GPS tracks rondom Willingen

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
supermtberrob
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 20 september 2006, 15:45
Mijn mountainbike: RED BULL ALLES XT

Hallo,
Over enkelen weken ga ik met een groep biken in Sauerland.
Voor het eerst gaan we gebruik maken van GPS navigatie op de fiets.
Welke routes rondom Willingen zijn dan aan te bevelen?
Zelf zit ik te denken om GPS tracks van bike-arena-sauerland te downloaden.
Misschien heeft iemand tips.
Gr. Rob
Elke week fiets ik de Montferland Mtb route en 1x per jaar een weekend weg met het 'Ni-j Dieks Biketeam'
2007: Willingen
2008: Gulpen en Alpe d'huez
2009: La Roche en Ardenne
2010: Winterberg
2011: Gerolstein
Pamscalpel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 12:37
Mijn mountainbike: Specialized Epic SWorks, Stumpy FSR 29, BMC Fourstroke 01

Routes van Bike Arena zijn perfect voor elk wat wils. Op http://www.gps-tour.info" onclick="window.open(this.href);return false; staat ook heel veel.
Afhankelijk van hoe zwaar je het wil maken is er genoeg. Ultiem is de 9 toppen tour van boven de 800 mtr. De Bike festival tochten zijn ook aan te bevelen.
PamScalpel:
Io non esisto senza la mia passione
MarloesG
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 4 september 2010, 19:51

Ik ben net terug uit Sauerland :)

Wij hebben inderdaad veel van gps-tour.info gehaald, en ook op Alpregio staan mooie tochten. http://alpregio.outdooractive.com/ar-sa ... 5&z=7&mt=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Aanraders wat ons betreft:
- Die Grimmigen
- Grenzkamm trail
- en van de vaste routes van bike-arena hebben wij de trailtour van 52 km gedaan, was ook wel leuk :)

Veel plezier!
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

MarloesG schreef:Ik ben net terug uit Sauerland :)

Wij hebben inderdaad veel van gps-tour.info gehaald, en ook op Alpregio staan mooie tochten. http://alpregio.outdooractive.com/ar-sa ... 5&z=7&mt=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Aanraders wat ons betreft:
- Die Grimmigen
- Grenzkamm trail
- en van de vaste routes van bike-arena hebben wij de trailtour van 52 km gedaan, was ook wel leuk :)

Veel plezier!
Let wel op dat je deze route goed om fietst (tegen de klok in). Prachtige afdalingen worden dan ineens lastige klimmen (lees lopen). Mooie tocht!
Gaat veel over wandelpaden (Medebacher bergweg????)
Veni, vidi, vici
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

Afgelopen week een paar dagen in Sauerland geweest. Dinsdag heb ik de Grenzkamm Trail gereden en woensdag een route die ik vanaf Strava had geplukt. Wat mij betreft is de Grenzkamm Trail een echte aanrader. De route van woensdag vond ik veel minder mooi. Beide dagen kwam ik op 55 km en zo'n 1350 hoogtemeters. Onderweg geen regen gehad, maar in het bos waren sommige stukken wel aardig modderig. De hoogte meters en de modder maakte het behoorlijk zwaar.
Ik had de routes thuis voorbereid en op mijn Garmin Edge gezet. Wat mij betreft is GPS hier wel nodig, anders kan je hier aardig verdwalen. Ik ben onderweg wel veel routebordjes tegengekomen, maar daar heb ik dus niet echt op gelet. Voor zover ik begreep is de Grenzkamm Trail niet bewijzerd.
Informatie over de Grenzkamm Trail had ik hiervandaan: http://www.bike-arena.de/Touren/Grenzkamm-Trail. Op de site wordt de route aangeduid met conditie 5 sterren, techniek 4 sterren en landschap en beleving 6 sterren. Wat mij betreft volkomen terecht.
Laatst gewijzigd door MTBRobert op wo 16 maart 2016, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Djendemen
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: za 3 mei 2014, 22:15
Mijn mountainbike: Stevens Jura '19

Ziet er mooi uit!
Gas op de trappers!
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

Video van de Grenzkamm Trail gevonden op YouTube Grenzkamm Trails Part 1 by Volker Schröder.
Geeft een mooie indruk van de route. Er bestaat ook nog een deel 2, 3 en 4.
endemus
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 17:58
Mijn mountainbike: Gary Fisher Marlin, Canyon Nerve 9.0 XC, Scott Scale Team 29er

hey, ik ga over twee weken die kant op. Grenzkamm ziet er goed uit, gaan we proberen. Maar waar vind ik een .gpx van Die Grimmigen? Die kan ik niet vinden via bike-arena of de Alpregio site. Er liggen trouwens genoeg alternatieven hoor, maar ik wil wel zoveel mogelijk singletrack.
endemus
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 17:58
Mijn mountainbike: Gary Fisher Marlin, Canyon Nerve 9.0 XC, Scott Scale Team 29er

en heeft iemand deze wel eens gedaan?

http://www.bike-arena.de/Media/Touren/H ... eau-Runde2" onclick="window.open(this.href);return false;
allardn
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 11:51
Mijn mountainbike: BMC Fourstroke FS02

Ik heb aardig wat rondes gemaakt in Willingen. De eerste keren alleen de bewegwijzerde routes, maar nu een paar keer gps routes geprobeerd. De grenzkamm trail vind ik sowieso al een leukere route dan de uitgepuilde routes, maar de Diemelsee tour via St. Muffert vind ik tot nu toe de mooiste ronde in de buurt van willingen. Je volgt het eerste deel van de diemelsee tour(route 30), maar gaat na de steile afdalingen na de 1e klim over compleet andere, heel mooie singletracks. Je gaat dan via de noordkant langs de diemelsee over singletracks en onverhard in plaats van over de weg aan de zuidkant.

Omschrijving en gps route:
http://www.biken-willingen.de/nl/mounta ... t-muffert/" onclick="window.open(this.href);return false;
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Ik kaap het topic even door te vragen of iemand in Willingen vlak bij de mtb routes een goed bed/breakfast / hotelletje en of pension kent? zoeken levert met name in Winterberg iets op, ik zoek specifiek in Willingen (schijnt wat authentieker te zijn?)
Gebruikersavatar
djcfranse
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 december 2014, 19:11
Mijn mountainbike: Koga X29-TEAM // Koga Beachracer 2016
Contacteer:

Ik zit op dit moment in Willingen, sta hier met de camper. Ik kan je niets aanbevelen maar heb wel gezien dat er hier ontzettend veel overnachtingelegenheid is. En ze zijn hier voorzien op mountainbikers.

Bij de lokale VVV is zeer veel info gratis voorhanden : willingen@willingen.de en ze spreken in Veel gevallen gewoon Nederlands hier.
- er kan er maar één de laatste zijn -
Hai-mike
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 19:24
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 2022 / Cube Peloton Race 2015

Vrijdag onderweg naar willingen! genoeg routes op GPX mee om te rijden, en anders kunnen we ook nog uitwijken naar 1 van de trailparks.. ben benieuwd hoe de sneeuw erbij ligt van het weekend.. anders neem ik ook mn snowboard mee ;)
Gevaar zit in een klein hoekje... wikkel jezelf daarom in met bubbeltjesplastic
DunesUnLimited
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 27 september 2016, 09:54
Mijn mountainbike: Dartmoor Primal Plus

Als je in Willingen bent moet je ook even de freeride/flowtrail doen. Begint links (in de rijrichting) van de cabinelift. Kan heel goed op een hardtail, als je de snelheid onder controle houd kan je hem helemaal rollen. Begint het met een flinke drop dan heb je op het downhill parcours aan de andere kant.
Experience comes with the amount of equipment ruined.
Plaats reactie