt iets aan zijn houding op de fiets moeten veranderen.

De Zwarte Blink, 20-23% kan je ook gewoon opfietsen...mits je je houding aanpast!!!

dusssss©
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

We rest all our cases. True words
"Ik worstel en kom boven"
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

Gewoon een keertje gaan biken met smitje, die maakt het je wel duidelijk (als is hij totaal geen xcert hahaha)
team funride
YETICYCLES.NL
rvdveldt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 5 april 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Scott Genius 720
Contacteer:

Gisteren met onze triathlonvereniging een tijdritparcours gereden, dat een stukje van de Schoorl track meepakte. De track was in topconditie, we zijn juist op het andere gedeelte ontzettend smerig geworden met de regen die er in de ochtend viel, hahaha.
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

Afgelopen dinsdag geweest op oa schoorl en de wat ik kende als het vergunning gebied, super weer, baan was iets vochtig daardoor lekker en goed te doen.

Wat mij opviel is dat het VVV kantoor niet meer aanwezig was (nu een kleding repararteur) in Schoorl, en dat in het vergunning gebied ook de melding op de borden van het hebben van een vergunning noodzakelijk is, dit stond vroeger er nog wel, en iets met donateurs die een jar hadden ook toegang hadden.

Is iemand dit ook opgevallen over het vergunning gebied ?
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
guppievoer
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 23 januari 2012, 14:27
Mijn mountainbike: Cube

Ff vannochtend geweest, zeer warm haha!

Ik was trouwens nog nooit het eerste klimmetje en de nok nog nooit helemaal zelfstandig opgekomen (en de heuvel na de afdaling waar je met 100 km/u vanaf denderd..

Maar vandaag was het allemaal gelukt!
Vet cool! Haha
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

tekkie2009 schreef: en dat in het vergunning gebied ook de melding op de borden van het hebben van een vergunning noodzakelijk is, dit stond vroeger er nog wel, en iets met donateurs die een jar hadden ook toegang hadden.

Is iemand dit ook opgevallen over het vergunning gebied ?
Wat bedoel je nou precies? Ik kan er geen soep van koken!

dusssssssss©
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

BOSS schreef:
tekkie2009 schreef: en dat in het vergunning gebied ook de melding op de borden van het hebben van een vergunning noodzakelijk is, dit stond vroeger er nog wel, en iets met donateurs die een jar hadden ook toegang hadden.

Is iemand dit ook opgevallen over het vergunning gebied ?
dusssssssss©
Bij het begin van het vergunning gebied stond vroeger extra informatie op het bord, iets als dat je een vergunning nodig hebt om verder te gaan, en een regel over mensen met een jaarkaart en donateurs die dit al hebben mogen verder het vergunning gebied in, en de VVV die vroeger in Schoorl was is nu een kleding reparateur (vlakbij de zand klimheuvel)

Dit alles staat aan info niet meer op dat bord, en je kan dus ook geen kaartjes meer halen bij de VVV van Schoorl, wat zou kunnen is dat verplaatst is naar het bezoekers centrum ?
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Het is heel simpel, van Groet tot aan Bergen(Il Primo grofweg) mag je alleen offroad fietsen op de MTB route van Schoorl; dit is eigendom van Staatsbosbeheer.

Van Bergen(Il Primo grofweg) tot aan Wijk aan Zee mag je tot 10:30H offroad rijden tenzij anders aangegeven.(grofweg komt dit neer op: beboste gedeeltes toegestaan, open duinen verboden voor MTBers) Dit gebied is in beheer bij PWN en iedereen dient een toegangskaart aan te schaffen, hetzij een dagkaart voor € 1,70 of een jaarkaart voor ik meen € 10,-.
Na 10:30H mag je uiteraard wel op de verharde paden fietsen bij PWN.
Bij alle ingangen van PWN die grenzen aan de bebouwde kom staan kaartautomaten waaruit je met gepast geld een dagkaart kunt kopen.
Deze regels gelden al jaaaaaaaaaaaren, een vergunning is er nooit geweest.

Bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer verkoopt geen dagkaarten voor het PWN gebied.......Duinvermaak in Bergen verkoopt wel jaarkaarten, zo ook de VVV in Bergen.

dusssssssss©
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

BOSS schreef:Het is heel simpel, van Groet tot aan Bergen(Il Primo grofweg) mag je alleen offroad fietsen op de MTB route van Schoorl; dit is eigendom van Staatsbosbeheer.

Van Bergen(Il Primo grofweg) tot aan Wijk aan Zee mag je tot 10:30H offroad rijden tenzij anders aangegeven.(grofweg komt dit neer op: beboste gedeeltes toegestaan, open duinen verboden voor MTBers) Dit gebied is in beheer bij PWN en iedereen dient een toegangskaart aan te schaffen, hetzij een dagkaart voor € 1,70 of een jaarkaart voor ik meen € 10,-.


Bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer verkoopt geen dagkaarten voor het PWN gebied.......Duinvermaak in Bergen verkoopt wel jaarkaarten, zo ook de VVV in Bergen.

dusssssssss©
Ja dat weet ik, maar dat stond vroeger ook aangegeven zodra je die stukken binnenreed op het grote bord langs het pad, maar nu niet meer, en een kaart automaat heb ik ook niet gezien.
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

Vandaag met een groepje collega's naar Schoorl geweest. Heerlijk geknalt over het parcours. Ging super. Erg lekker weer ook. Nadien even pannenkoeken gegeten bij Duinvermaak. En een van m'n collega's, die helemaal uit Zeeland over was gekomen, ging nog voor een derde ronde en zette een tijd van 45 min op de klok. Respect van mijn kant.
Gaan we vaker doen.
"Ik worstel en kom boven"
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Bijna 1 week niets meer op het forum over schoorl. Daarom een kort bericht. Vandaag 4 rondjes Schoorl gedaan omdat Bergschenhoek gesloten was. Genoten van de onderhout, die er was gepleegd :-q . Parcours lag er perfect bij. Niet veel van de mulle zand alhoewel het lang droog is geweest. Voor de liefhebbers nog de tijden: 42:30, 43:56, 42:29, 41:25.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Ter info:

Aanstaande vrijdag 6 april zal De Legendarische 5 VAN SCHOORL plaatsvinden; een marathontraining op de MTB route van Schoorl.
Om 09:30H starten een dikke 150 rijders vanaf de Bokkenweide voor 5 rondjes over dit schitterende en zware parcours.

Enige drukte op de route is dus wel te verwachten, uiteraard blijft de route gewoon toegankelijk voor niet-deelnemers.
Publiek is uiteraard welkom en de toegang is geheel gratis-:)

dusssssssss©
Superisraels

Kan iemand mij vertellen hoe Schoorl er vandaag de dag bij ligt na deze lange droogte?

Alvast bedankt voor de reacties!
Plaats reactie