Pinarello Dogma XC

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Jelle.N
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 18:14

Ik mag het graag zien als iemand dingen anders dan anderen probeert te doen. En dan moet het wel functie hebben natuurlijk. Als die achterbrug zijn werk beter doet dan de conventionele brug, waarom zou je het dan afkeuren?

Kunnen we het nog over de bovenbuis hebben? Je kan hem zo mooi op de schouder leggen, maar heeft het ook nog een andere functie? Of wat zijn de gevolgen van deze 'deuk'?
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Hier zijn wat foto's die hem meer eer aan doen

http://www.bikerumor.com/2012/08/29/201 ... more-48114" onclick="window.open(this.href);return false;
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

(geschatte) 90mm bb drop?
menszo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 13 augustus 2012, 08:39

ik vind dit een zeeeer mooie fiets, ookal is dit ondergeschikt aan de funtie. function over form is het vermoedelijke devies!. echt rete hot fietsje!
hksmit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: do 15 juli 2010, 21:43
Mijn mountainbike: Bergwerk Faunus & Magura MB09XC
Contacteer:

Vind hem vanaf de voorvork tot aan de zadelbuis super mooi, kleuren ook helemaal top. Maar de achterkant vind ik ook echt verschrikkelijk. Te fragiel ogent, mooie strakke staande en liggende achtervork zouden hem in mijn ogen stuk mooier maken.

Verder geen mtb's van Pinarello?
Mvg Harm
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

ik vind hem persoonlijk dus echt wel heel mooi. Het lijkt wel of bijna iedereen die hier in dit topic zit te flamen bang is voor veranderingen; anders is niet per definitie slecht... Ik heb ooit een lefty gekocht omdat ik hem zo verschrikkelijk lelijk vond (i know; eigenwijs), maar nu zou ik niet meer anders willen.

ik vind het in ieder geval wel een gewaagd frame.
lorenz666
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 augustus 2009, 23:02
Mijn mountainbike: lapierre spicy 516

mmm mooie fiets kan mij wel bekoren. gelukkig dat smaken verschillen anders zouden wel allemaal op een lapierre rijden haha

ben benieuwd wat de prijzen gaan doen in NL. zit te twijfelen om een 29 te kopen haha.
zal iets boven het budget zitten ben ik bang
Live your dream ride lapierre
Robbo
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 8 november 2004, 17:04
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Hij is anders. En anders is niet altijd mooier. Een 29er was in eerste instantie ook niet mooi.....

Fotogeniek is ie in elk geval niet. Op de Bike Motion maar eens in het echt bekijken.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

onderscheiden van de grijze massa, ik had voor het geld van mijn santos ook wel een cannondale of een scott oid kunnen kopen, die waarschijnlijker ook wel wat lichter was, maar ik vindt het wel mooi om iets te hebben waar niet half nederland op rijdt. Zelfde geld voor deze pinarello, mooi, omdat ie anders is
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Zo’n 10 jaar geleden toen Cannondale met de de Lefty zou komen, waren de kritieken waarschijnlijk ook niet altijd positief. Net als de Lefty is dit frame ook onderscheidend t.o.v. van de andere fabrikanten. Typisch gevalletje vooroordelen hebben, niemand heeft er vooralsnog op gereden. Team Sky won met de Dogma fietsen toch ook de Tour?
Mooie fiets vind ik het wel.
ikzelf
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 13 januari 2012, 23:11
Mijn mountainbike: BMC teamelite te03 (xo afmontage)

heb hem live gezien opde bike motion en ik moet zeggen SUPER mooie kleurstelling en een mooie en vernieuwende lijn laten we blij zijn met een beetje nieuwe ontwikkelingen in deze tijd.
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Ook in het echt gezien, het lijkt wel een meisjesfiets met die stijl aflopende bovenbuis, spuuglelijk vind ik hem.
Plaats reactie