MTB helm of weg helm?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Mijn maat is al aan zn 3de helm bezig sinds begin April. Allemaal in nederland trouwens ;)
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

clucluc schreef:Blij dat ik immer een helm draag ;) Cluc
+1 :-q

dit effect :o
Afbeelding

Maakt dus niet uit wat voor helm ,als je er maar 1 draagt!
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Yep had te gelezen, was een pijnlijke val :( .. zo een heb ik op vergelijkbare mannier gebroken, door een botsing met een ander biker ( blinde hoek in een parkoers waar t 2 richting is. ) hij 20+ en ik ook is 40 tegen elkaar, onze bijde helmen waren plat, zelf hadden we op wat blauwe plekken na niets. Blij dat hij er ook een ophad, de hoofden gingen n.l tegen elkaar.
Ik kom maar weinig mensen tegen zonder helm, maar als ik ze zie tik ik immer op mijn helm in t voorbij komen, vindt t erg dom om er geen te dragen..

Cluc
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

clucluc schreef:Ik kom maar weinig mensen tegen zonder helm, maar als ik ze zie tik ik immer op mijn helm in t voorbij komen, vindt t erg dom om er geen te dragen..
Wat zul je het dan druk hebben in de stad... Lijkt me ook lastig om zo lang met 1 hand te fietsen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
porcini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: wo 28 september 2011, 13:37

clucluc schreef: Ik kom maar weinig mensen tegen zonder helm, maar als ik ze zie tik ik immer op mijn helm in t voorbij komen, vindt t erg dom om er geen te dragen..

Cluc

+1 daar zouden wij allemaal een voorbeeld aan moeten nemen!
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

@ cheeta Grapjamus :D off road natuurlijk hehehe :)

Cluc
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

ik voel weer een discussie opkomen wel/geen helm..... maar OT het klepje had ik er ook altijd opzitten, sinds ik een tijdje een uitstapje op de racefiets gemaakt heb, heb ik het klepje eraf gehaald omdat ik op de racefiets er steeds tegen aan zat te kijken...de racefiets is allang weer uit beeld maar eigenlijk ben ik vergeten het klepje er weer op te plaatsen ( dus mis ik hem niet :-D ) eens kijken of ik het er weer op kan zetten en of dat dan een toegevoegde waarde heeft?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Ik haalde hem er ook altijd eraf op de racefiets... Maar laatst zat ik per ongeluk ook met het klepje op op de racefiets... Ziet er dan wat minder snel uit, maar met modder en al er nog op ging ik niet echt langzamer op de racefiets...

Ik heb ook nog een dirt-jump helm (al doe ik dan weer niet aan dirtjumpen), maar daarop staat een klepje raar... Zat er niet eens bij ook... Toch weer een nieuwe lichtere helm besteld, waar toch ook weer een klep op zit...

Overigens zie ik veel wielrenners met een petje met klep fietsen wanneer het regent... Of de zon schijnt. Volgens mij hadden die net zo goed een mtb helm met klep kunnen opzetten...
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Omdat ik geen trek heb om twee helmen aan te schaffen, rijd ik op de racefiets ook met de MBT helm.
Zolang je voor de veiligheid maar een helm draagt. Al is, zoals eerder is aangegeven, het klepje soms wel eens hinderlijk.
dramenia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 12 augustus 2012, 14:24

Heb sinds kort ook een helm, een foam helm van lazer (weet niet of ze allemaal foam zijn). hierop zit ook een klepje, maar vind het eigenlijk wel fijn. niet zo veel geflist in je ogen.

misschien kan ik ook een zonnebril o.i.d. dragen. is ook fijn tegen modder ogen ^^
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Ik vind het klepje altijd wel fijn tegen laagstaande zon.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Jeauhan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 26 augustus 2012, 22:39

Wilde een x 'wegduiken' voor een laaghangende tak. Dacht dat het op het laatste moment wel ging lukken. Ik schepte echter de tak met m'n klepje. Gevolg: een ongestelde wenkbrauw... Zonder klepje had ik de tak waarschijnlijk net weggetikt met m'n helm.

Voor mij nooit meer een klepje.
Until mountainbiking came along, the bike scene was ruled by a small elite cadre of people who seemed allergic to enthusiasm.
horzel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 3 mei 2008, 10:22
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper 2012 fsr expert carbon EVO 26 Specialized Stumpjumper 2014 comp carbon 29

Het grootste verschil tussen een weg- en mtbhelm zit in het feit dat de mtb helm het achterhoofd beter beschermt doordat deze achter verder door loopt.
Moet nog steeds een echte mtb helm erbij kopen...
ATG
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 12:33
Mijn mountainbike: cannondale rush 5 - 2009

Jelle1707 schreef:Omdat ik een klein hoofd heb zit ik helaas al snel aan een duurder model
met een groot hoofd ook :lol: Ik heb een BELL voor weg en modder. zit goed was duur en is het meer dan waard!
CYCLO
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Rijd zelf met een helm met klepje, maar heb dan ook geen racer.
Ben wel blij dat ik hem altijd op heb, hij heeft mijn hoofd al een keer gered (moest wel een nieuwe kopen :P )
Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie