Zeeuwse Kust

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Lees dit topic even door , het is allemaal dicht bij Domburg namelijk :-q :bier:
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
lorenz666
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 augustus 2009, 23:02
Mijn mountainbike: lapierre spicy 516

ok top had al het vermoeden!! 85 pag. leesvoer haha
Als ik nog meer vragen heb meld ik me wel weer
Live your dream ride lapierre
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

lorenz666 schreef:wij gaan volgend weekend naar domburg en nu neem ik mijn bike mee,
Leuk man!
Is moeilijk duidelijk aan te geven wáár de leuke paadjes liggen;
imo ligt op dit moment het leukste stuk rondom Zoutelande;

- Via duinen naar Westkapelle; daar kun je rondom de kreek nog leuke paadjes zoeken. Door naar Zoutelande over de duinenrij. Zoutelande (boulevard van alle kanten op-en-af) en richting Hoge Duin via opgang Deep Dean. Daar kun je diverse lusjes rijden. Dan via de duinenrij vanaf Hoge Duin naar lange trap thv Valkenisse. Afdalen!!!! Neem het ruiterpad aan je rechterkant en pak het spoor naar rechts tussen de anti-tank blokken. Daar vind je een mooie singletrack. Helemaal doorrijden via (nieuw) hekwerk door waterwingebied (spoor is goed te volgen). thv Het Hofje (o.a. grote parking) tegelpad richting duinen en bovenaan linksaf. Duinenrij volgen (trap op!) Kun je helemaal volgen tot Vlissingen; Nollebos nog diverse lusjes te rijden. Koffie bij Panta Rhei.
Keer om en rij m in tegengestelde richting nogmaals. :-q

- Als je richting Oostkapelle rijdt, hou dan rekening met het feit dat je door De Manteling komt; da's een privaat terrein waar men eigenlijk niet mag rijden....... zeker in t weekend vaak veel wandelaars. Rondom Kasteel Westhove zijn leuke paadjes in de bossen. Vlakbij Oostkapelle is nog een mooi trailtje (Rhododendron-paadje: fff zoeken!!!). Als je nog verder door wilt rijden, moet je over fietspad (wel mooie omgeving) naar Vrouwenpolder; steek over naar Veerse Meer en rij daar langs de glooiing richting Veere. Je ziet vanzelf een paadje schuin omhoog; daar vind je een ruiterpad naar links. Doorrijden tot (bijna) eind. Over de draad kruipen en je zit op de schapendijk. Op eind van schapendijk over hek klimmen en weg oversteken; da's t Veerse Bos. Daar kun je ook diverse lusjes rijden. Probeer t Bastion bij Veere te vinden. Koffie op binnenterras bij Suster Anna. Keer om!!!

Helaas weet ik niet zeker of ik komende zondag(ochtend) in Dburg ben. Wij drinken meestal capu bij Verdi (ook goeie pizza!!). Als we daar zijn, dan meestal rond 1100uur. Aansluiten richting Vlissingen kan altijd!

Veel plezier en misschien tot ziens..... :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Vandaag met v.Beesten en DG eens níet naar DBurg gereden; cultuurschok, want da's normaal gesproken ons zondagse rondje.
Nu kreeg ik vrije hand (met restricties), dus heb ze grote stukken van mn eigen rondje laten proeven.
Dus Nollebos, duinen, Dishoek, PP, WWT, one-twenty, inspectie HD2 en (jaja) HDT gereden (een valpartij door v.Beesten, zonder gevolgen...). Streefkerk, duinen naar WKappel en capu bij
Westkaap. retour via iets vlakkere paadjes, aar toch lekker de one-twenty naar beneden.
604hm op 43km. Nice!
Ook waren ze best te spreken over de variatie van de rit. Leuk om te horen van maatjes, waar je eigenlijk al járen mee samen rijdt! :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
lorenz666
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 augustus 2009, 23:02
Mijn mountainbike: lapierre spicy 516

kijk!!!!! helemaal top JJ speed, zag al wat voorbij komen in het topic over een trap, komt goed met mij fiets haha
bedankt :-q
Live your dream ride lapierre
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Voor mij voorlopig geen Zeeuwsche kust route, KTM ligt uit elkaar en is merendeels in onderdelen verkocht. Langzaam maar zeker op zoek naar iets nieuws in de vorm van of een Enduro of weer een Epic. Epic beviel mij prima en misschien wel een goede middenweg tussen de downhill fiets en de racefiets. Mocht iemand iets tegen het lijf lopen in de maat M, houd ik mij aanbevolen.
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Zomaar tussendoor een uit de ouden doosch;

Afbeelding
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

woensdag word het mooi weer! dan ga ik nog een ronde trainen, ik denk op hoogtemeters, even een lusje verzinnen van 1000 hm dat kon toch tussen vlissingen en domburg?

Ik vertrek rond 1 uur in de middag, ivm school nog gegadigden
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

terunky schreef:een ronde trainen, ik denk op hoogtemeters, even een lusje verzinnen van 1000 hm
1000hm???? Waar háál je ze vandaan!!! :tong

Ik ga morgenmiddag nog n klein rondje doen (na mn nachtdiensten); donderdag geen tijd.

Geniet ervan; het beloofd idd een mooie dag te worden.
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gilo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: di 4 mei 2010, 17:26
Mijn mountainbike: Scott 29 Pro Carbon xl

Gistermiddag nog een rondje uit gefietst langs de Zeeuwse kust. Het was heerlijk weer een wat op zoek geweest naar de stukken die horen bij de afkortingen. Het rondje bij de bunker heb ik gevonden. Waar vind ik de WWT ergens?

Bij de lange trappen van Valkenisse ben ik, vanaf de trap gezien, rechts het ruiterpad/voetpad op gereden. Niets kunnen vinden. Wel gezien dat er veel mogelijkheden zijn voor wat mooie afdalingen op de hoogste duintoppen tussen de lange trap en zoutelande. Hier toch maar eens mee aan de slag gaan.
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

@ Gilo, welke bunker bedoel je dan? Bij het Streefkerkse Huis? Het 'bunkertje' waar we in een filmpje (eerder gepost) vanaf droppen is namelijk bij de WWT.

Ennuh, wat jij beschrijft als mooie-afdalingen-potentie: daar zit de HDT en HD2 dus ook ergens. Haak een keertje aan, of wacht een Let's Ride af, en je krijgt ze vást wel te zien!

Toch leuk, die afkortingen. Anders is het wel erg makkelijk allemaal... :-q
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Gilo schreef:Het rondje bij de bunker heb ik gevonden. Waar vind ik de WWT ergens?
Dat is onderdeel van de WWT! Ongeveer halverwege! :tong
Gilo schreef:Wel gezien dat er veel mogelijkheden zijn voor wat mooie afdalingen op de hoogste duintoppen tussen de lange trap en zoutelande.
Daar bevinden zich ook de HDT en de HD2 (in aanbouw).
Gilo schreef:Hier toch maar eens mee aan de slag gaan.
:-q Kijk je dus wel uit!? :winkie:

Zelf vandaag ook een kleine lus gedraaid. Nog even flink op mn plaat gegaan ....... in het Nollebos! :oops:
Daar liepen 2 jonge vrouwen, waarvan eentje gewapend met een fotocamera, klaar om een foto te maken van 'iets'. Uiteraard ga ik in de remmen om hun fotomoment niet te verstoren.
Blijkt dat ze mij op de gevoelige plaat wilden leggen; dit in het kader van hun fotografie-cursus.
Afijn; nooit te beroerd om voor een paar aardige meiden te pose(re)n, dus ik denk; n kleine wheely. Maar in mn enthousiasme trek ik mn bike dus volledig achterover, ingeklikt. Vol met mn achterplaat over de houtsnippers..... :( Foto was trouwens al genomen én bewogen, dus helaas geen bewijs)
2e poging dus maar zonder wheely. Volgens mij goed gelukt.
Toen nog een paar foto's bij het beekje.
Daar heb ik afscheid genomen; ze hebben beloofd de foto's door te sturen!
Verder tot ZLande gereden; PP, WWT, one-twenty omhoog en HD2 en HDT overgeslagen. Streefkerk als keerpunt en zelfde route terug.

Lekkerrrrrrrrrrrrr! :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Tja! Ook pvdh kan gelijk hebben; hij zou ook de échte bunkers bij/rondom Streefkerk kunnen bedoelen.
Gilo: vertel, vertel.....
Maar er zijn mensen die de pomphuisjes als bunker betitelen. Vandaar mijn reactie.
jj speed schreef:naar lange trap thv Valkenisse. Afdalen!!!! Neem het ruiterpad aan je rechterkant en pak het spoor naar rechts tussen de anti-tank blokken. Daar vind je een mooie singletrack.
Rechts loopt een wandelpad en een ruiterpad; het ruiterpad moet je dus hebben. Dan na 200meter rechtsaf tussen de anti-tank blokken; spoor moet duidelijk te zien zijn. Da's de WWT! Die loopt door tot 't Hofje. :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gilo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: di 4 mei 2010, 17:26
Mijn mountainbike: Scott 29 Pro Carbon xl

Okej, dan heb ik de WWT dus wel gehad:D
Bedankt voor de uitleg!!

Er zijn ook al redelijk wat paadjes van mensen die via de duinen naar beneden zijn gelopen. Met wat scherpe 180 bochten en een niet te steile afdaling kun je best een lange afdaling maken. Tussendoor van wat takken met daarover zand wat springbultjes maken en je hebt zo een heleboel moois. Ik ga niet aan bestaande verder. Er zijn zat plekjes voor wat nieuws. Omhoog fietsen zal daar wel lastig worden. lees -> onmogelijk

Ja ik bedoel idd de pomphuisjes/bunkertjes. Omdat ze na die anti-tankversperring staan worden ze idd vaak bunkers genoemd. Ik bedoel niet de bunkers bij het Streefkerkse huis. Ik ben ook een aantal keer van die verhoging afgesprongen dus we zitten goed:D
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

foto's ontvangen van de meiden; niet slecht voor iemand die pas één cursusles fotograferen heeft gehad!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bedankt Veronique en Joyce! :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Plaats reactie